Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4d6d07eb-3aa4-49af-836c-f169966ede56","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A legnagyobb – valós – veszélyt az jelenti, ha a tartósan ködös időben megnő a levegő szennyezettsége.","shortLead":"A legnagyobb – valós – veszélyt az jelenti, ha a tartósan ködös időben megnő a levegő szennyezettsége.","id":"20250104_idojaras-kod-osszeeskuves-elmelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d6d07eb-3aa4-49af-836c-f169966ede56.jpg","index":0,"item":"a4671116-f33a-488a-b91d-dbbce48d03d5","keywords":null,"link":"/elet/20250104_idojaras-kod-osszeeskuves-elmelet","timestamp":"2025. január. 04. 08:48","title":"Már a ködről is összeesküvéselméleteket gyártanak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"723123b1-d8d8-466d-b7c9-9ac73df10db3","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A J35 jellel azonosított kardszárnyú delfin újra életet adott egy borjúnak, ám az csak pár napot élt, valószínűleg koraszülött volt. ","shortLead":"A J35 jellel azonosított kardszárnyú delfin újra életet adott egy borjúnak, ám az csak pár napot élt, valószínűleg...","id":"20250103_Orka-gyaszol-elpusztult-borju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/723123b1-d8d8-466d-b7c9-9ac73df10db3.jpg","index":0,"item":"95c638da-7885-465b-98c9-693be1d2420b","keywords":null,"link":"/elet/20250103_Orka-gyaszol-elpusztult-borju","timestamp":"2025. január. 03. 13:23","title":"A borját korábban szívszorítóan sirató orka most újabb újszülöttjét gyászolja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0d12b3ce-403f-4076-bbdc-ef83f7e9dd02","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Közel 650 forintos dízelárral indul az év. ","shortLead":"Közel 650 forintos dízelárral indul az év. ","id":"20250103_Tovabb-dragul-a-tankolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d12b3ce-403f-4076-bbdc-ef83f7e9dd02.jpg","index":0,"item":"3491f8d1-4d02-4a21-8a72-3c539d3d4269","keywords":null,"link":"/cegauto/20250103_Tovabb-dragul-a-tankolas","timestamp":"2025. január. 03. 09:46","title":"Tovább drágul a tankolás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13caf628-f452-4a83-ba85-d92e829e803f","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök szeri nt Putyin fél Trumptól és ezért igyekszik a Kreml hangjait beépíteni a megválasztott elnök stábjába.","shortLead":"Az ukrán elnök szeri nt Putyin fél Trumptól és ezért igyekszik a Kreml hangjait beépíteni a megválasztott elnök...","id":"20250103_zelenszkij-trump-haboru-biztonsagi-garanciak-nato","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13caf628-f452-4a83-ba85-d92e829e803f.jpg","index":0,"item":"84be929e-b57d-400e-9787-97cef57c4de4","keywords":null,"link":"/vilag/20250103_zelenszkij-trump-haboru-biztonsagi-garanciak-nato","timestamp":"2025. január. 03. 21:10","title":"Zelenszkij: Az USA nélküli biztonsági garanciák gyenge biztonsági garanciák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03be15db-cd09-47e3-a80d-61f92de7f90d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nick Clegg hamarosan végleg elköszön a Metától, a cég globális ügyekért felelős alelnöki pozícióját Joel Kaplan, a volt amerikai elnök, George Bush egyik beosztottja veszi majd át.","shortLead":"Nick Clegg hamarosan végleg elköszön a Metától, a cég globális ügyekért felelős alelnöki pozícióját Joel Kaplan, a volt...","id":"20250103_meta-nick-clegg-tavozas-felmondas-politika-technologia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03be15db-cd09-47e3-a80d-61f92de7f90d.jpg","index":0,"item":"67a85c56-4e6d-47ec-8762-74e97324027a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250103_meta-nick-clegg-tavozas-felmondas-politika-technologia","timestamp":"2025. január. 03. 11:03","title":"Hét év után otthagyja a Metát az egyik legfontosabb embere","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"543a87ab-f7b0-4c99-b4ec-789c5550bf6e","c_author":"HVG","category":"360","description":"A svájci-ír tulajdonú Fornetti csaknem teljes vezetősége lecserélődött.","shortLead":"A svájci-ír tulajdonú Fornetti csaknem teljes vezetősége lecserélődött.","id":"20250103_fornetti-pekaru-uj-vezetoseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/543a87ab-f7b0-4c99-b4ec-789c5550bf6e.jpg","index":0,"item":"f4ab94a3-bc85-4110-88de-49362069a9b8","keywords":null,"link":"/360/20250103_fornetti-pekaru-uj-vezetoseg","timestamp":"2025. január. 