Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5cc42a5a-9594-40d9-aa21-dd4b4387e7d2","c_author":"HVG","category":"360","description":"Személyi asszisztenst fejlesztenek magyar startuperek a mesterséges intelligencia (MI) nyelvi modelljeinek felhasználásával.","shortLead":"Személyi asszisztenst fejlesztenek magyar startuperek a mesterséges intelligencia (MI) nyelvi modelljeinek...","id":"20250516_hvg-mesterseges-intelligencia-todo-for-ai-cegvilag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5cc42a5a-9594-40d9-aa21-dd4b4387e7d2.jpg","index":0,"item":"a233968d-7a29-43fa-8068-38dab5a44839","keywords":null,"link":"/360/20250516_hvg-mesterseges-intelligencia-todo-for-ai-cegvilag","timestamp":"2025. május. 16. 12:15","title":"Magyar Jarvis készül, hogy mindenkinek kézre álljon a ChatGPT","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"426fc40b-6efe-4e49-97d9-fe894d779304","c_author":"Németh András","category":"360","description":"Szaporodnak a fenntartható turisztikai célpontok, a felmérések szerint az útrakelők közül egyre többen keresik a környezetet óvó és a helyi közösségek érdekeit is figyelembe vevő utazási formákat. Cikkünkben bemutatjuk, mit tesznek a nagy szennyezők és mit tehetünk mi turistaként a fenntarthatóságért.","shortLead":"Szaporodnak a fenntartható turisztikai célpontok, a felmérések szerint az útrakelők közül egyre többen keresik...","id":"20250516_hvg-uj-szelek-felelos-turizmus-fenntarthato","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/426fc40b-6efe-4e49-97d9-fe894d779304.jpg","index":0,"item":"ef30479f-3090-4ef9-bfef-d6c31164c7b6","keywords":null,"link":"/360/20250516_hvg-uj-szelek-felelos-turizmus-fenntarthato","timestamp":"2025. május. 16. 18:00","title":"Új szelek fújnak a turizmusban, de mennyire érdekli ez a magyarokat?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3032352-50d7-4779-b975-f11181a46a19","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Akárcsak Ferenc pápa, az utóda is bevándorlók leszármazottja, most kiderült, honnan érkeztek a felmenői az Egyesült államokba. ","shortLead":"Akárcsak Ferenc pápa, az utóda is bevándorlók leszármazottja, most kiderült, honnan érkeztek a felmenői az Egyesült...","id":"20250517_XIV-Leo-papa-bevandorlok-csaladfa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3032352-50d7-4779-b975-f11181a46a19.jpg","index":0,"item":"b7d52794-5b69-4477-9eb6-544e0da8b56c","keywords":null,"link":"/elet/20250517_XIV-Leo-papa-bevandorlok-csaladfa","timestamp":"2025. május. 17. 15:21","title":"Feltérképezték XIV. Leó pápa családfáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ebf57a53-cc42-410b-bec6-79d0e8210e11","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az egykori médiavállalkozó Vácon tölti le büntetését.","shortLead":"Az egykori médiavállalkozó Vácon tölti le büntetését.","id":"20250516_fenyo-gyilkossag-gyarfas-tamas-vaci-borton-bevonulas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ebf57a53-cc42-410b-bec6-79d0e8210e11.jpg","index":0,"item":"17f09024-4cdb-4a41-8d2f-b7ecb81f5d2e","keywords":null,"link":"/itthon/20250516_fenyo-gyilkossag-gyarfas-tamas-vaci-borton-bevonulas-ebx","timestamp":"2025. május. 16. 10:32","title":"Gyárfás Tamás bevonult a börtönbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c084b237-e6d2-4771-ac82-bc188ef694c3","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Vajon látta a filmet?” – teszi fel a költői kérdést Pottyondy, majd megjegyzi: „Egy skizofrén csávóról szól, aki terrorcselekményt hajt végre, miközben félholtra ver embereket”.","shortLead":"„Vajon látta a filmet?” – teszi fel a költői kérdést Pottyondy, majd megjegyzi: „Egy skizofrén csávóról szól, aki...","id":"20250516_pottyondy-edina-atlathatosagi-torveny-lex-poloska-orban-viktor-szuverenitasvedelmi-hivatal-harcosok-klubja-trollhadsereg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c084b237-e6d2-4771-ac82-bc188ef694c3.jpg","index":0,"item":"835583cc-3444-424e-b799-b40f8b300b26","keywords":null,"link":"/itthon/20250516_pottyondy-edina-atlathatosagi-torveny-lex-poloska-orban-viktor-szuverenitasvedelmi-hivatal-harcosok-klubja-trollhadsereg-ebx","timestamp":"2025. május. 16. 