Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bfe9c682-da0c-436a-8881-54dfe24c86bc","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A párja végignézte, ahogy az állat rátámad a fiatal lányra. ","shortLead":"A párja végignézte, ahogy az állat rátámad a fiatal lányra. ","id":"20250106_Bepanikolt-elefant-spanyol-turista-megol-Thaifold","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bfe9c682-da0c-436a-8881-54dfe24c86bc.jpg","index":0,"item":"50a2d165-65d1-4d83-b47c-6aead87f1532","keywords":null,"link":"/elet/20250106_Bepanikolt-elefant-spanyol-turista-megol-Thaifold","timestamp":"2025. január. 06. 15:47","title":"Bepánikolt elefánt ölt meg egy spanyol turistát Thaiföldön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33d6ad9f-ad84-4434-b1ab-51f89748a216","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Több mint fél kilométeren keresztül húzták a kutyát a földúton, az állatorvos szakvéleménye szerint csak a szerencsén múlott, hogy túlélte a kínzást. ","shortLead":"Több mint fél kilométeren keresztül húzták a kutyát a földúton, az állatorvos szakvéleménye szerint csak a szerencsén...","id":"20250106_Allatkinzas-rendorseg-nemetjuhasz-Janoshalma","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33d6ad9f-ad84-4434-b1ab-51f89748a216.jpg","index":0,"item":"bddf5444-628b-4199-9102-1546c4c9b47b","keywords":null,"link":"/elet/20250106_Allatkinzas-rendorseg-nemetjuhasz-Janoshalma","timestamp":"2025. január. 06. 10:35","title":"Autóval vonszoltak, majd a fához kötöttek egy kutyát Jánoshalmán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"066718e9-a04b-4c3b-a778-4ba35454064b","c_author":"Tornyos Kata","category":"360","description":"A téli időszak minden évben egyet jelent az influenzaszezonnal, és ez idén sincs másként. Magyarországon fokozódik a járványhelyzet, szinte mindenki talál a környezetében olyan embert, aki lázra vagy köhögésre panaszkodik, de még nem késő beadatni az influenza elleni védőoltást a HVG által megkérdezett szakértők szerint. Mi a különbség tünet és tünet között, és melyik légúti megbetegedés lehet igazán veszélyes? Erről is beszélt Várdi Katalin pulmonológus és Kemenesi Gábor virológus.","shortLead":"A téli időszak minden évben egyet jelent az influenzaszezonnal, és ez idén sincs másként. Magyarországon fokozódik...","id":"20250107_megfazas-covid-influenza-tunetek-felso-leguti-betegseg-jarvany-szakertok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/066718e9-a04b-4c3b-a778-4ba35454064b.jpg","index":0,"item":"5c9a39c3-bd18-41c5-b451-a288cbbee594","keywords":null,"link":"/360/20250107_megfazas-covid-influenza-tunetek-felso-leguti-betegseg-jarvany-szakertok","timestamp":"2025. január. 07. 12:00","title":"Vészesen terjednek a légúti fertőzések, de honnan tudjuk, hogy Coviddal, influenzával vagy megfázással van-e dolgunk?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"29d777ed-bd8a-46e1-a430-9d34a3de9aca","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Közel négyezer forintnak megfelelő összeg a behajtási díj naponta. ","shortLead":"Közel négyezer forintnak megfelelő összeg a behajtási díj naponta. ","id":"20250106_Elsokent-az-USA-ban-New-Yorkban-is-bevezettek-a-dugodijat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/29d777ed-bd8a-46e1-a430-9d34a3de9aca.jpg","index":0,"item":"880d5b48-58e1-4cc1-8527-4c52fa98cc8d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_Elsokent-az-USA-ban-New-Yorkban-is-bevezettek-a-dugodijat","timestamp":"2025. január. 06. 08:05","title":"Elsőként az USA-ban, New Yorkban is bevezették a dugódíjat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d668c1c8-59b9-4415-a1ea-c265ba3438eb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Markus Persson, a Minecraft megalkotója az X-en jelentette be, hogy jön a világ legkelendőbb játékának folytatása. Azt viszont már nem lehet majd Minecraftnak nevezni.","shortLead":"Markus Persson, a Minecraft megalkotója az X-en jelentette be, hogy jön a világ legkelendőbb játékának folytatása. Azt...","id":"20250106_minecraft-2-markus-persson-videojatek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d668c1c8-59b9-4415-a1ea-c265ba3438eb.jpg","index":0,"item":"7d19f285-18eb-4fea-959f-aadd40654642","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_minecraft-2-markus-persson-videojatek","timestamp":"2025. január. 