03. 12:15","title":"Tisztújítás volt a magyar pékmultinál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a3ae479-bf32-4d60-bf13-a9e23e242726","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nagyrészt informatikai fejlesztésre és nem előrehozott választásra megy a költségvetésben elkülönített, közel tízmilliárdos forrás. ","shortLead":"Nagyrészt informatikai fejlesztésre és nem előrehozott választásra megy a költségvetésben elkülönített, közel...","id":"20250103_nvi-informatikai-fejlesztes-elorehozott-valasztas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a3ae479-bf32-4d60-bf13-a9e23e242726.jpg","index":0,"item":"195874f5-4e8a-42af-b6b1-b801d20435d3","keywords":null,"link":"/itthon/20250103_nvi-informatikai-fejlesztes-elorehozott-valasztas-ebx","timestamp":"2025. január. 03. 08:44","title":"Megszólalt az NVI a költségvetésben szereplő választási pénzekről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db1fe1e8-21a5-437b-9244-21f342c8a554","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egy Szlovákiában vásárolt tűzijáték okozott halálos balesetet.","shortLead":"Egy Szlovákiában vásárolt tűzijáték okozott halálos balesetet.","id":"20250103_szilveszteri-tuzijatekozas-ullo-halalos-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db1fe1e8-21a5-437b-9244-21f342c8a554.jpg","index":0,"item":"c6318eb7-e6f9-4b00-8a28-b1f830c7a972","keywords":null,"link":"/itthon/20250103_szilveszteri-tuzijatekozas-ullo-halalos-baleset","timestamp":"2025. január. 03. 12:54","title":"Üllőn is meghalt egy ember a szilveszteri tűzijátékozásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Néhány előítéletet borítok: a hatos BMW nem csúnya, ellenkezőleg szép.
Néhány előítéletet borítok: a hatos BMW nem csúnya, ellenkezőleg szép. A hatos BMW nem sportautó, ellenkezőleg luxusautó. A dízel és a kupé nem ellenségek, hanem kiforrott harmónia jellemzi párosukat. Sosem vennék hatos BMW-t, cáfolom. A későbbi félreértések elkerülésére jobb, ha tisztázzuk ezeket a legelején.
Az is biztos, hogy a hatos kupé azzal, hogy megújult, szebb, erősebb és gazdaságosabb lett, nem került közelebb az átlagemberekhez. Tesztautónk a legolcsóbb alapárú 640d volt, de ezt sem kapjuk meg 23,155 millió forint alatt. Kocsinkban annyi extra volt, hogy a BMW netes konfigurátora lefagyott, így csak hozzávetőlegesen tudtam megállapítani végső árát, ami sokkoló: 33 millió forint.
A 10 milliós kiegészítők között van az 2 millió forintos bőrgarnitúra, az 1,5 milliós Bang&Olufsen hangrendszer - ez önmagában is megérte a tesztet -, az 1,4 milliós 20 hüvelykes könnyűfém felnik, a 431 ezerért bőrözött műszerfal, a 281 ezerért mért komfortbejutás. Az ajtók maguktól becsukódnak 125 ezerért, a változtatható futómű dinamikus lengéscsillapítással 1,5 milliót ér, szélvédőre vetített információkat 412 ezerért, LED-es alkalmazkodó fényszórókat 652 ezerért, LED ködlámpákat 62 ezerért, távolsági fényszóró asszisztenst 44 ezerért vehetünk. Durva, de még az USB-csatolóért is fizetni kell 89 ezer forintot. Nem soroltam még fel a tempomatot, a Bluetooth-t, az internet kapcsolatot, az ülésfűtést, a kikandikáló oldalsó kamerát, a párhuzamos parkoló automatikát, a tolatókamerát - a net kivételével mind hasznos kütyük és kiegészítők. (A hosszú orrú hatosban nagy segítséget nyújtottak az oldalra néző kandikamerák, beláthatatlan útkereszteződésekben vettem nagy hasznát érzékszerveim meghosszabbításának. )
Az árakról még nem tudtam, amikor az évszázados hóesésben átvettem az autót, remegett a térdem, dermedt a kezem - és nem a hidegtől, a BMW 6-os kupéban olyan a fűtés, mint egy első osztályú vasúti kupéban az Orient Expresszen. A kényelem, a fényűzés és a pompa is arra emlékeztet. A teszt első havas napjain még a lillafüredi kisvonat is lehagyott, 50-70-es tempónál nem választottam gyorsabbat, de inkább a 30-40 kilométer/órás tartományban éreztem otthon magam. Már az első 10 kilométer után, a fotózás során elakadtam, de addig játszottam a kipörgésgátló és a menetstabilizáló gombjaival, amíg a hatalmas kerekek alól eltakarítottam a havat, a legkisebb tapadásnál már mentve voltam, és nem is keltettem maradandó feltűnést.
