Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"efaf8499-ca8a-41c3-9f7e-beb8f069ce37","c_author":"Mátraházi Zsuzsa","category":"360","description":"A 2031 című előadás rendezője és írója 2021-ig a Színház- és Filmművészeti Egyetemre járt, de a diplomájukat már külföldön vették át.","shortLead":"A 2031 című előadás rendezője és írója 2021-ig a Színház- és Filmművészeti Egyetemre járt, de a diplomájukat már...","id":"20250424_hvg-2031-Katona-Jozsef-Szinhaz-Kamra-Dohy-Balazs-Biro-Zsombor-Aurel-SZFE","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/efaf8499-ca8a-41c3-9f7e-beb8f069ce37.jpg","index":0,"item":"915d76e5-9ae5-4ac2-a476-8a1b32bb0fd6","keywords":null,"link":"/360/20250424_hvg-2031-Katona-Jozsef-Szinhaz-Kamra-Dohy-Balazs-Biro-Zsombor-Aurel-SZFE","timestamp":"2025. április. 24. 16:00","title":"Osztálytalálkozó a hetedik kétharmados Orbán-kormány idején – a régi SZFE-ihlette darab a Kamrában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6e719021-4def-4979-9a95-f0477a8dd91f","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A gondolatainknak és a képzeletünknek ereje van – ezt bizonyítja a pozitív imaginációs technika is, amelyet Szilágyi Áron háromszoros olimpiai bajnok kardvívó és Kenyeres András mentáltréner mutatott be a Penge podcast legújabb adásában.","shortLead":"A gondolatainknak és a képzeletünknek ereje van – ezt bizonyítja a pozitív imaginációs technika is, amelyet Szilágyi...","id":"20250424_penge-podcast-szilagyi-aron-kenyeres-andras-pozitiv-imaginacio-onbizalom-noveles-mentalis-gyakorlat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6e719021-4def-4979-9a95-f0477a8dd91f.jpg","index":0,"item":"aef07cb0-7e23-4f65-995b-4725283888fa","keywords":null,"link":"/elet/20250424_penge-podcast-szilagyi-aron-kenyeres-andras-pozitiv-imaginacio-onbizalom-noveles-mentalis-gyakorlat","timestamp":"2025. április. 24. 11:07","title":"Ezzel a módszerrel jelentősen megnövelhetjük az önbizalmunkat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d124a1bd-ae7b-4d32-bc6a-c7a9b8b977c6","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Mindhárman ott lesznek a szertartáson. ","shortLead":"Mindhárman ott lesznek a szertartáson. ","id":"20250424_Orban-Viktor-Semjen-Zsolttal-es-Sulyok-Tamassal-megy-a-papa-temetesere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d124a1bd-ae7b-4d32-bc6a-c7a9b8b977c6.jpg","index":0,"item":"eea85970-75a0-4cc5-a6b6-cb86f0db23cd","keywords":null,"link":"/itthon/20250424_Orban-Viktor-Semjen-Zsolttal-es-Sulyok-Tamassal-megy-a-papa-temetesere","timestamp":"2025. április. 24. 19:37","title":"Orbán Viktor Semjén Zsolttal és Sulyok Tamással megy a pápa temetésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a4296d62-24d1-47b9-93b1-e5ab897a184a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Közzétették az átláthatósági jelentést.","shortLead":"Közzétették az átláthatósági jelentést.","id":"20250424_tisza-part-penz-koltes-atlathatosagi-jelentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4296d62-24d1-47b9-93b1-e5ab897a184a.jpg","index":0,"item":"3435843a-b120-42ed-ae93-182f982235cf","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250424_tisza-part-penz-koltes-atlathatosagi-jelentes","timestamp":"2025. április. 24. 16:11","title":"660 millió forinttal támogatták magyar állampolgárok a Tisza Pártot az első negyedévben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b5b80cdf-59a5-4501-8e3e-c58be3ce5e0e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Még a kormány közepére elfért volna egy hetedik. ","shortLead":"Még a kormány közepére elfért volna egy hetedik. ","id":"20250424_Kijelzotultengesben-szenved-Honda-GT-hat-kepernyo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5b80cdf-59a5-4501-8e3e-c58be3ce5e0e.jpg","index":0,"item":"cad2c276-2c41-41a1-8f99-8094f1669367","keywords":null,"link":"/cegauto/20250424_Kijelzotultengesben-szenved-Honda-GT-hat-kepernyo","timestamp":"2025. április. 