Gyorsan híznak az autók: átlagosan 400 kilóval nehezebb ma egy új kocsi, mint hét éve
Lényegében eltűntek mára a kicsi és könnyű autók.
HVG
Az új autók átlagsúlya az elmúlt hét évben csaknem 400 kg-mal nőtt: 2016-ban egy autó átlagosan 1553 kg-ot nyomott, míg 2023-ban az átlagsúlyuk 1947 kg volt.
Ez a növekedés részben az elektromos autóknak, a terepjárók növekvő népszerűségének, valamint a városi kisautók és szuperminik „eltűnésének” köszönhető – írja az Autocar saját tesztadatai alapján.
A terepjárók és crossoverek 2023-ban átlagosan 1906 kg-ot nyomtak, 183 kilogrammal többet, mint 2016-ban, míg az elektromos autók átlagosan 1991 kg tömegűek voltak, szemben a belső égésű motorral hajtott autók 1897 kg-os súlyával.
Megemlítik ugyanakkor, hogy ha a belső égésű motoros autók közül kizárják a hibrideket és a plug-in hibrideket, akkor a szám 1841 kg lesz, ami 150 kilóval könnyebb egy átlagos elektromos autónál.
Tíz éve még tizenöt modell volt a német statisztikákban 1000 kiló alatt.
A lap megjegyzi, hogy a tendencia továbbra is megvan: a 2024 első negyedévében tesztelt autók átlagos tömege – amelyek többsége elektromos autó vagy SUV vagy mindkettő – 2087 kg volt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.