Külön elektromos sportmárka lesz a Volkswagen R-modellekből

Egy olyan élményközpontot is nyitnának Wolfsburgban a márkához kapcsolódóan, mint a BMW Welt Münchenben.

  • hvg.hu hvg.hu
Külön elektromos sportmárka lesz a Volkswagen R-modellekből

A Volkswagen R divíziója 2002-ben jött létre a Golf IV R32 bemutatásával. Ezt követte a Passat R 2008-ban, majd egy évvel később a Scirocco R. 2013-ban bemutatták a Polo R WRC-t, az elmúlt években pedig az Arteon R változatát. T-Roc, Tiguan és Touareg.

A VW friss bejelentése szerint az R részlegből önálló márkát csinál az elektromos teljesítményű modellekkel. A német vállalat egyúttal bejelentette, hogy R pavilont nyit a wolfsburgi Autostadt vidámparkban.

Sárga, mint egy Lamborghini, csak ez ritkább – kipróbáltunk egy VW Golf R32-t

Azt nem lehet mondani, hogy a Golf az autóipar zsigeri szívtiprója. De szerencsére azért vannak olyan változatai, amelyektől azonnal elterül egy igazi autóbolond. Ilyen a Golf IV-esből az R32.

Ez egy park a vállalat fő gyárának közelében, hasonló filozófiával, mint a müncheni BMW Welt. Évente mintegy kétmillió ember látogatja meg az Autostadtot és a VW-csoport márkáinak szentelt pavilonokat.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.