Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"14e1078e-09d2-4097-8579-5a1869f91fda","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Kirill Martinovot nemkívánatos szervezet tevékenységének megszervezése miatt ítélték el. Az egyik ebből a Novaja Gazeta Európa, aminek a főszerkesztője.","shortLead":"Kirill Martinovot nemkívánatos szervezet tevékenységének megszervezése miatt ítélték el. Az egyik ebből a Novaja Gazeta...","id":"20250422_kirill-martinov-foszerkeszto-novaja-gazeta-itelet-oroszorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14e1078e-09d2-4097-8579-5a1869f91fda.jpg","index":0,"item":"7ebb4429-7c1d-4e80-ad0a-48facc85c900","keywords":null,"link":"/vilag/20250422_kirill-martinov-foszerkeszto-novaja-gazeta-itelet-oroszorszag","timestamp":"2025. április. 22. 15:27","title":"Hat év börtönre ítélték egy orosz lap főszerkesztőjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e171959-a833-4df3-9f02-f577e1a87298","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Több mint háromezer lóerő kettejük összteljesítménye. ","shortLead":"Több mint háromezer lóerő kettejük összteljesítménye. ","id":"20250422_Bugatti-Chiron-Super-Sport-Chiron-Pur-Sport","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e171959-a833-4df3-9f02-f577e1a87298.jpg","index":0,"item":"4c89e564-7da1-49ed-bf73-eb17d83ea414","keywords":null,"link":"/cegauto/20250422_Bugatti-Chiron-Super-Sport-Chiron-Pur-Sport","timestamp":"2025. április. 22. 20:20","title":"Egymás ellen gyorsult a Bugatti brutális duója – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2575568f-a1e1-49c1-959b-9a8bac2cffdf","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Nagy közös hadgyakorlatot tartanak a Dél-Kínai-tengeren.","shortLead":"Nagy közös hadgyakorlatot tartanak a Dél-Kínai-tengeren.","id":"20250421_hadgyakorlat-usa-fulop-szigetek-del-kinai-tenger-kina-peking","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2575568f-a1e1-49c1-959b-9a8bac2cffdf.jpg","index":0,"item":"7c3f6baf-8953-44f5-b6d2-c96034ce4e0d","keywords":null,"link":"/vilag/20250421_hadgyakorlat-usa-fulop-szigetek-del-kinai-tenger-kina-peking","timestamp":"2025. április. 21. 08:28","title":"Összefog az USA és Fülöp-szigetek hadereje, hogy elvegyék Kína kedvét a déli nyomulástól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1bbed648-c125-4b71-82de-2721676ecad7","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Kristi Noem a családjával vacsorázott egy étteremben, amikor a szájmaszkot viselő ismeretlen elkövető észrevétlenül felkapta a táskáját, majd távozott az étteremből.","shortLead":"Kristi Noem a családjával vacsorázott egy étteremben, amikor a szájmaszkot viselő ismeretlen elkövető észrevétlenül...","id":"20250422_belbiztonsagi-miniszter-titkosszolgalat-usa-taska-lopas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1bbed648-c125-4b71-82de-2721676ecad7.jpg","index":0,"item":"48e44a32-e9b7-4081-b635-952023b12349","keywords":null,"link":"/elet/20250422_belbiztonsagi-miniszter-titkosszolgalat-usa-taska-lopas","timestamp":"2025. április. 22. 10:07","title":"A titkosszolgálat orra előtt lopta el valaki az amerikai belbiztonsági miniszter táskáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"40e677b2-7c02-48f6-9702-36edb172f814","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Igen sok világlap kockáztatja meg, hogy felsorolja, ki lehet az új pápa, de a legtöbb elismeri, hogy a névsor nem több találgatásnál. Hiszen például az argentin Jorge Mario Bergoglio, azaz Ferenc pápa annak idején legfeljebb csak a futottak még-kategóriában került szóba.","shortLead":"Igen sok világlap kockáztatja meg, hogy felsorolja, ki lehet az új pápa, de a legtöbb elismeri, hogy a névsor nem több...","id":"20250422_vilagsajto-Ferenc-papa-legeselyesebb-utodjeloltjek-Erdo-Peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/40e677b2-7c02-48f6-9702-36edb172f814.jpg","index":0,"item":"c4f5e22c-1807-4a89-9735-532cdd4de543","keywords":null,"link":"/360/20250422_vilagsajto-Ferenc-papa-legeselyesebb-utodjeloltjek-Erdo-Peter","timestamp":"2025. április. 