Több gombot és kevesebb képernyőt akar az új autókba az EuroNCAP

A szakmai szervezet szerint túlzásba estek a gyártók a „tapigombokkal”.

  • hvg.hu hvg.hu
Több gombot és kevesebb képernyőt akar az új autókba az EuroNCAP

Új tesztelési szabályokat kíván bevezetni az Európai Új Autó Értékelő Program (EuroNCAP), amelyek arra ösztönzik az autógyártókat, hogy a biztonságosabb vezetés érdekében ne használjanak érintőképernyőket olyan alapvető funkciókhoz, mint az irányjelzők és az ablaktörlők működtetése – írja a The Verge.  

Bár az EuroNCAP tesztjei nem kötelezőek egyik gyártó számára sem, a nagy hírű szervezet egy-egy eredménylistája széles körben meghatározza egy autó megítélését.

VW ID. Buzz Euro NCAP törésteszt
Euro NCAP

Matthew Avery, az EuroNCAP stratégiai fejlesztési igazgatója arról beszélt, hogy az érintőképernyők túlzásba vitt használata az egész iparágra kiterjedő probléma lett. Szinte minden gyártó a központi érintőképernyőkre helyezi át a legfontosabb kezelőszerveket, ami arra kényszeríti a járművezetőket, hogy levegyék a szemüket az útról.

A 2026 januárjától életbe lépő új előírások értelmében, ha egy modell maximális biztonsági minősítést akar szerezni, vissza kell térnie a hagyományos gombokhoz, kapcsolókhoz, karokhoz alapvető funkciók, így a vészjelző lámpák, az indexek, az ablaktörlők, az SOS-hívások és az autókürt működtetésénél.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.