Ékalakú legenda: új gazdára vár egy szuperritka Aston Martin Lagonda

A közel öt évtizedes múltra visszatekintő kocsival eddig alig több, mint 25 ezer kilométert tettek csak meg.

  • HVG HVG
Ékalakú legenda: új gazdára vár egy szuperritka Aston Martin Lagonda

Az Aston Martin 1976-ban mutatta be legendás ékalakú négyajtós modelljét, az 1990-ig mindössze 645 példányban gyártott Lagondát, mely olyan ritka a használt autók piacán, mint a fehér holló.

Most azonban feltűnt a színen egy eladósorba került és eddig alig használt példány:

Aston Martin Lagonda
Mobile.de

A mellékelt fotókon látható bukólámpás kocsi 1978 októberében hagyta el a gyártósort, és azóta mindössze 25 151 kilométert hagyott maga mögött.

A Németországban állomásozó, futurisztikus műszerfalú szuperritka luxus sportszedán árcéduláján 69 000 eurós, vagyis átszámítva mintegy 27 millió forintos összeg szerepel.

Aston Martin Lagonda
Mobile.de
Korát megelőző digitális műszerfal, mely nem a megbízhatóságáról híres
Mobile.de

Az 5,28 méter hosszú, 1,81 méter széles, 1,3 méter magas és 2,91 méteres tengelytávolságú Lagonda mozgatásáról egy 284 lóerős teljesítményű, illetve 409 Nm nyomatékú 5,3 literes V8-as szívó benzinmotor gondoskodik.

A 8,8 másodperces 0-100-as szintidejű és 2 tonna tömegű, háromfokozatú automata váltós Aston Martin végsebessége 230 km/h.

Érintőgombos kezelőfelület
Mobile.de
Kényelmes luxus utastér
Mobile.de

A típus 21. századi utódjából, a 2015-ben debütált Lagonda Tarafból két év alatt mindössze 120 példány készült.

5,9 literes V12-es rejtőzik a Lagonda Tarafban
Classicdriver
314 km/h a végsebessége az 548 lovas kékvérű szedánnak
Classicdriver
Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.