22. 06:41","title":"„Pápaképes” konzervatív, ügyes diplomata – Erdő Pétert Ferenc legesélyesebb utódjelöltjei közé sorolja a világsajtó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c671be37-3b05-4c97-9148-3550da62d917","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Magyar Péter nem marad magára Rómában.","shortLead":"Magyar Péter nem marad magára Rómában.","id":"20250422_Sulyok-Tamas-is-reszt-vesz-a-papa-temetesen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c671be37-3b05-4c97-9148-3550da62d917.jpg","index":0,"item":"0f7fb7a2-150d-424d-b4e1-ab230392e83d","keywords":null,"link":"/itthon/20250422_Sulyok-Tamas-is-reszt-vesz-a-papa-temetesen","timestamp":"2025. április. 22. 14:13","title":"Sulyok Tamás is részt vesz a pápa temetésén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2c376c6e-7103-485f-b1f5-bfb683639a90","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A tragédiában meghalt Stefan Hrka édesanyja szerint a lépés csak olaj a tűzre.","shortLead":"A tragédiában meghalt Stefan Hrka édesanyja szerint a lépés csak olaj a tűzre.","id":"20250422_ujvideki-tragedia-stefan-hrka-ugyved-per-starting","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c376c6e-7103-485f-b1f5-bfb683639a90.jpg","index":0,"item":"68c1f936-1034-4f19-adb0-12171ba02fc2","keywords":null,"link":"/kkv/20250422_ujvideki-tragedia-stefan-hrka-ugyved-per-starting","timestamp":"2025. április. 22. 13:57","title":"Beperelte az újvidéki tragédia egyik áldozatának anyját képviselő ügyvédet az állomás felújítását végző cég","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2403fc0-bb72-4297-9740-c879ec2235d5","c_author":"HVG","category":"360","description":"A bíróságon ugyan még nem fogadnák el, mégis ígéretesnek tűnik ausztrál szakemberek kutatási eredménye, amely a szexuális együttlétet igazoló, eddig még feltáratlan nyomokat azonosított.","shortLead":"A bíróságon ugyan még nem fogadnák el, mégis ígéretesnek tűnik ausztrál szakemberek kutatási eredménye, amely...","id":"20250422_hvg-szexoma-dns-bizonyitek-szexualis-zaklatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2403fc0-bb72-4297-9740-c879ec2235d5.jpg","index":0,"item":"d1a60f5a-244a-4b0e-b473-4b1772260e05","keywords":null,"link":"/360/20250422_hvg-szexoma-dns-bizonyitek-szexualis-zaklatas","timestamp":"2025. április. 22. 16:00","title":"Mi az a szexoma és miről árulkodik, amikor igazán nagy baj történt?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bár az új i30 a régi padlólemezére épül, a kocsi minden porcikája megújult, a látványos külső kielégíti a kategóriától elvárható visszafogott extravaganciát. Az i30-ból eddig több mint négyszázezer talált gazdára, a legjobb éve a 2010 volt (115 ezer eladott példány).
Az új i30 hosszabb, szélesebb és alacsonyabb elődjénél, tengelytávja nem változott (2650 milliméter), teljes hossza 20 milliméterrel nőtt (4300 milliméter), 5 milliméterrel lett szélesebb (1780 milliméter), magassága 10 milliméterrel csökkent (1470 milliméter). Utóbbi nem a belmagasság rovására ment, a 150 milliméteres hasmagasságot csökkentették 140 milliméterre. Sportosabb kinézetét a megnövelt nyomtávnak köszönheti, az első 17, a hátsó 24 milliméterrel nőtt, a kerekek és az abroncsok széle a kerékívekkel azonos síkban helyezkedik el. Javítottak a kocsi légellenállásán (Cw: 0,30), erőteljesebben megdöntötték a szélvédőt.
Motorválasztéka izmosabb egységekkel bővült, a legerősebb dízel immár 128 lovas, a legfickósabb közvetlen befecskendezésű benzines GDI erőforrás 135 lóerős. A menetpróbán a dízel tetszett jobban, a benzines nyomatékszegény. Az Európában kapható mind a hat motorváltozata hatsebességes váltót kapott (az 1,4-es motorokhoz kizárólag kézi jár, az 1,6-osokhoz automatikus váltó rendelhető). Piaci igényektől függően három-három benzines, illetve dízel erőforrást kínál az i30-ban a koreai gyártó.
