Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8f8de0fb-3b18-4c08-b006-9cb7482676cb","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Nincs rá lakossági igény, a futárokat veszélybe sodorhatja, és mivel csak a magyar kereskedőkre vonatkozik, még versenyhátrányt is jelent a külföldiekkel szemben.","shortLead":"Nincs rá lakossági igény, a futárokat veszélybe sodorhatja, és mivel csak a magyar kereskedőkre vonatkozik, még...","id":"20250411_Sulyos-kritikaval-illettek-a-kereskedok-a-kormany-keszpenzhasznalatrol-szolo-elkepzeleseit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f8de0fb-3b18-4c08-b006-9cb7482676cb.jpg","index":0,"item":"662a80a7-2dd0-4718-a874-11706e8079b3","keywords":null,"link":"/kkv/20250411_Sulyos-kritikaval-illettek-a-kereskedok-a-kormany-keszpenzhasznalatrol-szolo-elkepzeleseit","timestamp":"2025. április. 11. 09:10","title":"Súlyos kritikával illették a kereskedők a kormány készpénzhasználatról szóló elképzeléseit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7cd326aa-cfb2-4628-932b-5d028e763ab7","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"cegauto","description":"A 26-os főúton műszaki hiba miatt megállt egy idős nő, neki próbált segíteni a közutas, amikor elsodorta őket egy autó.","shortLead":"A 26-os főúton műszaki hiba miatt megállt egy idős nő, neki próbált segíteni a közutas, amikor elsodorta őket egy autó.","id":"20250411_gazolas-magyar-kozut-sajobabony-halalos-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7cd326aa-cfb2-4628-932b-5d028e763ab7.jpg","index":0,"item":"2156983c-0794-47ef-a11d-fbfae973bf02","keywords":null,"link":"/cegauto/20250411_gazolas-magyar-kozut-sajobabony-halalos-baleset","timestamp":"2025. április. 11. 12:05","title":"Halálra gázolták a közútkezelő munkatársát és egy idős nőt Sajóbábonynál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"062a0ef5-c4d9-4dae-8f0b-dbd023e155f1","c_author":"Fetter Dóra - Szentirmai Áron - Tornyos Kata ","category":"elet","description":"Áron egy éve kezdett rendszeresen futni, Dóra hosszú szünet után durálta magát neki újra, Kata viszont sosem szeretett futni, és amikor először próbálta, gyakorlatilag összeomlott. A HVG három huszonéves újságírója néhány héttel ezelőtt úgy döntött, hogy különböző távokon benevez a Telekom Vivicittára, és – ki-ki magához képest – intenzíven edzeni kezdett. Lássuk, mire jutottak.","shortLead":"Áron egy éve kezdett rendszeresen futni, Dóra hosszú szünet után durálta magát neki újra, Kata viszont sosem szeretett...","id":"20250411_telekom-vivicitta-maraton-futas-felkeszules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/062a0ef5-c4d9-4dae-8f0b-dbd023e155f1.jpg","index":0,"item":"76694a03-ca7c-4b08-9827-5231c6187029","keywords":null,"link":"/elet/20250411_telekom-vivicitta-maraton-futas-felkeszules","timestamp":"2025. április. 11. 12:29","title":"Aki rákapott, aki újrakezdte és aki mindig utálta – futni kezdtünk, és ez történt velünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3803c76-dbe9-48b1-9f6b-6791c462dc44","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Buzdító videóüzenetben állt ki Aleksandar Vucsics szerb elnök és az őt támogatók mellett a magyar miniszterelnök. Azt mondta: „Nem vagytok egyedül (…) a szerb hazafiak számíthatnak a magyar hazafiakra”.","shortLead":"Buzdító videóüzenetben állt ki Aleksandar Vucsics szerb elnök és az őt támogatók mellett a magyar miniszterelnök. Azt...","id":"20250411_orban-viktor-tamogato-uzenet-szerbia-alekszandar-vucic","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3803c76-dbe9-48b1-9f6b-6791c462dc44.jpg","index":0,"item":"1ac177c2-d651-42b9-a4d8-965fd7f45052","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_orban-viktor-tamogato-uzenet-szerbia-alekszandar-vucic","timestamp":"2025. április. 11. 13:06","title":"Orbán Viktor a Vucsics-párti belgrádi tüntetőket buzdítja videójában: „A ti harcotok a mi harcunk is. Éljen Vucsics elnök, éljen Szerbia!”