24. 13:29","title":"Kijelzőtúltengésben szenved a legújabb Honda, hat képernyő van a műszerfalon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43fc78c9-aa1b-416c-a4af-7147d5a3b343","c_author":"GyéZsé","category":"360","description":"Jártunkban-keltünkben megéhezünk, megszomjazunk, megállunk „kispiszkostól” a fine diningig. Nosztalgiázunk és felfedezünk, megyünk az emlékeink után, rábízzuk magunkat a véletlenre, vagy éppen nagyon is tudatosan keresünk valami újat. Aztán elmeséljük, mondjuk a magunkét. A vendégét – mert mi vagyunk a mindenkori vendég. Felbukkanásunk bárhol várható. Most éppen egy indonéz étteremben Budán. ","shortLead":"Jártunkban-keltünkben megéhezünk, megszomjazunk, megállunk „kispiszkostól” a fine diningig. Nosztalgiázunk és...","id":"20250425_Hasbeszelo-Bartok-Bela-ut-Plataran-indonez-etterem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43fc78c9-aa1b-416c-a4af-7147d5a3b343.jpg","index":0,"item":"a1a68497-b3ea-4140-aa24-6a3f04424360","keywords":null,"link":"/360/20250425_Hasbeszelo-Bartok-Bela-ut-Plataran-indonez-etterem","timestamp":"2025. április. 25. 19:30","title":"Hasbeszélőt a húsvéti lakomák után elvarázsolta az indonéz konyha","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e23b05a-1ca9-4aac-93a8-c237c1322955","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az infláció elindult lefelé, így már nincs szükség az árrésstopra az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint.","shortLead":"Az infláció elindult lefelé, így már nincs szükség az árrésstopra az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint.","id":"20250424_orszagos-kereskedelmi-szovetseg-arresstop-kivezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e23b05a-1ca9-4aac-93a8-c237c1322955.jpg","index":0,"item":"f457354b-f2a4-41cb-b30d-6df1e02a4922","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250424_orszagos-kereskedelmi-szovetseg-arresstop-kivezetes","timestamp":"2025. április. 24. 16:54","title":"Országos Kereskedelmi Szövetség: elérte a célját az árrésstop, ideje kivezetni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed1e909d-c238-4f74-bed9-fb88784a5ef7","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk egy feladatot, és arra biztatjuk – nem csak a matematikus – olvasóinkat, hogy próbálják megoldani. Tizenharmadik kihívás.","shortLead":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk...","id":"20250425_Gondolkozz-velunk-Mozaikpadlo-Szexi-a-matek-13","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed1e909d-c238-4f74-bed9-fb88784a5ef7.jpg","index":0,"item":"8c0b7c23-a1ba-41fb-b65f-dbc8cd4a5e88","keywords":null,"link":"/elet/20250425_Gondolkozz-velunk-Mozaikpadlo-Szexi-a-matek-13","timestamp":"2025. április. 25. 10:00","title":"Gondolkozz velünk: Mozaikpadló – Szexi a matek 13.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem turbós, kompresszoros a Micra háromhengeres kis mocija, amely nélkülözi a háromhengeres erőforrások tétova járását, de magas fordulaton surrogásával jelzi, hogy nincs ki mind a négy hengere. Változó szelepvezérlésű, közvetlen befecskendezéses, Miller ciklusú a motor, kiegyensúlyozása nem tökéletes, picit rázza a váltót és a kasztnit is. Kilencven kilométer/órás sebességnél 2400 körül forog a főtengely, 100-nál 2600-at, 110-nél 2900-at, 120-nál 3100-at, 130-nál 3400-at forog percenként a motor főtengelye. Nem kell vele féni az M0-áson sem, a szabályos kereteken belül bírja a gyűrődést autópályán is.