A változó geometriás turbódízel 110 lóerős, legnagyobb nyomatéka 260 Nm, amelyet 1900 percenkénti fordulaton lead. Az 1,6-os így 11,5 másodperc alatt gyorsítja az i30-ast nulláról száz kilométer/órás sebességre, a modell végsebessége 185 kilométer/óra - a fogyasztást a Hyundai 4 literre ígéri 100 kilométerenként. Start-stoppal ez még kevesebb, 3,7 liter is lehet elméletileg. Ez előbbi adattal nagyon nem lőtt mellé a Hyundai, persze a négy liter közelében sem jártunk, de a fedélzeti számítógép által mért 5,6 literes átlagfogyasztás figyelemreméltó.
Az új, 1591 köbcentis GDI motor 135 lóerős teljesítményét percenként 6900-as fordulaton adja le, csúcsnyomatéka 164 Nm (4850 fordulat/percnél). Ez a motor 9,9 másodperc alatt gyorsítja 100 kilométer/órára a kocsit - állítólag a start-stopos változat 5 literes átlagfogyasztással büszkélkedik. A tapasztalatok természetesen fájóbbak, a rövid városban és autópályán megtett menetpróba végén 9,7 literes átlagfogyasztásról közölt adatot a számítógép.
Takarékos gázolajos változata (Hyundai Blue Drive) 128 lóereje dacára a sajtóanyag szerint 97 gramm szén-dioxidot bocsát ki 100 kilométerenként, ebben a start-stop mellett alacsony gördülési ellenállású abroncsok és generátor-szabályozó rendszer működik közre.
A garancia ötéves, kilométer korlátozás nélküli, ötéves segélyszolgálattal és a garancia ideje alatt évente egyszeri ingyenes átvizsgálással megspékelve.
A Golfhoz, Focushoz, Astrához, BMW 1-hez hasonlóan a Hyundai is kínál menetdinamikai kapcsolót, amellyel komfort, sport vagy normál módban használhatjuk az autót, változtatva a futómű, a gázreakció és a kormányrásegítés mértékét. Az i30 kormányműve elektromos szervójú két végpont között 2,85 fordulattal, a kocsi fordulóköre 10,6 méter.
Az elöl-hátul független felfüggesztést alkalmazó i30 elöl segédváz-keretre szerelt MacPherson rugóstagokat, hátul multilink kialakítást kapott.
Az első utasok fejtere, lábtere és válltere is nőtt egy hangyányival, a hátsó üléssorban helyet foglalók a szélesebb válltérnek örülhetnek. Jó hír, hogy nőtt a csomagtartó, immár 378 literes (a hátsó ülések ledöntésével 1316 literre bővíthető), a kesztyűtartó a korábbi 5,8 liter helyett már 8 literes.
Az autó halkan jár, javult a zajkomfortja a motorfelfüggesztések rezgéscsillapításának, az üreges hajtótengelyeknek, az erősebb karosszéria-illesztéseknek, a kétrétegű ajtószigetelésnek, valamint az A oszlop megnövelt habtöltetének, és az átalakított külső ajtókilincs formájának köszönhetően. A gyártó közlése szerint az alapjárati motorzajszint 38 decibel, a gyorsításé 52 dB, a menetzaj 64 decibeles, a szélzaj 63,6 decibel.
A Magyarországon forgalmazott i30 alapból tartalmazza a LED-es nappali fényeket. Az opciós lista gazdagabb lett: rendelhető intelligens kulcs nyomógombos indítással, tíz irányban motorosan állítható vezetőülés, kétzónás klíma, tolható-nyitható panoráma üvegtető, hővisszaverő ablakok, kanyarkövető fényszórók, xenon lámpák, tolatókamera, környezet világítás, ülésfűtés, elektromos rögzítőfék, sebességtartó. A rendelhető navigációs rendszer adatai hét hüvelykes érintőképernyőn jelennek meg. Képes valósidejű tájékoztatásra, és tíz nyelven hangutasításokat is fogad.
Az ESP, a vészfékrásegítő, a visszagurulás-gátló, a hat légzsák alapfelszerelés, a térdlégzsák felárért megvehető. A hazai árlistára február végéig kell várni, de az importőr akciókat, fapados változatot és nagy flottakedvezményeket tervez. A kombi ősszel érkezik, de a Genfi Autószalonon bemutatják.
A Ferenciek terénél Szabó Bálint trollkodta szét Hadházy Ákos egyszemélyes demonstrációját, a momentumosok pedig a Szabadság hidat zárták le egy időre.