Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"708d7cbb-6730-4f34-846a-eceb627b964e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Kollégánk, Veres Viktor munkáját is díjazták.","shortLead":"Kollégánk, Veres Viktor munkáját is díjazták.","id":"20250506_magyar-sajtofoto-palyazat-veres-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/708d7cbb-6730-4f34-846a-eceb627b964e.jpg","index":0,"item":"29b8ee89-c363-45a6-bfc2-9684ed3d8297","keywords":null,"link":"/itthon/20250506_magyar-sajtofoto-palyazat-veres-viktor","timestamp":"2025. május. 06. 20:07","title":"Átadták az elismeréseket a Magyar Sajtófotó Pályázat győzteseinek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a2294f5c-e0c7-47aa-a65e-399be56f6e0a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Olyan részletekre kérdeznek rá, amik ritkán kerülnek elő az órákon.","shortLead":"Olyan részletekre kérdeznek rá, amik ritkán kerülnek elő az órákon.","id":"20250507_tortenelem-erettsegi-2025-szaktanari-velemeny-elso-feladatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a2294f5c-e0c7-47aa-a65e-399be56f6e0a.jpg","index":0,"item":"0b9110d9-b334-47ff-8b98-3c3713411cd8","keywords":null,"link":"/itthon/20250507_tortenelem-erettsegi-2025-szaktanari-velemeny-elso-feladatok","timestamp":"2025. május. 07. 10:24","title":"A rövid feladatok megoldásához alapos és biztos tudás szükséges – ez a szaktanár véleménye a történelemérettségi első feléről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a085607b-6c8f-4712-a12d-52806461e79b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Több százan gyűltek össze a Ferenciek terén, hogy a gyülekezési jog korlátozása és az arcfelismerő rendszerek alkalmazása ellen tiltakozzanak. Színpad nem volt, Hadházy Ákos egy sámlira állva beszélt. A politikus szerint egyvalami kell egy tüntetéshez: emberek. A tömeg elindult az akadémiához, de egy hosszabb utat választottak, Budára indultak el, az Erzsébet hidat lezárták.","shortLead":"Több százan gyűltek össze a Ferenciek terén, hogy a gyülekezési jog korlátozása és az arcfelismerő rendszerek...","id":"20250506_gyulekezesi-jog-korlatozas-tuntetes-hadhazy-akos-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a085607b-6c8f-4712-a12d-52806461e79b.jpg","index":0,"item":"ed614dbe-1058-4ded-9959-19bd8da6e9e0","keywords":null,"link":"/itthon/20250506_gyulekezesi-jog-korlatozas-tuntetes-hadhazy-akos-ebx","timestamp":"2025. május. 06. 18:29","title":"„Amíg 3-4 ember eljön, tüntetni fogunk” - Ismét tiltakoznak a gyülekezési jog korlátozása ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e537ae8-60a5-4e07-abf6-87c897879ba8","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A gyilkos aligátort még keresik, a nő holttestét megtalálták.","shortLead":"A gyilkos aligátort még keresik, a nő holttestét megtalálták.","id":"20250507_aligator-tamadas-kenu-florida-kissimmee-to","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e537ae8-60a5-4e07-abf6-87c897879ba8.jpg","index":0,"item":"c9267a58-0d56-415d-93fd-7c2be1d738eb","keywords":null,"link":"/elet/20250507_aligator-tamadas-kenu-florida-kissimmee-to","timestamp":"2025. május. 07. 11:12","title":"Aligátor ölt meg egy tavon kenuzó nőt Floridában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dffd1bcd-4b46-4629-80c7-35c8fdd4d1aa","c_author":"Matalin Dóra","category":"360","description":"Kapott állami támogatást, de a Hogyan tudnék élni nélküled? ideológiamentes film, a költségigényes magyar filmek közül az egyetlen, amely visszahozta az árát, és egyetlen célja volt: szórakoztatni – mondja a rendszerváltás óta legnézettebb magyar film rendezője. Látja a közállapotokat, hogy zaklatott a társadalom, az emberek ugranak mindenre, mégis arra biztat mindenkit, hogy próbálják lehántani ezeket a rétegeket és nézőként befogadni a filmeket. HVG-portré.","shortLead":"Kapott állami támogatást, de a Hogyan tudnék élni nélküled? ideológiamentes film, a költségigényes magyar filmek közül...","id":"20250505_Orosz-Denes-filmrendezo-Hogyan-tudnek-elni-nelkuled-Demjen-Ferenc-HVG-portre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dffd1bcd-4b46-4629-80c7-35c8fdd4d1aa.jpg","index":0,"item":"4e5922e8-71a5-40ec-b7ea-3f859bdd75c1","keywords":null,"link":"/360/20250505_Orosz-Denes-filmrendezo-Hogyan-tudnek-elni-nelkuled-Demjen-Ferenc-HVG-portre","timestamp":"2025. május. 05. 