szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Az elektromos jármű az ütközést követően kigyulladt.

Az első halálos kimenetelű balesetet szenvedte a Xiaomi autója, az SU7, miután nagy sebességgel egy betonkorlátnak hajtott Kínában. Az autó a baleset előtt önvezető módban haladt, de a becsapódás előtt a sofőr visszaváltott manuális üzemmódra. A március 29-én, az Anhui tartományban található Dezhou–Shangrao autópályán történt balesetben három fiatal nő halt meg – írja a CarNewsChina.

A jármű a beszámolók szerint az ütközés után kigyulladt. A kínai közösségi médiában terjedő állítások szerint az ajtók nem nyíltak ki, így az utasok nem tudtak időben kiszállni.

A baleset után a Xiaomi hivatalosan is kiadta az ütközés előtti és az azt követő pillanatok telemetriai adatait. A cég szerint a kocsi önvezető módban 116 km/h sebességgel haladt, amikor az útlezárás közelébe értek. A rendszer észlelte az akadályt, figyelmeztetést adott, majd automatikusan lassítani kezdett. A sofőr egy másodperccel később manuális módba váltott, félrekormányzott és fékezett – az adatok szerint a fékpedált 38 százalékban nyomta le – a kocsi pedig 97 km/h-s sebességgel a lezárásnak csapódott. A balesetet követően aktiválódott az e-segélyhívó rendszere, amely értesítette a mentőket. Mint a képeken is látszik, az autó eleje lényegében megsemmisült a nagysebességű ütközéstől.

Tsla Chan on X (formerly Twitter): “The Xiaomi SU7 vehicle in China was driving at 116km/h in NOA on the highway, with the last speed reported to be 97km/h just before the collision with the guardrail.A fire broke out after the collision, killing all three female college students in the vehicle. Xiaomi issued a… pic.twitter.com/nxHGGYXhOR / X”

The Xiaomi SU7 vehicle in China was driving at 116km/h in NOA on the highway, with the last speed reported to be 97km/h just before the collision with the guardrail.A fire broke out after the collision, killing all three female college students in the vehicle. Xiaomi issued a… pic.twitter.com/nxHGGYXhOR

A Xiaomi arra is kitért, hogy felmerült, hogy az ajtókat nem lehetett kinyitni. A cég tájékoztatása szerint mind a négy ajtó mechanikus vészkioldókkal van felszerelve. Ezeknek ki kell tudniuk nyitni az ajtókat akkor is, ha az akkumulátor megsérül, és az autó áramkimaradása esetén. A vállalat közölte, hogy együttműködik a hatóságokkal, támogatást nyújt az áldozatok családjainak, és ígérete szerint teljes átláthatóságot biztosít a vizsgálat során. A Xiaomi autójában egy kompozit védőréteg veszi körül az akkumulátorcsomagot, amelynek az a célja, hogy baleset esetén is megvédje a sérüléstől.

A cég autója kétféle intelligens vezetési rendszerrel rendelkezik, amelyből a fejlettebb változat már LiDAR radartechnológiával is rendelkezik, ami olyan navigációs funkciókat tesz lehetővé, mint az ütközéselkerülés és a speciális járműfelismerés. A Xiaomi szerint a balesetben érintett autó az SU7 alapváltozata volt, amely a LiDAR nélküli, kevésbé fejlett vezetési technológiával rendelkezik.

A tragédia hírére a Xiaomi Group részvényei több mint 5 százalékot estek a hongkongi tőzsdén.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!