08:33","title":"Pottyondy Edina az „átláthatósági” törvényről: Nem túl biztató egy olyan embertől, aki a Harcosok klubja című filmről nevezi el trollhadseregét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2df36ef-d87f-4ea9-8d37-0823f4911829","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Lánczi Tamás által vezetett Szuverenitásvédelmi Hivatal sokallja az Átlátszó által kért sérelemdíjat, továbbá azt állítja, hogy a jelentésében megfogalmazottak véleménynek számítanak, ráadásul csak azt írták le, amit korábban már mások is.","shortLead":"A Lánczi Tamás által vezetett Szuverenitásvédelmi Hivatal sokallja az Átlátszó által kért sérelemdíjat, továbbá azt...","id":"20250517_szuverenitasvedelmi-hivatal-lanczi-tamas-atlatszo-fovarosi-torvenyszek-per","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2df36ef-d87f-4ea9-8d37-0823f4911829.jpg","index":0,"item":"d0ad7473-d6c4-477b-b7ea-2f6b946ea5b7","keywords":null,"link":"/itthon/20250517_szuverenitasvedelmi-hivatal-lanczi-tamas-atlatszo-fovarosi-torvenyszek-per","timestamp":"2025. május. 17. 16:53","title":"A Szuverenitásvédelmi Hivatal az Átlátszó által ellene indított per megszüntetését kéri a bíróságtól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b586763b-37e7-4856-8143-bf27f752eff3","c_author":"HVG","category":"360","description":"Egy nemzetközi kutatócsoport szó szerint felkockázott egy agyszeletet, hogy információkat nyerjen a szerv energiamenedzselő rendszeréről. A tudósok érdeklődése indokolt, az agy ugyanis mindössze a testsúly 2 százalékát teszi ki, viszont 20 százalékkal részesedik a szervezet energiafogyasztásából.","shortLead":"Egy nemzetközi kutatócsoport szó szerint felkockázott egy agyszeletet, hogy információkat nyerjen a szerv...","id":"20250516_hvg-mitrobrain-map-felkockazott-agy-terkep-energia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b586763b-37e7-4856-8143-bf27f752eff3.jpg","index":0,"item":"d44d143d-1971-4bfd-be72-be227cfb3044","keywords":null,"link":"/360/20250516_hvg-mitrobrain-map-felkockazott-agy-terkep-energia","timestamp":"2025. május. 16. 16:15","title":"3x3x3 mm-es kockákra szeleteltek egy emberi agyat, és megérte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"456c6ca3-21af-407b-884f-295cb82581c4","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"És ha már bejelentették a „jó hírt”, gyorsan brüsszeleztek is egyet a közleményben.","shortLead":"És ha már bejelentették a „jó hírt”, gyorsan brüsszeleztek is egyet a közleményben.","id":"20250516_Kamatmentes-hitel-szaj--es-koromfajas-bajba-jutott-allattartok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/456c6ca3-21af-407b-884f-295cb82581c4.jpg","index":0,"item":"8df25e68-7d20-4ba8-bd60-929073fb08c7","keywords":null,"link":"/kkv/20250516_Kamatmentes-hitel-szaj--es-koromfajas-bajba-jutott-allattartok","timestamp":"2025. május. 16. 12:35","title":"Kamatmentes hitelt adna a kormány a száj- és körömfájás miatt bajba jutott állattartóknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az 1,75 literes turbo benzina, alias TB (Tibi) a legjobb és legmodernebb motor az Alfa háza táján. Persze a Giulietta csúcsváltozatában a GTA idők tiszteletére tehettek volna egy szépen morgó V6-ost, de sajnos, az már a múlt, a Fiat-csoport pedig a jövő bajnoka kíván lenni. Ehhez kis motorokra és nagy erőkre van szükség. A Giuliettában mindez megvan, de nem adja olcsón magát.
120 lóerős Giuliettát 5,45 millióért kapunk, a 235 lovas változat alapára 8,27 millió forint, igaz a quadrifoglio verde (négylevelű lóhere) felszereltség mindent tartalmaz, ami egy férfiember túléléséhez kell: hétlyukas, 17 hüvelykes könnyűfém felniket, 225/45-ös sportgumikat, 20 milliméterrel leültetett sportfutóművet, 330 milliméteres féktárcsákat, Brembo négydugattyús piros első féknyergeket, piros cérnával varrott sportkormányt, sötétített üvegeket, fűtött külső visszapillantó tükröket, alumínium pedálokat, szálcsiszolt sötét alumínium betéteket a műszerfalon - ráadásul megszabadították az autót a stop-start rendszertől. Alapáras volt még az autóban a tempomat, a kétoldali kipufogóvég, a Q2 elektronikus fékdifferenciálzár, az automatikus vezérlésű kétzónás klíma, a 280 wattos hangrendszer, a ködfényszóró, valamint a LED-es nappali fény. A bixenon lámpákért 198 ezret, az első kartámaszért 35 ezret, a hátsóért 45 ezret, az elektromosan behajtható tükrökért 40 ezret, a dupla napfénytetőért 355 ezret, az elektromosan állítható deréktámaszért 68 ezret, a navigációs rendszerért és a Bluetooth-os telefonálásért 489 ezret, a tolatóradarért további 116 ezret kell fizetni. Persze az extrák többsége különböző csomagokban olcsóbban is választható, tesztautónk végső ára így 9 millió forint körüli.