06. 11:03","title":"Jön a Minecraft 2","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f593eb7-a1b1-452d-a410-e5f8d8c9dc45","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A fertőzött személy olyanokkal került kapcsolatba, akik nemrég Közép-Afrikában jártak.","shortLead":"A fertőzött személy olyanokkal került kapcsolatba, akik nemrég Közép-Afrikában jártak.","id":"20250107_majomhimlo-mpox-uj-varians-franciaorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f593eb7-a1b1-452d-a410-e5f8d8c9dc45.jpg","index":0,"item":"99e6ce92-b9df-40c9-8971-fdf32ea2ac23","keywords":null,"link":"/tudomany/20250107_majomhimlo-mpox-uj-varians-franciaorszag","timestamp":"2025. január. 07. 09:35","title":"Franciaországban is megjelent a majomhimlő fertőzőbb változata","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af3dd5ac-f708-48a8-bb71-c02bd8305512","c_author":"HVG","category":"sport","description":"A hírt még nem erősítették meg, de Kubatov Gábor azt ígérte, hogy nemsokára bejelentést tesz a témában.","shortLead":"A hírt még nem erősítették meg, de Kubatov Gábor azt ígérte, hogy nemsokára bejelentést tesz a témában.","id":"20250106_Robbie-Keane-Fradi-uj-vezetoedzo-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af3dd5ac-f708-48a8-bb71-c02bd8305512.jpg","index":0,"item":"08cab5eb-d8e2-41d4-8334-7ac4ea1946df","keywords":null,"link":"/sport/20250106_Robbie-Keane-Fradi-uj-vezetoedzo-ebx","timestamp":"2025. január. 06. 13:53","title":"Robbie Keane lehet a Fradi új vezetőedzője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7338e0c3-1281-4100-a20e-b703245ac26b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A park létesítését korábban Lázár János is támogatta, de a terv a vasúti ingatlanok magánkézbe adásával komoly veszélybe került.","shortLead":"A park létesítését korábban Lázár János is támogatta, de a terv a vasúti ingatlanok magánkézbe adásával komoly...","id":"20250106_Terezvaros-is-indul-a-MAV-99-eves-palyazatan-legfeljebb-egymilliardbol-letrehoznak-a-kozparkot-a-Nyugati-mogott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7338e0c3-1281-4100-a20e-b703245ac26b.jpg","index":0,"item":"e3ecd509-a30f-45d5-93e9-a1632defc1f7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250106_Terezvaros-is-indul-a-MAV-99-eves-palyazatan-legfeljebb-egymilliardbol-letrehoznak-a-kozparkot-a-Nyugati-mogott","timestamp":"2025. január. 06. 08:09","title":"Terézváros is indul a MÁV 99 éves pályázatán, legfeljebb egymilliárdból létrehoznák a közparkot a Nyugati mögött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem hibrid a kis Toyota – arra még jövőig várni kell -, sőt a start-stop sem magától értetődő, egyes változataiban...
Nem hibrid a kis Toyota – arra még jövőig várni kell -, sőt a start-stop sem magától értetődő, egyes változataiban még dobfék dolgozik hátul, vezetéstámogató rendszerből annyi van, amit egy mobiltelefon is tud: tolatókamera. Igaz, bejelöli az ütközés pontját, segédvonalaival megmutatja a várható helyzetet. Eső- és fényszenzort kapott az autó, de más korszerű autós technikát nem.
A touch & go navigációs és szórakoztató rendszer nem vett le a lábamról, igaz, fapados telefonnal nem gugliztam menet közben. Lehet, hogy emiatt. (Itthon nem tudtam tesztelni az internetes kapcsolódást, a nemzetközi bemutatón egy Blackberry és a Google segített az útvonal nevezetességeinek megtalálásában és megismerésében.) A Bluetooth révén könnyedén kapcsolódunk ugyanakkor a telefonhoz, a takarékosságban segít, hogy grafikonon látjuk a pillanatnyi fogyasztást és az elmúlt ciklusok átlagfogyasztását. Excel-gurunak kell lenni ugyanakkor, hogy pontosan, literre megmondjuk, mennyit fogyaszt az autó, a sok képernyőt lapozgatva, sehol sem találtam. Így végig paráztam, vajon mennyi lesz a költség a benzinkútnál. A kijelző és a gyorsan zuhanó benzinmutató nem biztatott túl sok jóval. A kocsit városban használtam, váltója fokozatmentes automata, de akkor sem örültem volna a grafikonról feltételezhetően leolvasható 7 literes átlagnak. Amikor 250 kilométer környékén már csak fél tankot mutatott a műszer, aggódni kezdtem, és arra gondoltam, nem volt színültig tankolva a kocsi. Az nem lehet, hogy 8-10 litert képes benyelni.
