A Ferrari kínálatában utoljára 13 évvel ezelőtt volt olyan autó, melyben kézi kapcsolású váltó volt, azonban a legfrissebb híradások szerint a közeljövőben visszatérhet a manuális váltás élvezete az olasz gyártó egyes modelljeibe.
Gianmaria Fulgenzi, a Ferrari termékfejlesztési igazgatója elárulta, hogy a kézi váltó nem normál sportautókban, hanem legjobb eséllyel az erősen limitált szériás Icona modellekben bukkanhat fel újra.
Vagyis a Monza SP1/SP2 és a Daytona SP3 egyelőre meglehetősen titokzatos utódjaiban.
Manapság egyre ritkábbak a kézi váltós autók, legyen szó elérhető árú normál modellekről vagy éppen szuperdrága sportkocsikról.
Izomautó fronton a Cadillac CT5-V Blackwing az egyik utolsó kézi váltós mohikán, mely 6,2 literes kompresszoros V8-as szívű amerikai benzinpusztító 677 lóerővel és 893 Nm-rel gyilkolja a hátsó gumijait.

Cadillac CT5-V Blackwing
Cadillac

Cadillac CT5-V Blackwing
Cadillac