A Micra átlagfogyasztásával nem voltam megelégedve, szerettem volna öt liter alatti, vagy legalább öt liter körüli fogyasztást elérni (100 kilométerenként), de ez nem sikerült. A fedélzeti számítógép végig 5-5,2 literes fogyasztással hitegetett, aminek örültem volna, ugyanis rendesen meghajtottam a kicsikét. Ennek eredményeként 6,4 literes átlagot mértem az 500 kilométeres teszt végén. Nem nyomtam ki belőle a szuszt, de a cseh rendszámnak köszönhetően 10 százalékkal gyorsabban hajtottam a szokásosnál. A Micrából 110 százalékos hajszolással lehetett kihozni az izgalmakat. 98 lóerős motorja semlegesítette a kisautós megjelenés hátrányát. Nem hagytam magam, amikor mögöttem Mondeók, Passatok, vagy Octaviák tűntek fel és eltiprási szándékukat jelezték. Olyankor odaléptem a Micrának és hagytam, forrjon bennük az indulat és gyűjtögettem az elismerő pillantásokat.
Dicsérő szavakat nem kaptam, volt olyan ismerős, aki Fiat 500-nak nézte a Micrát, egy előző Micra boldog tulajdonosa pedig szinte lesajnálta az újdonságot. Nézegette, méregette, simogatta, de nem érzett vágyat és késztetést, hogy lecserélje a régit újra. Az üvegtető és a matrica tetszett neki, de a kocsi nem. A mini autók kasztjában divat lett a különcködés, a Micrához ötféle matrica rendelhető (48-98 ezer forintért), a tesztautón ízléses virágminta hirdette, hogy női autóban ülök.
A műszerfal szegényes és kopogós, dísze a navigációs kijelző, amely prémium jelleget kölcsönöz a Micrának. A műszerek, kapcsolók kerek formájúak. Start-stop rendszere kiválóan működik, nem zavaró, nem éreztem késztetést, hogy kikapcsoljam. Minden megállásnál számláló méri a megtakarított szén-dioxid mennyiségét, az egyhetes teszt során egy kilót spóroltam meg Budapestnek és környékének (Virágokat az öltözőmbe!).
A váltó többnyire pontos (a hátramenetet néha nem veszi be) ugyan, de megvezetése zajos, rúdja túl hosszú, a váltás merev és darabos, egy japán kocsitól precízebb mozgatást vár az ember. A kormány fogása jó, a kormányzás és a futómű pattogása kisautós, de nagy sebességnél is jól irányítható.
Az ülés elviselhető hosszabb úton is, a hátsó hely szűkös, a kesztyűtartó két fedeles és egy szabad fiókot rejt, a csomagtartó nagyon kicsi. 115 literes hokis táskámat hiába préseltem, nem fért be csak úgy, hogy leszedtem a kalaptartót és ledöntöttem a hátsó ülések háttámláját.
A menetzaj már 70 kilométer/órás sebesség fölött zavaró, szerencsére nem változik a sebesség növekedésével, ugyanolyan kellemetlen 90-nél, mint 130-nál. A sustorgás és a bántó zajok oka lehetett, hogy szélterelő elemeket szereltek fel az első ablakokra, de a téli gumik sem voltak csendesek.
A csúcsfelszereltségben minden benne van (Tekna: parkolóhely-mérő és hátsó radar, hathangszórós Nissan connect érintőképernyős navigációval és Bluetooth-szal, USB-csatlakozó, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ködlámpák, 15 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák, elektromos tükrök). Ezért nem túlzó a Micra 4,53 milliós ára, az elektromosan árnyékolható üvegtető és az első ülések fűtése további 170 ezer forintba kerül.