szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A Peugeot 408 lokálisan zéró emissziós legújabb verziója körülbelül 450 kilométert képes megtenni egy töltéssel.

A Peugeot két évvel ezelőtt leplezte le látványos vonalvezetésű középkategóriás crossoverét, az általunk is alaposan letesztelt 408-ast, mely eddig tisztán benzines, hibrid és plug-in hibrid változatban volt kapható.

Most bemutatkozott a lokálisan zéró emissziós legfrissebb változat, az E-408:

Peugeot E-408
Peugeot

Az első kerekeket hajtó villanymotor 210 lóerős teljesítményű, illetve 345 Nm nyomatékú, az 58,2 kWh kapacitású akkumulátor pedig egy teljes töltéssel mintegy 453 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé.

A rekuperációhoz hasonlóan a teljesítmény is három fokozatban állítható. Eco módban 170 lóerőt és 270 Nm-t kapunk, Normal módban 190 lóerős és 300 Nm áll rendelkezésünkre, Sportba kapcsolva pedig mindenből a maximumot kapjuk.

Peugeot E-408
Peugeot
Peugeot E-408
Peugeot

Az alapáron hőszivattyús újdonság maximum 120 kW-tal tölthető, és ideális esetben 10 perc alatt akár 100 kilométernyi hatótáv is „tankolható” bele. Egy 20-80 százalékos töltési procedúra a gyártó szerint körülbelül félórányi időt vesz igénybe.

A 471 literes csomagterű E-408 árai egyelőre ismeretlenek. A 130 lóerős benzines alapmodell 12,4 millió forinton nyit Magyarországon, a 136 lóerős hibrid verzió 13,2 millió forinttól indul, a 180-225 lovas plug-in hibrid 408-asok listaára pedig 16,6-19,5 millió forint körül mozog.

Peugeot E-408
Peugeot
Peugeot E-408
Peugeot
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!