19:30","title":"Orosz Dénes: A Demjén-filmmel semmilyen rendszer mellé vagy ellen nem álltam","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"23d6b21a-9c83-4922-aa59-22d706ec92a0","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az állatok gazdája kórházba került, annak férje pedig nem volt hajlandó gondoskodni róluk, így azok a környező földeken próbáltak élelmet keresni, megkárosítva az ottani gazdákat. ","shortLead":"Az állatok gazdája kórházba került, annak férje pedig nem volt hajlandó gondoskodni róluk, így azok a környező földeken...","id":"20250505_szarvasmarha-allatkinzas-tanya-onkormanyzat-allattartas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/23d6b21a-9c83-4922-aa59-22d706ec92a0.jpg","index":0,"item":"35ad7ea0-6ac5-44d8-b632-190a6280c8bc","keywords":null,"link":"/itthon/20250505_szarvasmarha-allatkinzas-tanya-onkormanyzat-allattartas","timestamp":"2025. május. 05. 20:06","title":"Sorsukra hagyott és éhen pusztult szarvasmarhák tetemei hevernek egy székkutasi tanyán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"acd801c7-c7cc-4904-9a1d-8051bdfc3691","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Van egy módszer, amely akár 12 évvel előre jelzi, kialakulhat-e nálunk demencia. Az ehhez szükséges eszközök azonban aranyárban vannak, és hiányzik hozzájuk a speciális szakképzettség is, így egyelőre alig alkalmazza az orvostudomány. Nagy kérdés, hogy a szemmozgások fejlesztésével megelőzhetők-e a memóriaproblémák.","shortLead":"Van egy módszer, amely akár 12 évvel előre jelzi, kialakulhat-e nálunk demencia. Az ehhez szükséges eszközök azonban...","id":"20250507_latas-problemak-demencia-alzheimer-diagnozis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/acd801c7-c7cc-4904-9a1d-8051bdfc3691.jpg","index":0,"item":"aec00fb4-f391-47ed-b3a7-05d160851a33","keywords":null,"link":"/tudomany/20250507_latas-problemak-demencia-alzheimer-diagnozis","timestamp":"2025. május. 07. 05:55","title":"A látásunk akár egy évtizeddel előre jelezheti a demencia kialakulását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3ced2ad-b298-446a-9aea-95451ad265c3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Google véletlenül idő előtt közzétette azt a bejegyzését, ami az Android új dizájnnyelvét mutatta be. Bár azóta már törölte az írást, ennyi is elég volt, hogy kiszivárogjon néhány érdekes részlet.","shortLead":"A Google véletlenül idő előtt közzétette azt a bejegyzését, ami az Android új dizájnnyelvét mutatta be. Bár azóta már...","id":"20250506_google-android-dizajnnyelv-material-design-3-exprerssive-android-kinezete","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3ced2ad-b298-446a-9aea-95451ad265c3.jpg","index":0,"item":"c7828e9d-0971-47f3-8d6e-a1c1f0d053ed","keywords":null,"link":"/tudomany/20250506_google-android-dizajnnyelv-material-design-3-exprerssive-android-kinezete","timestamp":"2025. május. 06. 10:03","title":"Kiszivárgott képeken látni, hogyan néz majd ki az új Android","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
70, 86, 100 és 115 lovas benzines motorokkal választhatjuk a Chevrolet Aveót, a dízelre még várni kell, pedig az lesz igazi feltámadása a koreai-amerikai kettős állampolgárságú kisautónak. Most hiába szólnak a trombiták, az 1,6-os Aveo nem váltja meg a világot, főleg nem az automatikus váltóval szerelt példánya.
A négyajtós, automatikus váltós Chevrolet Aveo alpolgármesterek és jegyzők álomautója. Minden megvan benne, ami egy szolgálati autóhoz kell, ám semmi nincs benne, amibe beleszerethetnénk. A mai világban ez utóbbira amúgy sincs szükség, szenvtelenül élünk és szenvtelenül halunk. Az Aveo ezzel a felszereltséggel már-már majdnem olyan, mint egy ideális kisautó, de azért ne essünk túlzásba: bármennyire is elérkezett a francia-olasz-német versenytársak előszobájába, az Aveónak szüksége van még egy lépésre, egy lökésre. Az autó, amire nem vágyunk, ám, ha a fenekünk alá tolják, beleszokunk és kedvelni fogjuk.
Jól néz ki, szemből mindenképp. A motorkerékpároktól kölcsönzött szemei dögösek, hátsója nem üt akkorát, ám csomagtartója a kategória élvonalába emeli. A puttony 502 literes, 7 literrel marad el a kategóriacsúcsot jegyző Logantól, szája szűk, viszont jó mélyre pakolhatunk. Ajtajának lecsukása hangos és mocskos művelet, nincs fogantyú és a csillapítás is nulla. Parkolásban tolatóradar segít. A külső tükrök mérete megfelelő, jól lehet manőverezni a kocsival.
