szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A Carbon Piranha projekt keretein belül egy szuperkönnyű és igen erős retró járgány készül.

A Ford 1982-ben a Taunus, illetve a Cortina utodjaként dobta piacra a Sierrát, melyből 1993-ig több mint 2,7 millió példány készült.

Ennél nagyságrendekkel kevesebb, mintegy 5 ezer darab készült az autósport homologizációs célból megalkotott 204 lovas Sierra RS Cosworthból, és még kevesebb az abszolút csúcsmodell RS500-ból, melyből 500 példány hagyta el a gyártósort.

És most feltűnt a színen egy bizonyos Carbon Piranha nevezetű projekt, melynek célja a legendás RS500 modern formában történő feltámasztása.

Vision 148
Carbon Piranha
Vision 148
Carbon Piranha

A közösségi finanszírozású különleges RS500 restomod Vision 148 névre hallgat, és a karbonszálas anyagok széles körben történő használatának köszönhetően a tömege nem éri el az 1 tonnát.

Egyelőre nem tudni, hogy mikorra fog elkészülni az ígéretes sportkocsi, mindenesetre az már biztos, hogy a motorját a Cosworth fogja finomhangolni, és jó eséllyel több, mint 300 lóerős lesz.

Viszonyításképp, az eredeti RS500 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotorja 224 lóerős teljesítményű.

Vision 148
Carbon Piranha
Vision 148
Carbon Piranha

Szintén Cosworth fejlesztésű motor található a HWA által nemrégiben leleplezett másik új restomodban, mely a szintén komoly legendának számító Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II-nek állít emléket.

HWA Evo
HWA
HWA Evo
HWA
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!