szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Reklámok most is szólnak az autóban, ha valaki rádiót hallgat, de azért ez nagyon más szint lenne.

A Ford egy olyan szabadalmat nyújtott be, amely lehetővé tenné, hogy járművei hirdetéseket sugározzanak, figyelembe véve a felhasználó helyét, sebességét és egyéb adatokat – írja az amerikai Autoblog oldal. A rendszer képes lenne figyelni a zajszintet és az utasok beszélgetéseinek szüneteit, hogy a hirdetéseket megfelelő időben prezentálja.

A szabadalom részletei arra is kiterjednek, hogy a rendszer alkalmazkodna a felhasználók reakcióihoz, például, ha valaki bosszúságának ad hangot vagy törölni próbálja a hirdetést, a rendszer csökkentené azok számát. Azonban a hirdetések száma és megjelenítési módja függ a jármű használati módjától is: például intenzív vezetési helyzetekben, mint az off-road mód, kevesebb hirdetés jelenne meg, míg más helyzetekben több.

A Ford tisztában van vele, hogy egy ilyen szisztéma bevezetése ellenállásba ütközhet, és éppen az ellenszenvet növelheti a márkával szemben, mivel a járműveket abszolút privát térnek tekintik az autótulajdonosok.

Ford
Ford

A Ford szabadalma már tavaly oltalmat kapott, de korántsem garantált, hogy ténylegesen megvalósul. A vállalat korábban is nyújtott be hasonló, autós hirdetésekkel kapcsolatos újítást, például néhány éve egy olyan rendszert védetett le, amely felismeri a kültéri hirdetőtáblákat, és digitális másolatukat az autó infotainment képernyőjére jeleníti meg, hogy a vezető vagy az utas kapcsolatba tudjon lépni a cégekkel – például elvitel rendelése vagy orvosi rendeléshez. Ilyen rendszerrel azonban azóta sem álltak elő ténylegesen az amerikaiak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!