Automatikus váltója a kényelmet szolgálja, de dinamikus haladást ne várjunk tőle. A motor amúgy sem karcos, a váltó azonban székely bácsitól menekülő ördögként kulcsolja patás lábait a nyakába, így próbálja lassítani. Hatsebességes, és van kézi fokozata is. Ebben (M fokozat) a váltó bütykén lévő plusz és mínusz gombokkal válthatunk fel és vissza. A jó benne, hogy hagyja az automatika, hogy kedvünkre váltogassunk, ugyanakkor rossz is, hogy nem segít be, ha például induláskor véletlenül M-be küldtük a kart (közvetlenül a D fokozat után következik, ha nem nézünk oda, könnyen így járunk) és kifolyik a fülünk, úgy üvölt a motor a fordulattartomány vörös zónájában.
Ha nincs forgalom szépen, kényelmesen dolgozik a váltó helyettünk, de ha zsúfolt úton előzgetünk, akkor rugalmatlansága felbosszant. Nagy gázra (előzni szeretnék) percekig csak bőg a motor, az autó nem gyorsul, hatosból hármasba vált vissza (pedig négyes, vagy ötös is elég lenne). Tétovaságát hamar megunva meglódul az autó, az előzések zömét sikeresen be is fejeztem, de nem érezzük erősnek a csúcsmodellt. Ha van időnk előzni, akkor padlógáz helyett finoman, hosszan nyomjuk a gázpedált, akkor szépen és finoman tudjuk megelőzni a lassabb járművet, csak győzzük kivárni. Száz kilométer/órás sebességnél 2200-at forog a főtengely, 120-nál 2500-at, 130-nál 3000-et. Ha ilyenkor tempomatra váltunk, megbarátkozhatunk a menetzajjal, nem veszélyes. 140 fölött azonban hangos, beszélgetni nem nagyon tudunk.
7,6 literes átlaggal vettem át az autót, ezek szerint vannak csodák, nekem nem sikerült nyolc alá szorítani a fogyasztást. Amikor gyorsan vezettem és autópályán is használtam, 9 literes átlagot mutatott a fogyasztásmérő, városi, elővárosi nyugodt tempójú vezetésnél ez lement 8,1 literre a háromszáz kilométeres próba végén. Kisautótól nem várnánk ilyen nagy szomjúságot, ráadásul a menetdinamika nem is szolgált rá a dőzsölésre.
Futóműve pattogósabb, mint az ötajtósé, a budakeszi emelkedőn a reggelire elfogyasztott három virsli kardozik a gyomromban. A 17 hüvelykes felnik erre rá is játszanak. A Kapi úton tempósan kaptatva felfelé a keresztirányú úthibákon néha elveszítjük a tapadást, olyan mintha repülne az autó. Kormányzása meglepően közvetlen, jó az úttartása.
A Cruze-ból megismert kormány az Aveóban együtt mozog a bajuszkarokkal, a műszerfal kijelzője olyan, mint egy motoré, a fordulatszámmérő hangsúlyos helyet kapott, a kilométeróra digitális, a fedélzeti számítógép kijelzője jó helyen van, mindig rémisztgethet fogyasztási adataival. A középkonzol tetszik, a manuális klímát ülésfűtés egészíti ki az LTZ Plus felszereltségben. Ugyanehhez tartozik a napfénytető, amely elektromosan nyitható és tolható. Az ülés kényelmes, az üléspozíció ideális a vezetéshez, az üléslap rövid, a kartámasz útban van, mint minden kisautóban általában. Esti fényekben jobban néz ki a beltér, esti megvilágításában derült ki számomra, hogy ülésfűtés is van benne. A kesztyűtartó kétrekeszes, a felsőben elfér egy mobiltelefon is, de igazából hangzó eszközöknek találták ki, itt van az aux- és az USB-csatlakozó. Mobilt a műszerfal két oldalán található nyitott résekben is tárolhatunk, pohártó mindenkinek jut. Hátul sem szűk az Aveo, kis család kényelmes utazhat benne.
Bluetooth-szal könnyen és gyorsan összeköthetjük, majd pedig kihangosíthatjuk a telefonunkat, sőt a rajta tárolt zenéket is lejátszhatjuk. Üzleti autó jellegét a tempomat is hangsúlyozza.
Négyajtós Aveóhóz legolcsóbban 1,2 literes, hetven lovas benzinmotorral 2,79 millió forintért juthatunk, az LS alapfelszereltség tartalma: hat légzsák, 4 csatornás blokkolásgátló (ABS) fékasszisztenssel, elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) kipörgésgátlóval (TC) és visszagurulásgátlóval (HSA), tempomat, isofix gyermekbiztonsági rendszer, 14 hüvelykes acél keréktárcsák, távirányítású központi zár, elektromos ablakemelők elöl, kísérőfény, CD-s rádió mp3 lejátszóval. Jó tudni, hogy egy balesetnél a tető az autó súlyának 4,2-szeresét is elbírja.