![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/1c11699c-cdb4-4830-98cd-57b0f29b5131.jpg)
1. Lada 2110 Prima - 2006-ban 8000 euróért lehetett új Ladához jutni, öt év múlva a használtpiacon ez az autó már csak 1450 eurót ér. Értékvesztés: 81,9 százalék.
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/dc7dd8b1-aee5-4f3c-8269-04836a0788ea.jpg)
2. Kia Opirus 3,5 V6 - A koreai nagyautó csúcsfelszereltsége mellé jókora fogyasztás és óriási értékvesztés társul. Míg 2006-ban 39 490 eurót kértek a kereskedők az Opirusért, addig ma 8000 ezerért vesztegetik a murván. Értékvesztés: 79,7 százalék.
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/aed0bd01-6fae-4bba-83d0-7c79e9f03f74.jpg)
3. Rover 25 - Bár 2005-ben befellegzett a Rovernek (Roewe néven kínaiként él tovább), aki 2006-ban kifogta az 1,4-es motorral szerelt Classic szériát, 15 150 euróért juthatott az autóhoz. Ma az a Rover 3150 eurót ér. Értékvesztés: 79,2 százalék.
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/0ffe9bb9-1c31-4e98-b67e-d471d4aef438.jpg)
4. Rover 75 - Annak ellenére, hogy szép az autó, a 75-ös Rover a második brit ebben a toplistában. A Rover 75 4.6 Celeste izmos változata 49 950 euróért kellette magát 2006-ban, de ma csak 10 750 eurót ér. Értékvesztés: 78,5.
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/afda68ee-5a8b-48db-8718-b958192775b4.jpg)
5. Chevrolet Evanda Sokak számára ismeretlen autó a Chevrolet nagy kocsija, az egykori Daewoo Leganza utódja. Öt évvel ezelőtt 17 990 euró volt az ára, ma csupán 4100 eurót ér. Értékvesztés: 77,2.
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/4b9ed369-cef9-4c4d-a3ea-78381403d198.jpg)
6. Alfa Romeo 166 - Az Alfa nagy limuzinja nem aratott túl nagy sikert. Az egykori zászlóshajó 3.0 V6 24V motorral 2006-ban 41 100 euróba került, ma 9550 euróért kínálják. Értékvesztés: 76,8 százalék.
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/cc09b198-4fbf-4f76-bfd8-f2baa2c6321b.jpg)
7. Cadillac BLS - A svéd amerikai nem volt kasszasiker, hogy enyhén fejezzük ki magunkat. A Saab 9-3-as alapjaira épített kocsit csak Európának szánták, összesen 7356-ot adtak el. A BLS 2.8 T Elegance változat újkori ára 35 590 euró volt, ma 8350 euróért vesztegetik. Értékvesztés: 76,5 százalék.
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/698a50af-a204-4d1b-9fab-34d06fe696e3.jpg)
8. Renault Vel Satis - Az összeállítás egyetlen franciáján nem segítettek a kedvezmények és a kedvezményes hitellehetőségek sem. A Vel Satis 3.0 dCi Initiale változat 48 150 eurós új ára 2011-re 11 600 euróra apadt. Értékvesztés: 75,9 százalék.
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/9a881d0e-22db-4b41-a191-6ccabbfcf583.jpg)
9. Jaguar XJ8 - Ennél az autónál csak az leső tulajdonos nincs irigylésre méltó helyzetben. Ő 2006-ban 100 ezer eurót pengetett ki a Jaguar XJ Super V8 LWB-ért. Kocsija ma 24 200 eurót ér. Értékvesztés: 75,8 százalék.
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/94b0b5a1-3c77-4e17-916c-b3779b86eaf5.jpg)
10. VW Phaeton W12 - 28 650 euróért ma egy új VW Passatot kapunk, vagy egy ötéves luxusautót, mondjuk egy 12 hengeres Phaetont. Ennyit veszített értékéből 2006 óta a legnagyobb VW-limuzin, induló ára 6.0 W12 4Motion változatban 114 400 eurót kóstált. Értékvesztés: 74,9 százalék.