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1cc6eed7-ccbd-4577-845f-61917d4bc98b","c_author":"Kovács Gábor","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A takarékszövetkezetek jogutódjaként az MBH Banknál még mindig van 150 olyan üres, értéktelen ingatlan, ahol valaha takarékfiók működött. Ezeket az állam megvenné az ATM-telepítésekhez – praktikusan ugyanazokon a helyeken lesznek az ATM-ek, ahol piaci alapon nem érte meg banki szolgáltatást nyújtani.","shortLead":"A takarékszövetkezetek jogutódjaként az MBH Banknál még mindig van 150 olyan üres, értéktelen ingatlan, ahol valaha...","id":"20250411_150-lerobbant-extakarek-varja-hogy-a-kormany-ATM-ekkel-viragoztassa-fel-a-falvakat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cc6eed7-ccbd-4577-845f-61917d4bc98b.jpg","index":0,"item":"34988345-0460-4222-b39b-ac450affc3a9","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250411_150-lerobbant-extakarek-varja-hogy-a-kormany-ATM-ekkel-viragoztassa-fel-a-falvakat","timestamp":"2025. április. 11. 14:41","title":"150 lerobbant extakarék várja, hogy a kormány ATM-ekkel pántlikázza fel a falvakat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b0fbe6f-948c-4adf-a8d1-d5449ae00553","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az egyik elkövető a földre rántotta az áldozatot, majd elszaladt a táskájával.","shortLead":"Az egyik elkövető a földre rántotta az áldozatot, majd elszaladt a táskájával.","id":"20250411_nyugati-palyaudvar-rablas-idos-ferfi-rendorseg-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b0fbe6f-948c-4adf-a8d1-d5449ae00553.jpg","index":0,"item":"eed46713-2d81-4d35-89ab-09224f3da253","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_nyugati-palyaudvar-rablas-idos-ferfi-rendorseg-video","timestamp":"2025. április. 11. 13:13","title":"Videón, ahogy a Nyugati pályaudvaron kirabolnak egy idős férfit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"99edb392-10eb-4155-85ce-b2fa66dd94ff","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Rengeteg adatot gyűjtenek manapság az okostelefonok, ezek segítségével pedig a pszichológiai rendellenességek is azonosíthatók – hívja fel egy figyelmet egy kutatás.","shortLead":"Rengeteg adatot gyűjtenek manapság az okostelefonok, ezek segítségével pedig a pszichológiai rendellenességek is...","id":"20250410_depresszio-felismerese-okostelefonok-adataibol-kinai-tanulmany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/99edb392-10eb-4155-85ce-b2fa66dd94ff.jpg","index":0,"item":"702b9b8e-8aa9-4cad-ac22-02b25b07c28e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250410_depresszio-felismerese-okostelefonok-adataibol-kinai-tanulmany","timestamp":"2025. április. 10. 13:03","title":"Meglepő dolog segítheti a depresszió korai felismerését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0a19fcf8-b510-4593-8a49-fa9426a81f0f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az ukrajnai háború által táplált gazdasági növekedés alaposan lelassult az elmúlt hónapban.","shortLead":"Az ukrajnai háború által táplált gazdasági növekedés alaposan lelassult az elmúlt hónapban.","id":"20250410_orosz-gazdasag-lassulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0a19fcf8-b510-4593-8a49-fa9426a81f0f.jpg","index":0,"item":"2f320c9b-76bb-4b1a-9e30-f682d23b9b33","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250410_orosz-gazdasag-lassulas","timestamp":"2025. április. 10. 17:14","title":"Lelassult az orosz gazdaság, és nem látszik, hogy ebből hogyan másznak ki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Néhány előítéletet borítok: a hatos BMW nem csúnya, ellenkezőleg szép. A hatos BMW nem sportautó, ellenkezőleg luxusautó. A dízel és a kupé nem ellenségek, hanem kiforrott harmónia jellemzi párosukat. Sosem vennék hatos BMW-t, cáfolom. A későbbi félreértések elkerülésére jobb, ha tisztázzuk ezeket a legelején.
Az is biztos, hogy a hatos kupé azzal, hogy megújult, szebb, erősebb és gazdaságosabb lett, nem került közelebb az átlagemberekhez. Tesztautónk a legolcsóbb alapárú 640d volt, de ezt sem kapjuk meg 23,155 millió forint alatt. Kocsinkban annyi extra volt, hogy a BMW netes konfigurátora lefagyott, így csak hozzávetőlegesen tudtam megállapítani végső árát, ami sokkoló: 33 millió forint.
