szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Kérdés, ha így folytatódik, ezeket is megvámolják?

A kínai elektromosjármű-gyártók, köztük a BYD és a Chery, jelentősen növelték plug-in hibrid (PHEV) modelljeik értékesítését az Európai Unióban, hogy elkerüljék a Kínában gyártott akkumulátoros elektromos járművekre (BEV) kivetett magas vámokat.

Márciusban a BYD 3269 PHEV-t adott el, míg a Chery 757 darabot, szemben a 2024 júliusában mért szinte nullás szinttel. Az új EU-s vámok – amelyek akár 45,3 százalékot is elérhetnek – miatt a BYD 27 százalékos, a Chery pedig összesen 31,3 százalékos vámot fizet a BEV-ek után, miközben a PHEV-k esetén csupán 10 százalékos teherrel számolhatnak – írja a Reuters.

A BYD egyetlen Németországban eladott Atto 3 BEV után 10 257 eurót fizet vámként, míg a Seal U PHEV-nél ez az összeg mindössze 3999 euró. A márka márciusban 4633 BEV-t értékesített az EU-ban, több mint kétszer annyit, mint egy évvel korábban, de a PHEV-eladások nulláról ugrottak 3269 darabra.

A SAIC, amely a legmagasabb, 35,3 százalékos vámterhet viseli, nem tudott jelentős növekedést elérni a PHEV-szegmensben. Az EU és Kína között zajló tárgyalások ellenére a kínai gyártók új stratégiái azt mutatják: a hibridek váltak a “hátsó ajtóvá” az európai piacra való belépéshez.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!