Esik a hó, egy bugyborékoló fadézsában vagyok egy svájci luxusszálló kertjében, Bang&Olufsen hangszórókból szól a jazz, kissé acid-os jellegű, a hópihék egybeolvadnak a pezsgőben szétpukkanó szén-dioxid buborékokkal - igazából sört akartam inni, de az snassz lett volna ebben a nyálasan idilli képben. Bármerre nézek hegycsúcsok, hótól görnyedő fenyves - túl tökéletes, hogy igaz legyen. A valóság persze fájóbb, az életemért küzdök egy 33 milliós luxuskupéban a hóviharos M0-áson, ahol már csak egy sáv maradt, mert a másikat lerobbant kamionok, balesetnél helyszínelő rendőrök, mentők foglalják el. Akkora a hó, hogy sávok sincsenek és a BMW feneke minduntalan ficánkol, ahogy a még mozgásban lévő kamionok is rosszalkodnak. Fékezés kizárva, a lassítás szinte koppanásig tart.
Kínlódok, minden szempár irigyen firtat, mindenki cserélne velem, én meg egy egyszerű elsőkerekes autóssal cserélnék, amelyikkel haladni is lehet ilyenkor. 35-tel mászok be a körforgalomba, ha adok egy pici gázt (komfort plusz, tehát legbénább fokozatban van a menetdinamikai kapcsoló, ami azt jelenti: egyáltalán nem dinamikus mód, sőt) 37-tel eldobja a fenekét a bömös. Három napig tartott a rémálom, de ezt is ki kellett próbálni. Negyedik nap már 90-nel is mentem (nyolcadik fokozatban 1300-at forog a főtengely), ötödik nap elértem a 107 kilométer/órát (1500-at forgott a motor főtengelye percenként) és a nyolcadik, utolsó napon 131-gyel is száguldoztam az autópályán (ez lehet, hogy kicsit több is volt). Fantasztikus fejlődés.
Akkor nyűgözött le a kocsi engem, amikor lekaparva róla a havat felcsillant, felsejlett az alumínium hangszórók LED-es hangulatvilágítása. Egy pillanatra visszaestem a pezsgőkádas álomba, angyalokat véltem felfedezni, akik csillámport szórnak hó helyett. Az indító gomb megnyomásával nemcsak a motor röffen be, de a hangulatért felelős hang- és fénymérnök is életre kel, a középső csipogó kiemelkedik a műszerfal tetejéből és a többi 15 hangszóróval közösen olyan élményt adnak, amelyet a világon csak 4-5 másik típus tud nyújtani. Benne lenni az első ötben mindig felemelő.
A látványos hátsó kagylóülések teljesen feleslegesek, bár bevallom, kényszerből kipróbáltattam feleségemmel és a gyerekemmel. Azóta sem tudom kiengesztelni őket, pedig egyikükkel voltam az Ikeában, a másikkal extrém gitárokat nézegettünk a neten. Először három felnőttel próbáltam ki a kocsit, reggeli havas fuvart vállaltam. Feleségemet pajszerral kellett kifeszíteni a hátsó ülés marasztaló öleléséből, az előtte ülő klausztrofóbiás kolléganője pedig közelről lehelte be a jégbordás szélvédőt. Azt hittem ennél többen már nem lehetünk soha a hatosban, amikor a fiam osztálytársa is bekérezkedett egy másik alkalommal, hogy megzavarja a hármas családi idillt. A langaléta kölykök két hangszerrel is tetézték a bajt, a szaxofon és a klarinét szerencsésen elfért a méretes csomagtartóban egy további gitár és egy teljes bevásárlókocsi tartalmával egyetemben. A lábakkal azonban bajban voltak, csak úgy tudtunk elindulni, hogy felkentem magam a kormányra. A 6-os kupé kétszemélyes autó, a hátsó ülések ne tévesszenek meg senkit.