A 10 milliós kiegészítők között van az 2 millió forintos bőrgarnitúra, az 1,5 milliós Bang&Olufsen hangrendszer - ez önmagában is megérte a tesztet -, az 1,4 milliós 20 hüvelykes könnyűfém felnik, a 431 ezerért bőrözött műszerfal, a 281 ezerért mért komfortbejutás. Az ajtók maguktól becsukódnak 125 ezerért, a változtatható futómű dinamikus lengéscsillapítással 1,5 milliót ér, szélvédőre vetített információkat 412 ezerért, LED-es alkalmazkodó fényszórókat 652 ezerért, LED ködlámpákat 62 ezerért, távolsági fényszóró asszisztenst 44 ezerért vehetünk. Durva, de még az USB-csatolóért is fizetni kell 89 ezer forintot. Nem soroltam még fel a tempomatot, a Bluetooth-t, az internet kapcsolatot, az ülésfűtést, a kikandikáló oldalsó kamerát, a párhuzamos parkoló automatikát, a tolatókamerát - a net kivételével mind hasznos kütyük és kiegészítők. (A hosszú orrú hatosban nagy segítséget nyújtottak az oldalra néző kandikamerák, beláthatatlan útkereszteződésekben vettem nagy hasznát érzékszerveim meghosszabbításának. )
Az árakról még nem tudtam, amikor az évszázados hóesésben átvettem az autót, remegett a térdem, dermedt a kezem - és nem a hidegtől, a BMW 6-os kupéban olyan a fűtés, mint egy első osztályú vasúti kupéban az Orient Expresszen. A kényelem, a fényűzés és a pompa is arra emlékeztet. A teszt első havas napjain még a lillafüredi kisvonat is lehagyott, 50-70-es tempónál nem választottam gyorsabbat, de inkább a 30-40 kilométer/órás tartományban éreztem otthon magam. Már az első 10 kilométer után, a fotózás során elakadtam, de addig játszottam a kipörgésgátló és a menetstabilizáló gombjaival, amíg a hatalmas kerekek alól eltakarítottam a havat, a legkisebb tapadásnál már mentve voltam, és nem is keltettem maradandó feltűnést.
Esik a hó, egy bugyborékoló fadézsában vagyok egy svájci luxusszálló kertjében, Bang&Olufsen hangszórókból szól a jazz, kissé acid-os jellegű, a hópihék egybeolvadnak a pezsgőben szétpukkanó szén-dioxid buborékokkal - igazából sört akartam inni, de az snassz lett volna ebben a nyálasan idilli képben. Bármerre nézek hegycsúcsok, hótól görnyedő fenyves - túl tökéletes, hogy igaz legyen. A valóság persze fájóbb, az életemért küzdök egy 33 milliós luxuskupéban a hóviharos M0-áson, ahol már csak egy sáv maradt, mert a másikat lerobbant kamionok, balesetnél helyszínelő rendőrök, mentők foglalják el. Akkora a hó, hogy sávok sincsenek és a BMW feneke minduntalan ficánkol, ahogy a még mozgásban lévő kamionok is rosszalkodnak. Fékezés kizárva, a lassítás szinte koppanásig tart.
Kínlódok, minden szempár irigyen firtat, mindenki cserélne velem, én meg egy egyszerű elsőkerekes autóssal cserélnék, amelyikkel haladni is lehet ilyenkor. 35-tel mászok be a körforgalomba, ha adok egy pici gázt (komfort plusz, tehát legbénább fokozatban van a menetdinamikai kapcsoló, ami azt jelenti: egyáltalán nem dinamikus mód, sőt) 37-tel eldobja a fenekét a bömös. Három napig tartott a rémálom, de ezt is ki kellett próbálni. Negyedik nap már 90-nel is mentem (nyolcadik fokozatban 1300-at forog a főtengely), ötödik nap elértem a 107 kilométer/órát (1500-at forgott a motor főtengelye percenként) és a nyolcadik, utolsó napon 131-gyel is száguldoztam az autópályán (ez lehet, hogy kicsit több is volt). Fantasztikus fejlődés.
Akkor nyűgözött le a kocsi engem, amikor lekaparva róla a havat felcsillant, felsejlett az alumínium hangszórók LED-es hangulatvilágítása. Egy pillanatra visszaestem a pezsgőkádas álomba, angyalokat véltem felfedezni, akik csillámport szórnak hó helyett. Az indító gomb megnyomásával nemcsak a motor röffen be, de a hangulatért felelős hang- és fénymérnök is életre kel, a középső csipogó kiemelkedik a műszerfal tetejéből és a többi 15 hangszóróval közösen olyan élményt adnak, amelyet a világon csak 4-5 másik típus tud nyújtani. Benne lenni az első ötben mindig felemelő.
