Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A cseh márka egyelőre jól állja a sarat a változó autóipari színtéren, és növelni tudta az eladásait.
Miközben a Volkswagen-konszern profitja tavaly jelentősen csökkent, a hozzá tartozó cseh Skoda Auto üzemi eredménye 2,3 milliárd euróra emelkedett a 2023-as 1,77 milliárd euróról. A növekedést az eladások bővülése, a kedvező modellösszetétel és a valutaárfolyamok mozgása segítette.
A Skoda bevétele 27,8 milliárd euróra nőtt, miközben eladásai 6,9 százalékkal 926 600 darabra emelkedtek. A legnépszerűbb modell az Octavia volt, de a Fabia, a Kamiq, a Karoq, a Kodiaq és az elektromos Enyaq is kiemelkedően teljesített.
Ezzel szemben a Volkswagen tavalyi működési eredménye 15,4 százalékkal, 19,06 milliárd euróra csökkent. A visszaesés mögött növekvő költségek és szerkezetátalakítási kiadások állnak. A konszern bevétele ennek ellenére 0,7 százalékkal, 324,7 milliárd euróra nőtt, és 2025-re 5 százalékos további bővüléssel számol. Az üzemi haszonkulcs azonban 5,9 százalékra esett vissza az egy évvel korábbi 7 százalékról.
A Volkswagen tavaly 9,037 millió autót értékesített, ami 3,5 százalékos csökkenést jelent a 2023-as 9,362 millióhoz képest. Az osztalékjavaslat is alacsonyabb: a törzsrészvények után 6,30 euró, az elsőbbségi részvények után pedig 6,36 euró, ami 30 százalékos visszaesést jelent az előző évi kifizetésekhez képest.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.