Sport gombot csak előzésnél és kigyorsításnál használva végül begurultam a kútra, ahol következett az igazság órája, a 300 kilométeres teszten 6,2 litert fogyasztott 100 kilométerenként a Yaris, főként városi és elővárosi forgalomban, télies körülmények között használva. Ez a vegyes gyári adatnál 1,1 literrel több, igaz, a Toyota városi fogyasztásra 6,2 litert adott meg. A kocsi memóriájában a legjobb adat 5,6 literes átlag volt. Finom pedálkezeléssel öko üzemmódban gurul az autó – erről egy kis eco felirat tanúskodik. Ha sportba kapcsolunk, gazellaként ugrik a kocsi, érezzük a 99 lóerőt. Normál üzemben 80 lovasnak mondanám.
A sport módot nem csupán a fogyasztás miatt érdemes kerülni, hanem azért is, amiért padlógázzal sem érdemes közlekedni. A fokozatmentes váltó ilyenkor megmutatja sötét oldalát: a motor felbőg, ugyanakkor haladni nem halad az autó, ám megélénkül az étvágya. Érdemes kézzel besegíteni, a kormány mögött találjuk a váltófüleket, de a váltórúddal is játszadozhatunk. A fokozatmentes egységgel hamar megbarátkoztam, számos előítéletemet eloszlatta. Aki nem akar maga váltani, és csak másodlagos a váltás kultúrája, ki fog békülni vele, a fogyasztásban nem jelent többletet, sőt városban a műszaki táblázat szerint kifejezetten kevesebbet fogyaszt – így a szén-dioxid-kibocsátása is alacsonyabb.
Szép lett az új Yaris, ám mérete, kisugárzása továbbra is női autóként határozza meg létezését. Beltere egyszerű, de ízléses, tetszett a műszerfal erezett borítása, a kapcsolók ergonómiája példás, csak a vezetésre – no meg a nagyképernyős kütyüre – koncentrálhatunk. A műanyagok többsége kemény, a puhaságot lelke melegségével adja a Yaris. Sötétben narancsszínű fények teszik kellemesebbé az estét, de zavaró, hogy az ajtón, és a műszerfal egy részén lévő gombok nem kaptak éjjeli megvilágítást, így sötétben tapogatózunk. Kedves gesztus a Yaristól, hogy ha az intelligens kulccsal a zsebünkben közelítünk hozzá, hűséges kutyaként üdvözölve felgyújtja a belső világítást.
Az 1,33 literes motor nem változott az elődhöz képest, nagyon halkan dolgozik, 100 kilométer/órás sebességig elfogadható a menetzaj is. 120 kilométer/óra fölött változik a világ, hangosan harcol a széllel, a légelellenállással és az aszfalttal a Yaris, autópályán nem is hajtottam meg. 100 kilométer/órás sebességnél 2000-et fordul a főtengely, 110-nél 2200-at, 80-90 között 1500 környékén táborozik le a mutató.
Bár nőtt az autó, a vezető ebből nem érez túl sokat, inkább a hátsó utasok örvendezhetnek, a csomagtartó 286 literes, döntött ülésekkel majdnem 800 literes. A vezetőülés hosszú távon kényelmetlen, rövid az ülőlap, a bal könyökünknek kevés a hely. Az ülésből kihajtható könyöklő kisautóban általában felesleges, a CVT váltó miatt ezt a Yarist kényelmesebbé tette. A kocsi szűkösségét akkor érjük tetten, amikor be- és kiszálláskor a jó fogású kormányba ütközik a térdünk. Ha nem lenne annyira tömött, fel is szisszennék, így csak érzem, hogy még van térdem. Magam mögött bőséges a láb-, a térd- és a fejtér. Vállban szűk a Yaris, a harmadik utasnak kinn tágasabb.
A csúcs Yarist CVT váltóval 4,56 millió forintért kínálják, a navigációs kütyüért 159 ezret, a szép metálfényért további 100 ezret kell még fizetnünk. Az executive szinten alapáras a hét légzsák, az elektronikus menetstabilizáló, a négy elektromos ablakemelő, az eső- és fényszenzor, a ködlámpa, a kétzónás automatikus klíma, az USB-csatlakozó (jól eldugták a kesztyűtartó jobb sarkába), a multifunkciós kormány, a magasságában állítható utasülés, az intelligens kulcsrendszer és a tempomat is.