Megint visszább vett egy kicsit a kínai büntetővámokból az EU
A Tesla és a Geely kapott némi könnyítést.
HVG
Az Európai Unió csökkenti a Kínából importált tisztán elektromos járművekre augusztusban bejelentett kiegészítő vámtételeket néhány vállalat esetében az általuk szolgáltatott új információk miatt.
A BYD esetében nincs változás, a 17%-os vámok maradnak, a SAIC és más, a Kínában gyártott elektromos járművekre vonatkozó uniós szubvencióellenes vizsgálatban nem együttműködő vállalatok esetében pedig a maximális 35,3%-os vámtétel marad.
A további vámok a Kínából származó exportőrökre már jelenleg is kivetett 10%-os vámokon felül kerülnek kivetésre.
Csökkentenék a Teslákra kivetett európai büntetővámot.
Az intézkedés célja az olcsónak tartott, kínai állami támogatással gyártott elektromos járművek EU-ba irányuló dömpingjének megakadályozása. Az ideiglenes vámok legfeljebb négy hónapig érvényesek, ezen időtartamon belül – vagyis október elejéig – az uniós tagállamok szavazásával döntést kell hozni a végleges vámokról. Megállapodás esetén a vámok ötéves időtartamra véglegessé válnak.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.