szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Két külön műfaj a villanyautó és a benzines.

„Miért tennénk valamit rosszabbá?” – ezzel utasította el a Porsche azt az ötletet, hogy az Ioniq 5 N-hez hasonló, szimulációs váltót építsen az elektromos autóiba – írja a Drive oldal. Elmondták, megvizsgálták a lehetőséget, de végül arra a következtetésre jutottak, hogy ez ellentétes lenne azzal, hogy a lehető leggyorsabban lehessen vezetni az autókat.

Lars Kern, a Porsche fejlesztési pilótája az ausztrál oldalnak arról beszélt, hogy figyelemmel kísérik a versenytársakat a sportos elektromos járművek piacán, így a Hyundait és az N részlegét is, amely vitathatatlanul izgalmas elektromos autót épített, a zuffenhauseni székhelyű márka azonban úgy gondolja, hogy a mesterséges sebességváltások többet ártanak, mint használnak. „Nem akarjuk meghamisítani a belső égésű motort, mert még mindig gyártunk belső égésű motoros autókat, így nem látjuk értelmét, hogy ezt tegyük.”

A Hyundai Ioniq 5 N, amely idén korábban debütált, olyan váltásokat imitál, amely csökkenti pillanatokra a teljesítményt és a nyomatékot sebességváltás közben, hogy utánozza a benzinmotoros modellek váltási élményét. A Hyundai célja azonban nem az volt, hogy a lehető leggyorsabb vezetési élményt nyújtsa, hanem hogy „szórakoztató” vezetést biztosítson. A váltókar kikapcsolásával egyébként gyorsabb köridőket lehet elérni.

Kern elmondta, hogy a Porsche a technológia vizsgálatának korai szakaszában leállt, és nem épített vagy tesztelt prototípust a szimulált váltóval. „Teszteltük a Hyundai Ioniq 5 N-t, de arra a következtetésre jutottunk, hogy ez nem az, amit keresünk. Nem próbáljuk az elektromos autót olyanná tenni, mint egy belső égésű motoros autó, ezért nem folytattuk ezt az irányt.”

Most először hibridként támad a még gyorsabb új Porsche 911

A nem a fogyasztáscsökkentésre, hanem sokkal inkább a teljesítménynövelésre optimalizált hibrid hajtáslánc több másodpercnyi előnyt jelent a Nordschleifén.

A frissített 2024-es Taycan mellett a Porsche még ebben az évben piacra dobja az elektromos Macan középméretű SUV-t, és a 718 Cayman és Boxster utódja is elektromos autó lesz. Ezek az új modellek is átveszik a Taycanban elérhető push-to-pass funkciót is, amely rövid időre növeli a teljesítményt előzéskor, valamint a megnövelt teljesítményt a rajtprogram használata során.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!