A Stellantis bejelentette, hogy visszahívást indít Európában a 2017 októbere és 2023 januárja között gyártott dízelüzemű járműveire, mivel az 1.5 BlueHDi motorral szerelt modelleknél idő előtti vezérműlánc-kopást észleltek – írja a Reuters.
A problémás alkatrész meghibásodása zajos működést, súlyos esetben pedig láncszakadást okozhat. A visszahívás több mint 930 ezer autót érint csak Franciaországban, míg Belgiumban további 117 ezer jármű kerül szervizbe, a teljes európai adatokat nem közöltek. Az érintett márkák között szerepel a Peugeot, Citroën, Opel/Vauxhall, DS és Fiat is. A Stellantis hangsúlyozta, hogy eddig nem történt baleset vagy sérülés a hibából fakadóan. A magyar importőröket keressük, amint választoltak, közzétesszük a magyarországi számokat.
A javítás többek közt szoftverfrissítést, szükség esetén olajcserét és egy új diagnosztikai eszköz használatát tartalmazza, amely a motorzaj alapján képes előre jelezni a láncproblémákat.
A Stellantis közölte, hogy az összes érintett járműre kiterjesztett garanciális fedezetet vállal: 10 évig vagy 240 000 kilométerig, feltéve, hogy a karbantartást és diagnosztikát a gyártó előírásai szerint végezték. Ez a kiterjesztett szabályzat a 2023. január 1. és 2025. június 30. között elvégzett jogosult javításokra vonatkozik.
Az elemzők becslése szerint a visszahívással kapcsolatos költségek meghaladhatják az egymilliárd eurót, tekintettel az érintett járművek méretére és a munkaigényes javításokra (diagnosztika, vezérműlánccsere és szoftverfrissítések).
Az 1.5-ös dízelmotor egyébként még a PSA-csoport fejlesztése, a Stellantis a 2021-es PSA–Fiat Chrysler-egyesülés után örökölte a motort és a kapcsolódó felelősségeket.