szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A most leleplezett Panamera Turbo S E-Hybrid kevesebb mint 3 másodperc alatt katapultál 0-ról 100 km/h-ra.

A Porsche bemutatta a tavaly felfrissített Panamera legerősebb és egyben leggyorsabb új csúcsmodelljét, íme a 2025-ös modellévű Turbo S E-Hybrid:

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche

A plugin hibrid hajtásláncú újdonság “szíve” egy 4 literes biturbó V8-as benzinmotor, melynek 599 lóereje mellé 190 lóerő érkezik a nyolcfokozatú automata váltó házába integrált villanymotortól.

Az elődjénél 102 lóerővel erősebb és 150 Nm-rel nagyobb nyomatékú új Turbo S E-Hybrid nem kevesebb, mint 782 lóerőt szabadít rá a négy kerékre, a csúcsnyomatéka pedig kereken 1000 Nm.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche

A 0-ról 100-ra 2,9 másodperc alatt felpattanó szedán gyorsulása csak 325 km/h-nál szakad meg.

Az akkumulátor kapacitása 45 százalékkal nőtt, a 25,9 kWh-s telep ideális esetben 88 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé, 11 kW-os AC-töltővel pedig 2 óra 39 perc alatt tölthető fel 0-ról 100 százalékra.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche

A Nürburgring Nordschleife 20,832 kilométeres aszfaltcsíkján Lars Kern gyári tesztpilóta 7:24.172-es köridőt ért el az opcionális Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikkal szerelt új csúcs Panamerával, ami új rekordot jelent ebben a kategóriában.

Az előző Turbo S E-Hybrid 4 évvel ezelőtt 5,64 másodperccel rosszabb köridőt produkált.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!