szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A 11 legfontosabb egyterű autó járt nálunk 2011-ben, ezek közül most önök választják ki azt, amely a kategóriát...

 
A 11 legfontosabb egyterű autó járt nálunk 2011-ben, ezek közül most önök választják ki azt, amely a kategóriát képviseli majd a döntőben. Ezekre az autókra lehet szavazni: Mercedes F-Cell, Iveco Daily Hybrid/Electric, Renault Kangoo ZE, Seat Alhambra, Opel Meriva, VW Sharan, VW Touran, Peugeot 3008, Chevrolet Orlando, Fiat Freemont, Opel Zafira Tourer.

Idén két szakaszban választjuk ki az év tesztautóját. Az első körben hét kategóriában mérettetnek meg az autók. A döntőben a kategórianyertesek közül az lesz az Év tesztautója 2011, amelyre a legtöbb olvasónk szavaz. Minden olyan autó helyet kap a szavazólistán, amelyekről az Autómenedzser.hu és a hvg.hu oldalain 2011-ben tesztet olvashattak, így a szokásos tesztautók mellett a nemzetközi menetpróbákon vezetett példányokra is lehet majd szavazni. Minden kategóriára 72 órán át lehet szavazni, a döntőbe került autókra pedig tíz napon át.

A legtöbb szavazatot kapott autó lesz 2011 tesztautója. A versenyt hatodszorra hirdetjük meg. 2006-ban a Subaru Legacy, 2007-ben a Citroen C4 Picasso, 2008-ban a Lexus LS 600hL, 2009-ben a BMW 3, tavaly az Audi A1 kapta a legtöbb szavazatot. Idén eddig a döntőbe három Opel: a Corsa, az Astra és az Ampera került be. A szavazás lezárult, az egyterűk közül a Seat Alhambra jutott a döntőbe. (Cikkünk a hirdetés után folytatódik.)

(Az alábbiakban néhány mondatban bemutatjuk tesztautóinkat és a szerkesztő értékelését is megnézhetik. A tesztek megtekintéséhez kattintson az autók típusára. Javasoljuk a megnyitás új ablakban parancsot.)

Az év tesztautója 2011 - egyterűk

Mercedes F-Cell
Merci a jövőből

 

Két éve róják Kalifornia és Németország útjait a Mercedes tüzelőanyag-cellás egyterűi. Nem vesszük észre, mert nem ott lakunk, de ha ott laknák, akkor meg nem hallanánk: a környezetbarát autók hidrogént isznak és vizet prédikálnak, azaz nulla az emissziójuk. Berlinben, a Michelin Challenge Bibendum rendezvényen vezettük a B-osztály F-Cell változatát.

A szerkesztő véleménye
Szépség ***
Kényelem ****
Praktikum ****
Ár/érték *
Fogyasztás/teljesítmény *****

Iveco Daily Hybrid/Electric
Van elektromos és lesz hibrid

Az Iveco korán kezdte a villanyautózást: már 1986-ban kifejlesztette, és gyártani kezdte az első teljesen elektromos meghajtású Dailyt. Évekig csak szemezgettem a spenótzöld elektromos kisteherrel, az új Daily torinói bemutatóján nem voltam rest, kihasználtam az alkalmat és néhány keménykötésű belga ivecós segítségével kipróbáltam az elektromos teherautót.

A szerkesztő véleménye
Szépség *
Kényelem **
Praktikum *****
Ár/érték **
Fogyasztás/teljesítmény *****

Renault Kangoo ZE
Csendestárs

A Renault egyszerre mutatott be elegáns négyajtós limuzint, kishaszonjárművet és ötajtós dobozos családi egyterűt. A Renault Kangoo Maxi Z.E. teljes értékű autó, hatalmas csomagtérrel, jó menetkomforttal, elektromos hajtással, károsanyag-kibocsátás nélkül. Állami támogatással még az ára is elfogadható.