Sportfutóműve (elöl gólyalábas, hátul többlengőkaros, jórészt alumínium) nem szereti a kátyús telet, a rossz pesti és budai utakon úgy ráz, mint a fene. Epekedtem az autópályák iránt, minden nap kénytelen voltam kinézni a közeli két- és többsávosokra, és adózni a sebesség oltárán a római istenek tiszteletére. 100-ról 200 kilométer/órás sebességre olyan szépen és gusztusosan gyorsul, hogy azt tanítani kellene.
A 235 lóerőt ritkán használjuk ki a hétköznapokban, ha nem akarjuk, a kocsi nem vad, normálisan is lehet közlekedni vele, ehhez persze el kell felejteni a sport módot, mert olyankor hirtelen haragúvá válik, folyton ágaskodóvá, kötekedik mindenkivel, és fölöslegesen égetjük a kuplungot, illetve a drága benzint.
Leszámítva a DNA élménykapcsolót (A DNA technológia háromféle beállítást tesz lehetővé, ami a jármű teljes viselkedését úgy módosítja, hogy az valós időben reagáljon a sofőr igényeire, például szabályozza a kormányzás direktségét, a motor reakciókészségét, a Q2 elektronikus differenciálmű és a menetstabilizáló rendszer (VDC) beavatkozását. Dynamicban a kormányzás rásegítése is húsz százalékkal csökken, engedékenyebbé válik a menetstabilizáló, bekapcsol az ívbelső kerekeket fékezgető Q2, túltöltéssel növelhető a nyomaték. 5-7 barral megemeli a fékrendszer nyomását, ezért keményebb érzést ad a pedál, és kisebbet kell rajta rúgni. A menetstabilizálót teljesen kikapcsolni nem lehet. ), a navigációs okos kijelzőt és a Bluetooth-t, nincs túlbonyolítva a kocsi - ez olasz autónál nem is baj. A túlrobotizált világunkban jó néha hagyományápoló benzinzabáló fenevadakat kergetni, még akkor is, ha a Giulietta csupán hormonzavaros kecskebak, amely a vegyszerekkel túlkezelt fűtől hisztériás rohamaiban gepárdnak képzeli magát - de akkor úgy is szalad. 6,8 másodpercig tart az Alfa Romeo Giulietta QV 100-as sprintje. Szóval lehet élvezni az életet Juliskával, csak aztán bírjuk fizetni a tartásdíjat, meg állambácsi sárga csekkjeit. Ha nem vigyázunk, a Giulietta úgy szaporítja ezeket, mint egy városházi pénzjegynyomda.
Fantasztikusan kanyarodik az autó, nem tudjuk leugratni az útról, nem tolja az elejét, dinamikus módban a fékdiffi révén betapad a kanyarba, nevezhetjük akár kanyarművésznek is a QV-t. A fokozatok közötti átváltás nitrólöketnek tűnik, dinamikus módban érezni, hogy szereti a kocsi az erőszakos haladást, úgy megindul azonos gázpedál állás mellett, mintha tényleg kéjgázzal (di-nitrogén-oxid) kenegetném a torkát. A Giulietta QV-t csak így érdemes vezetni, ám a túlélés szempontjából havas, vizes, jeges hegyi úton ajánlatos kipróbálni az a (all weather), azaz időjárástűrő fokozatát is. Gyorsabb kapcsolást kíván, kiöli belőle a sportos vénákat, cserében kedvezőbb lesz a fogyasztás, akár 9 literig is levihetjük az átlagot. Bár ez lehet, hogy csak egy remény.
A kocsi fogyasztása a 235 lóerőhöz képest nem eltúlzott, de egy négyhengeres kompaktól mérsékeltebb étvágyat várunk, a 450 kilométeres vegyes üzemű téli tesztet 10,5 literes átlaggal (100 kilométerenként) zártuk.
Hangja gyenge, hiányzik a 147 GTA üvöltése, ezért még a nyomatéktöbblet sem kárpótol. Hatsebességes váltója hosszú úton jár, de pontos, forró helyzetekben a váltókar alumínium feje lehűti a kedélyeket, jó terápiás eszköz.
130-nál 2800 körül forog a főtengely, 110-nél 2500-at, 100-nál megelégszik 2100-as percenkénti fordulattal. Nagy sebességnél sem zajos az autó, annál inkább, ha rossz minőségű útra tévedünk, bármilyen fájó, de nyiszog és zörög a beltér. Utóbbi egyhangúan fekete, a kapcsolók egy része az élő legendát, a 8C Competizionét idézik. A kocsiból jól kilátunk, de a tolatóradar elengedhetetlen tartozéka. Szervokormánya üzemanyag-takarékossági okokból elektromos.
Az amerikaiak a Reuters forrása szerint megtagadták az információk átadását attól tartva, hogy Orbán azokat a független média és a civil szervezetek elleni támadásra használja fel.