A dízelmotor hangját az első három napban nem hallottam, annyira lassan mentem, annyira jól szólt a hifi, annyira jól szigetelt az autó, és annyira nem érdekelt, hogy dízel, vagy benzines. Amikor kollégáknak ment a szokásos mutogatás, akkor tűnt fel a halk duruzsolás, de durva dízel kerregést sosem hallhatunk.
Mivel nem száguldoztam, volt időm kiélvezni minden kényelmét az autónak, és észrevettem vezetéstámogató rendszereit is: szélvédőre vetített információk, sávtartó, holttérfigyelő. Korábbi BMW-kben erre nem sok figyelmet fordítottam, a vezetés durva élvezete elmosott minden mást.
A 630 newtonméteres csúcsnyomaték kimondva is sok (1500-as percenkénti fordulatszámon jelentkezik, és a 2500-as fordulatig rendelkezésre áll), néha amikor száraz szakaszra érve kipróbáltam a 0-60 kilométer/órás sprintet, majd elszállt az agyam. A több mint 600 kilométeres teszt során alig meghajtva, állandó fűtéssel, előmelegítéssel, 42 kilométeres átlagsebességgel 8,8 literes átlagfogyasztást ért el az autó 100 kilométerenként. A start-stop rendszert nem kellett kikapcsolni, ilyen hidegben egyszer sem állította le a motort, a fékezési energiákat azonban így is hasznosította.
A futómű kényelmesre hangolt (komfort pluszban közlekedtem), a kormányzás parádésan pontos, pedig elektromosan vezérelt a szervója, a kanyarodást pedig összkerék-kormányzás teszi könnyeddé és egyszerűvé. A hóban a kipörgésgátló bekapcsolásával (DTC mód) tudunk plusz tapadást elérni, ilyenkor elemében van a hátsókerék-meghajtás komisz ördöge, de két biztos kézzel lehet ilyenkor is irányítani az autót.
Az innovatív bajor technikák magyarázatával oldalakat lehetne megtölteni, korábbi BMW-tesztjeinkben mindenről beszámoltunk, most a LED-es világításról kötelező szót ejteni. A hatosban minden lámpa LED-es, eszünkbe ne jusson bármit is cserélni, még a helyzetjelzőt sem tudnánk. A tompított és távolsági fényeket a világító gyűrűk által keretezett LED-es lámpák biztosítják. Az adaptív, fénydiódás fényszórók a jellegzetes BMW-s stílust követik: az oldalanként két, háromdimenziós világító gyűrű által körbevett LED-es modulok éjszaka látványosan ragyognak, anélkül, hogy külön-külön látszanának a kis fényforrások. A BMW összes világítási funkciója, így a kanyarfények, az adaptív fényszórók és a távolságifény-asszisztens ide vannak beépítve. A karakterfényeket, az irányjelzést és a kanyarfényeket úgyszintén LED-es technológia szolgáltatja, sőt felárért a ködlámpa is LED-es.
A kanyarfények automatikusan aktiválódnak lassú kanyarodáskor. 60 kilométer/órás sebességtől az adaptív kanyarfények veszik át a stafétát: a fénysugarak iránya finoman alkalmazkodik a kormánykerék elfordítási szögéhez és a haladási sebességhez, éjszaka is nappali fénnyel világítva meg az autó előtti utat. A távolságifény-asszisztens az állandó fel- és lekapcsolás fáradtságától is megkímél, pontosan és megbízhatóan dolgozik településen kívül.
Biró Csongor
Műszaki adatok
BMW 640d
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
2993
Környezetvédelmi besorolás
Euro 5
Max. teljesítmény lóerő
313 lóerő 4400-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
630 Nm 1500-2500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2855
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4894 / 1894 / 1369
Csomagtér
460 liter
Saját tömeg (kg)
1715
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
250
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
5,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
6,6
Országúti
4,8
Vegyes
5,4
Tesztfogyasztás
8,8
CO2 kibocsátás (g/km)
143
ÁRA
23,155 millió forinttól a tesztautó ára kb. 33 millió forint