szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Három dilatációs zsalut kell sürgősen kicserélni.

A Kőröshegyi völgyhídon végzett évenkénti hídvizsgálatok, valamint a félévente tartott hídszemlék és a tavaszi próbaemelések alapján kiderült, hogy a híd 38 sarujából három már jelentősen elhasználódott, és sürgős cserére szorul – írja közleményében a MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A 2007-ben épült, 1872 méter hosszú híd történetében ez lesz az első alkalom, hogy ilyen beavatkozást végeznek.

A saruk a híd kulcsfontosságú elemei, amelyek biztosítják a szerkezet szabályozott mozgását, ezáltal garantálva a híd stabilitását. Az elmúlt 17 évben elhasználódott szerkezeti elemek, amelyek súlya egyenként közel 10 tonna, méretük pedig 2x2x0,35 méter, cseréje elengedhetetlenné vált.

A sarucsere rendkívül precíz munkát igényel, mivel a híd szerkezetét néhány centiméterre el kell emelni a pillérektől. Emiatt a munkálatok kizárólag forgalomtól elzárt környezetben végezhetők, és gyakorlatilag a híd ideiglenes kiemelését jelentik.

A munkálatok miatt szeptember 2-tól várhatóan két hétig teljes egészében lezárják a Kőröshegyi völgyhidat. A nyári vakáció lezárultával, az iskolakezdés utánra időzítették a munkálatokat, hogy a forgalom minél kisebb zavarásával járjanak.

A lezárás idejére az alábbi terelőutakat jelölték ki:

  • Budapest felől érkezőknek: Zamárdi felső / Siófok nyugat csomópontnál kell elhagyni a pályát, és Balatonszárszónál lehet visszatérni.
  • Országhatár felől közlekedőknek: Balatonszárszó csomópontnál kell elhagyni a pályát, és Zamárdi felső / Siófok nyugat csomópontnál lehet visszatérni.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!