Túl nagyok és nehezek a SUV-ok, már az EuroNCAP is aggódik
A törésteszteket készítő szervezet által górcső alá vett tizenegy autóból már csak három könnyebb 2 tonnánál.
hvg.hu
Az EuroNCAP tizenegy új személyautót vetett alá törésteszteknek, konkrétan ezeket a modelleket: BMW 5, BYD Seal-U, BYD Tang, Honda ZR-V, Hyundai Kona, Kia EV9, Mercedes EQE SUV, Smart #3, VinFast VF8, Volkswagen ID.7 és Xpeng G9.
A tesztalanyok közül mindössze három tömege nem éri el a 2 tonnát, ami a szervezet vezetői szerint aggasztó tendencia.
Az EuroNCAP szerint az új kocsik nem az egyre szigorúbb biztonsági normák, hanem az elektrifikáció és a folyamatos méretnövekedés miatt válnak egyre nehezebbé.
A szervezet szakértői szerint az egyre nagyobb és nehezebb kocsik sem a biztonságnak, sem a környezetnek nem tesznek jót.
A legutóbb tesztelt tizenegy autó közül nyolc kapott legjobb, ötcsillagos minősítést, a Honda ZR-V, a Hyundai Kona és a VinFast VF8 pedig négy csillagot szerzett.
Nem tudni, hogy a vadonatúj Tesla Cybertruck hogyan teljesítene az EuroNCAP törésteszten, mindenesetre a 3,1 tonnás monstrum valószínűleg nem lesz kapható Európában a minimális gyalogosvédelme és a nem csekély tömege miatt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.