szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

A közös vállalatban ott lehet a szaúdiak állami befektetési cége is.

A Renault francia autógyártó és a kínai Geely február végéig hozhatják tető alá közös vállalkozásukat belső égésű és hibrid motorok gyártására – számolt be saját értesülésére hivatkozva a Reuters hírügynökség pénteken.

A járműipari közös vállalkozásba az értesülés szerint pénzügyi befektetőként beszáll a Saudi Aramco is. A Renault és a Geely 40-40 százalékos részesedéssel rendelkezne a közös vállalatban, a Saudi Aramco 20 százalékkal.

A Geely számára azért is fontos az üzlet, ahogy arról már korábban írtuk, mert a Renault-n keresztül a kínai cég megvethetné lábát az Egyesült Államokban is. A franciák ugyanis Dél-Koreában is gyártanak autókat a Renault-Samsung Motorson keresztül és Geely ebbe a részlegbe is beszáll. Innentől pedig szabad a pálya az USA felé is, mivel egy szabadkereskedelmi egyezmény értelmében a Dél-Koreában gyártott járműveket nem terhelik különadók az Egyesült Államokban.

"A projekt megvalósítása a tervek szerint halad, időben tájékoztatást fogunk adni a fejleményekről" – válaszolta a Renault szóvivője a Reutes hírügynökség kérdésére. A Geely szóvivője nem bocsátkozott további részletekbe a projekt ütemezéséről. A Saudi Aramco nem kommentálta az értesülést.

A 19 ezer alkalmazottat foglalkoztató közös vállalat tervezett éves forgalma 15 milliárd euró lehet világszerte 22 telephelyen, főként Spanyolországban, Romániában, Törökországban, Dél-Amerikában és Kínában.

A Renault–Geely vállalkozás mindkét csoport márkáinak, valamint harmadik gyártóknak is szállít majd részegységeket. Az üzleti terv szerint továbbra is nagy kereslet tapasztalható a hagyományos hajtásláncok iránt Európán kívül, ahol számos piac még messze van az átállástól az elektromos járművekre, de Európán belül is, ahol egyes potenciális ügyfelek nem zárják ki a belső égésű motorok 2035-ig szóló uniós tilalmának halasztását.

A Reuters eladási adatokra támaszkodó kimutatása alapján a Renault 2023-as értékesítésének 93 százalékát belső égésű és hibrid motorral szerelt járművek adták, a teljesen elektromos autók részaránya 7 százalék volt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!