Karbon helyett lenrost tetőt kapnak az igazán sportos BMW-k

A szénszál nem igazán környezetbarát anyag.

  • HVG HVG
Karbon helyett lenrost tetőt kapnak az igazán sportos BMW-k

A BMW bejelentette, hogy a jövőbeli M modellekben fokozatosan lecseréli a hagyományos szénszálas anyagokat természetes szálas kompozitokra, elsősorban lenrost alapú megoldásokra.

A döntés hátterében többéves kutatás-fejlesztés és sikeres motorsportos tesztelés áll: a technológiát már 2019-ben bevezették a Formula E-ben, majd az M4 DTM és M4 GT4 modellekben is használták. Az új anyagokat a svájci Bcomp vállalattal közösen fejlesztik, amelyben a BMW i Ventures befektetési ágon keresztül tulajdonrészt is szerzett.

BMW kompozit
BMW

A természetes rostú kompozitok előnyei között szerepel a kisebb tömeg, a fenntarthatóság, és a gyártás során jelentkező akár 40 százalékos CO₂-csökkenés, különösen az olyan alkatrészeknél, mint a tetőpanelek.

A len biológiailag lebomló, így a jármű életciklusának végén is környezetbarát alternatívát jelent a szénszálhoz képest. A BMW célja, hogy a Nürburgring 24 órás futamán is tesztelje ezeket az anyagokat extrém körülmények között, mielőtt szélesebb körben bevezeti őket a nagy teljesítményű utcai modellek gyártásában.