A szerkesztő véleménye
Szépség **
Kényelem ****
Praktikum *****
Ár/érték ****
Fogyasztás/teljesítmény *****

Seat Alhambra
Piknik a szabadban

Összkerékhajtással is rendelhető Magyarországon a Seat népszerű egyterűje, az Alhambra. A nemzetközi menetpróbán izgalmas és veszélyes kanyarokban bizonyította rátermettségét és időjárás-állóságát. Bónuszként kipróbáltuk a kétliteres dízelmotor takarékos, 115 lovas változatát is, amelyet adókedvezmény hiányában hazánkban nem forgalmaznak.

A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték ****
Fogyasztás/teljesítmény ****

Opel Meriva
Ölelő karokkal

Nagyon jó vezetni az egynégyes kis turbóval a Merivát, nem is szabad a szívót választani. Akinek nincs pénze a négytagú dízelcsaládra, vigye a 120 lovas benzinest. Bicikliszállítóval teszteltük az Opel kis egyterűjét, a Merivát.

A szerkesztő véleménye
Szépség ***
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték *****
Fogyasztás/teljesítmény *****

VW Sharan
Csinálj sok-sok gyermeket

Családapák vágyálmát teszteltük, egy olyan autót, amelyet nemcsak azért nehéz megkerülni, mert közel öt méter hosszú, hanem mert a Golfhoz és a Passathoz hasonlóan ikon az autópiacon. Ennek megfelelően kevés hibát találtunk benne, az árán kívül az erejével és a fogyasztásával is elégedettek vagyunk.

A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték ***
Fogyasztás/teljesítmény *****

VW Touran
Steril és jó

Ha a szürkeség hangot adna, akkor az új Volkswagen Touran ordítana. És nem azért, mert ezüst a színe. Steril családi autó, de ennél több rosszat nem mondhatunk róla. Kétgyerekes családoknak ideális kocsi, de akár hét személy szállítására is alkalmas. 1,4 literes kettős feltöltésű motorja könnyedén mozgatja, fogyasztása normális.

A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték ****
Fogyasztás/teljesítmény *****

Peugeot 3008
Izmos test, szerény étvágy

Cégautónak is kiváló, de egy közepes családot is hosszú éveken át boldogíthat a legerősebb 3008-as. A Peugeot kompakt egyterűjét kétliteres dízelmotorral és automatikus váltóval próbáltuk ki. Kényelmes útitárs, technikája fejlett, fogyasztása meglepően alacsony. A csúcspéldány legnagyobb hátránya magas ára.

A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem ****
Praktikum ****
Ár/érték ***
Fogyasztás/teljesítmény *****

Chevrolet Orlando
Családnak jó, kocsmának nem

Csoportos kirándulásra ideális egy hétszemélyes autó, főleg, ha csak négy felnőtt kevés csomaggal vág neki az útnak. A Chevrolet Orlando tökéletes utazóautó egészen addig a pontig, amikor kihűl a benzinkúton vett akciós sör. Onnantól elszabadul a pokol, a bulinak annyi – hiába szól az USB-ről a Rage Against the Machine, a rekesznyi meleg sörtől meghülyül a társaság és az utazás toitoi látogatássá alakul. Ha hűthető lett volna a kesztyűtartó, egészen más, sokkal unalmasabb történet kerekedett volna.

A szerkesztő véleménye
Szépség ****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték *****
Fogyasztás/teljesítmény ****

Opel Zafira Tourer
Innováció és komfort

Dinamikus, innovatív és komfortos az Opel kategóriateremtő egyterűjének harmadik generációja, a Zafira Tourer. Mint arról a rövid bajorországi menetpróbán megbizonyosodtunk, nem véletlenül rebesgetik, hogy az újdonság a prémium kategória irányába tart.

A szerkesztő véleménye
Szépség ****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték *****
Fogyasztás/teljesítmény *****

Fiat Freemont
(hamarosan)
 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!