Hamarosan Európában is lehet robottaxizni – kínai–amerikai páros robbantja be ezt a piacot
Kínaiak adják a kocsikat, amerikaiak a szolgáltatói hátteret.
HVG
A Lyft és a Baidu bejelentették, hogy 2026-ra robottaxi-szolgáltatást indítanak Európában – írja a Reuters. A partnerség elsőként Németországban és az Egyesült Királyságban kezdődik, ahol a Baidu Apollo RT6 típusú, levehető kormánykerékkel szerelt elektromos járművei fognak közlekedni – természetesen a szükséges hatósági engedélyek birtokában.
Az amerikai Lyft a teljes ügyfélszolgálati és platformüzemeltetési hátteret biztosítja, míg a kínai Baidu szállítja a járműveket és az autonóm technológiát. A cél, hogy a szolgáltatás néhány éven belül több ezer járműre bővüljön Európa-szerte.
A Lyft új európai jelenlétét a nemrégiben 200 millió dollárért felvásárolt FreeNow mobilitási platform tette lehetővé, amelynek már kilenc ország több mint 180 városában van engedélye taxis szolgáltatásokra. Ez a vállalat első valódi terjeszkedése Észak-Amerikán kívül.
A hatodik generációs Apollo Go darabja mindössze 30 ezer dollár (közel 12 millió forint), míg az amerikai modellek ennek a sokszorosába kerülnek.
A Baidu részéről ez az első kereskedelmirobottaxi-projekt Európában, míg otthoni Apollo Go szolgáltatása már több mint 1000 járművel működik 15 kínai városban, és több mint 11 millió utat teljesített.
Az együttműködés időzítése nem véletlen: az Egyesült Királyság már 2026 tavaszára engedélyezni szeretné a fizetőutasokat szállító önvezető járművek bevezetését, miközben a Lyft riválisa, az Uber is gőzerővel építi saját autonóm flottáját a Waymóval, a Pony.aijal és a WeRide-dal együttműködve.
A Fidesz meg akarja mutatni, hogy a pártnak van valós társadalmi bázisa, szavazói önbizalmát növelné a digitális honfoglalással – mondja a politológus. De kiket céloz meg Dopeman podcastjával? És ad majd interjút független médiának is?