A Volkswagen összeáll az egyelőre milliárdos veszteségeket jegyző Riviannal

A Rivian mostanra régi motorosnak számít a villanyautómárkák közt, de eddig csak veszteséget termelt. Az idei első negyedévben például több mint 1,4 milliárd dollárt.

  • HVG HVG
A Volkswagen összeáll az egyelőre milliárdos veszteségeket jegyző Riviannal

A VW-csoport bejelentette, hogy akár 5 milliárd dollárt is befektet a Rivianba egy új, 50:50 arányú közös vállalat formájában, amelynek célja az elektromos modellek architektúrájának és szoftverének megosztása.

A befektetés biztosítja a Rivian számára a 2026-ban bevezetendő olcsóbb és kisebb R2 modellek fejlesztéséhez szükséges finanszírozást – mondta RJ Scaringe, a vállalat vezérigazgatója.

A Volkswagen kezdetben 1 milliárd dollárt, később pedig további 4 milliárd dollárt fektet be a Rivianba – közölték a vállalatok.

A partnerség segít a Volkswagennek felgyorsítani a szoftveresen definiált járművek (SDV) fejlesztésére vonatkozó terveit, a Rivian a meglévő szellemi tulajdonjogokat licenceli a közös vállalatnak.

A Rivian azt szeretné, ha az év harmadik vagy negyedik negyedévében először nyereségről számolhatna be. Az első negyedévben 1,45 milliárd dollárt veszített, ami minden egyes eladott autóból közel 38 800 dollárt jelent. A 2023-as első negyedévben ez a szám 67 300 volt.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.