A látványos hátsó kagylóülések teljesen feleslegesek, bár bevallom, kényszerből kipróbáltattam feleségemmel és a gyerekemmel. Azóta sem tudom kiengesztelni őket, pedig egyikükkel voltam az Ikeában, a másikkal extrém gitárokat nézegettünk a neten. Először három felnőttel próbáltam ki a kocsit, reggeli havas fuvart vállaltam. Feleségemet pajszerral kellett kifeszíteni a hátsó ülés marasztaló öleléséből, az előtte ülő klausztrofóbiás kolléganője pedig közelről lehelte be a jégbordás szélvédőt. Azt hittem ennél többen már nem lehetünk soha a hatosban, amikor a fiam osztálytársa is bekérezkedett egy másik alkalommal, hogy megzavarja a hármas családi idillt. A langaléta kölykök két hangszerrel is tetézték a bajt, a szaxofon és a klarinét szerencsésen elfért a méretes csomagtartóban egy további gitár és egy teljes bevásárlókocsi tartalmával egyetemben. A lábakkal azonban bajban voltak, csak úgy tudtunk elindulni, hogy felkentem magam a kormányra. A 6-os kupé kétszemélyes autó, a hátsó ülések ne tévesszenek meg senkit.
A dízelmotor hangját az első három napban nem hallottam, annyira lassan mentem, annyira jól szólt a hifi, annyira jól szigetelt az autó, és annyira nem érdekelt, hogy dízel, vagy benzines. Amikor kollégáknak ment a szokásos mutogatás, akkor tűnt fel a halk duruzsolás, de durva dízel kerregést sosem hallhatunk.
Mivel nem száguldoztam, volt időm kiélvezni minden kényelmét az autónak, és észrevettem vezetéstámogató rendszereit is: szélvédőre vetített információk, sávtartó, holttérfigyelő. Korábbi BMW-kben erre nem sok figyelmet fordítottam, a vezetés durva élvezete elmosott minden mást.
A 630 newtonméteres csúcsnyomaték kimondva is sok (1500-as percenkénti fordulatszámon jelentkezik, és a 2500-as fordulatig rendelkezésre áll), néha amikor száraz szakaszra érve kipróbáltam a 0-60 kilométer/órás sprintet, majd elszállt az agyam. A több mint 600 kilométeres teszt során alig meghajtva, állandó fűtéssel, előmelegítéssel, 42 kilométeres átlagsebességgel 8,8 literes átlagfogyasztást ért el az autó 100 kilométerenként. A start-stop rendszert nem kellett kikapcsolni, ilyen hidegben egyszer sem állította le a motort, a fékezési energiákat azonban így is hasznosította.
A futómű kényelmesre hangolt (komfort pluszban közlekedtem), a kormányzás parádésan pontos, pedig elektromosan vezérelt a szervója, a kanyarodást pedig összkerék-kormányzás teszi könnyeddé és egyszerűvé. A hóban a kipörgésgátló bekapcsolásával (DTC mód) tudunk plusz tapadást elérni, ilyenkor elemében van a hátsókerék-meghajtás komisz ördöge, de két biztos kézzel lehet ilyenkor is irányítani az autót.
Az innovatív bajor technikák magyarázatával oldalakat lehetne megtölteni, korábbi BMW-tesztjeinkben mindenről beszámoltunk, most a LED-es világításról kötelező szót ejteni. A hatosban minden lámpa LED-es, eszünkbe ne jusson bármit is cserélni, még a helyzetjelzőt sem tudnánk. A tompított és távolsági fényeket a világító gyűrűk által keretezett LED-es lámpák biztosítják. Az adaptív, fénydiódás fényszórók a jellegzetes BMW-s stílust követik: az oldalanként két, háromdimenziós világító gyűrű által körbevett LED-es modulok éjszaka látványosan ragyognak, anélkül, hogy külön-külön látszanának a kis fényforrások. A BMW összes világítási funkciója, így a kanyarfények, az adaptív fényszórók és a távolságifény-asszisztens ide vannak beépítve. A karakterfényeket, az irányjelzést és a kanyarfényeket úgyszintén LED-es technológia szolgáltatja, sőt felárért a ködlámpa is LED-es.
A kanyarfények automatikusan aktiválódnak lassú kanyarodáskor. 60 kilométer/órás sebességtől az adaptív kanyarfények veszik át a stafétát: a fénysugarak iránya finoman alkalmazkodik a kormánykerék elfordítási szögéhez és a haladási sebességhez, éjszaka is nappali fénnyel világítva meg az autó előtti utat. A távolságifény-asszisztens az állandó fel- és lekapcsolás fáradtságától is megkímél, pontosan és megbízhatóan dolgozik településen kívül.
Biró Csongor
Műszaki adatok
BMW 640d
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
2993
Környezetvédelmi besorolás
Euro 5
Max. teljesítmény lóerő
313 lóerő 4400-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
630 Nm 1500-2500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2855
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4894 / 1894 / 1369
Csomagtér
460 liter
Saját tömeg (kg)
1715
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
250
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
5,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
6,6
Országúti
4,8
Vegyes
5,4
Tesztfogyasztás
8,8
CO2 kibocsátás (g/km)
143
ÁRA
23,155 millió forinttól a tesztautó ára kb. 33 millió forint