1200 lóerős boxermotor, kézi váltó és hátsókerék-hajtás a legújabb sportkocsiban

A többféle hajtásláncot felvonultató HF-11 az amerikaiak válasza a brit Gordon Murray T.50-re.

  • HVG HVG
1200 lóerős boxermotor, kézi váltó és hátsókerék-hajtás a legújabb sportkocsiban

Megérkezett a legújabb amerikai benzines sportautó, mely kivételesen nem egy V8-ast motort felvonultató nehéz modell, hanem egy 6 hengeres boxermotorral felvértezett és a mérlegen alig 910 kilogrammot nyomó pehelysúlyú versenyző.

Az Oilstainlab HF-11 4,33 méter hosszú, 1,12 méter magas, 2,05 méter széles és 2,71 méteres tengelytávolságú.

Oilstainlab HF-11
Oilstainlab
Oilstainlab HF-11
Oilstainlab

A 45/55 százalékos tömegeloszlású újdonság alapmodelljében egy 9000-ig elforgatható főtengelyű, 4,6 literes, 6 hengeres szívó boxermotor található, mely 600 lóerővel gyilkolja a hátsó kerekeket.

A hatfokozatú kézi, illetve hétfokozatú szekvenciális váltóval rendelhető HF-11 12 ezres maximális fordulatszámú, 5 literes motorral szerelt csúcsverziója 1200 lóerővel kecsegtet, ezenkívül pedig az ígéretek szerint egy 850 lóerős, tisztán elektromos változat is kapható lesz.

Oilstainlab HF-11
Oilstainlab
Oilstainlab HF-11
Oilstainlab

A 19-20 colos kerekeken gördülő sportautó 240 km/h sebességnél hatalmas légterelők nélkül is 589 kilogramm leszorítóerőt termel.

A mindössze 25 példányban gyártandó HF-11 alapára 1,85 millió dollár (630 millió forint), a drágább verziók 2,3 millió dollárt (780 millió forint) kóstálnak – az első példányokat az ígéretek szerint jövőre vehetik át a megrendelők.

Oilstainlab HF-11
Oilstainlab
Oilstainlab HF-11
Oilstainlab
Oilstainlab HF-11
Oilstainlab
Oilstainlab HF-11
Oilstainlab