Nem veszik az elektromos Fiat 500-ast – leáll a gyártása
A modell a Torinó melletti mirafiori gyárban készül.
HVG
A Stellantis négy hétre leállítja az elektromos Fiat 500-as modell gyártását. A Guardian idézi a Fiat anyacégét, amely azt közölte, az intézkedésre az európai piacon tapasztalt mélyreható nehézségekhez kapcsolódó jelenlegi megrendeléshiány miatt van szükség, amelyet különösen az európai gyártók tapasztalnak.
Fiat 500e
Fiat
A teljesen elektromos Fiat 500, a Mirafiori gyárban készül az északnyugat-olaszországi Torinóban, a márka szülőhelyén. A torinói üzemben az év eleje óta 18 500 autót gyártottak, míg 2023-ban ugyanebben az időszakban 52 000-et, ami 83 százalékos csökkenést jelent. Ilyen ütemben a 2024-es évet körülbelül 20 000 darabos termeléssel zárhatják, ami messze elmarad a gyár életben tartásához szükséges 200 000 járműtől.
A modellt nálunk egyébként bruttó 10,9 millió forintért árulják akciósan, 95LE-s verzióban, 23,8kWh akkumulátorral, opciók nélkül.
Világszerte továbbra is növekednek az elektromosautó-eladások, ám a bővülés több térségben, például Európában is lassul. Az átmeneti bizonytalanság ellenére minden jel arra utal, hogy a jövő a környezet szempontjából is előnyösebb elektromos hajtásé.
A Fiat jelenleg mintegy 100 millió eurós fejlesztést hajt végre a Mirafiori üzemben, hogy 2025-2026 között megkezdjék az 500-as modell hibrid változatának gyártását.
Hogyan indult az iráni nukleáris program? Hogy vélekedtek az ország legfőbb vallási vezetői az atombombáról? És legfőképpen, milyen valós kockázata lehet egy iráni atomfegyvernek?