Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d8ecf787-78e0-443e-9843-8d9122d35e65","c_author":"Czeglédi Fanni","category":"360","description":"A nevetés olyan szorongásoldó eszköz, ami nem kerül pénzbe, mindenkinek a rendelkezésére áll, és egyből érezzük a felszabadító hatását. Még akkor is, ha a társadalmunkban nem mindig elfogadott csak úgy röhögcsélni. Hogyan alakult ki a nevetés, mi történik az agyunkban ilyenkor, és vicc-e a hahotajóga, vagy tényleg hasznos? A nevetés világnapján ezekről is kérdeztük Szabó Attilát, az ELTE és a SZE pszichológiaprofesszorát, aki régóta vizsgálja a humor élettani hatásait. ","shortLead":"A nevetés olyan szorongásoldó eszköz, ami nem kerül pénzbe, mindenkinek a rendelkezésére áll, és egyből érezzük...","id":"20250501_nevetes-elettani-hatasai-egeszseg-szabo-attila-pszichologia-professzor-nevetes-vilagnapja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8ecf787-78e0-443e-9843-8d9122d35e65.jpg","index":0,"item":"4917075d-3c51-498c-a2f7-d78b90613bd9","keywords":null,"link":"/360/20250501_nevetes-elettani-hatasai-egeszseg-szabo-attila-pszichologia-professzor-nevetes-vilagnapja","timestamp":"2025. május. 01. 19:30","title":"Pár perc nevetés fél óra edzéssel ér föl – így vegyük rá magunkat egy kiadós hahotázásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"16b45b35-aa14-4495-bcae-91a61911bb00","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A keveset futott kétszemélyes ritkaságnak alaposan megkérik az árát.","shortLead":"A keveset futott kétszemélyes ritkaságnak alaposan megkérik az árát.","id":"20250501_meregdraga-csehszlovak-idogep-ez-a-nyithato-teteju-skoda-favorit-mtx-roadser","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/16b45b35-aa14-4495-bcae-91a61911bb00.jpg","index":0,"item":"260a8a33-3864-4ecd-8fa7-01d27c68013f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250501_meregdraga-csehszlovak-idogep-ez-a-nyithato-teteju-skoda-favorit-mtx-roadser","timestamp":"2025. május. 01. 07:21","title":"Méregdrága csehszlovák időgép ez a nyitható tetejű Skoda Favorit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c380bc4-ce5f-4ac8-8d98-23fb5df5156a","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"360","description":"Kevés dologgal tudnak a politikusok nagyobb károkat okozni, mint azzal, ha kapkodnak, és ha kiszámíthatatlanok. A bizonytalanságot a cégvezetők és az átlagemberek is szinte azonnal beépítik a pénzügyi döntéseikbe, az eredmény kimondottan fájdalmas.","shortLead":"Kevés dologgal tudnak a politikusok nagyobb károkat okozni, mint azzal, ha kapkodnak, és ha kiszámíthatatlanok...","id":"20250430_egy-masik-kozgazdasag-kiszamithatatlan-bizonytalansag-karok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c380bc4-ce5f-4ac8-8d98-23fb5df5156a.jpg","index":0,"item":"d2dd3b5a-5738-497e-bc7c-07871516484e","keywords":null,"link":"/360/20250430_egy-masik-kozgazdasag-kiszamithatatlan-bizonytalansag-karok","timestamp":"2025. április. 30. 09:30","title":"Mekkora kárt okoz Trump azzal, hogy senki nem tudja, milyen lesz a politikája egy hét múlva?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ee6da2e-2440-42da-aece-5ba1ab1ce40f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Összesen 30 darab készül belőle. ","shortLead":"Összesen 30 darab készül belőle. ","id":"20250430_Otveneves-Audi-legendabol-csinalt-modern-valtozatot-az-Abt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ee6da2e-2440-42da-aece-5ba1ab1ce40f.jpg","index":0,"item":"12cb30a2-71fa-4b63-9001-52e53b20575b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250430_Otveneves-Audi-legendabol-csinalt-modern-valtozatot-az-Abt","timestamp":"2025. április. 30. 08:12","title":"Újraalkották az Audi ős-quattróját – három óra alatt elkapkodták az összeset","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68ff9208-26c1-4872-9812-a11ee40335c1","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Május 1-re Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismételten tüntetést hirdetett a Kossuth térre „Nem hagyjuk abba” felkiáltással, ahol a kínai arcfelismerő rendszert engedélyező törvény ellen tiltakoztak. Percről percre tudósításunkat olvashatják.","shortLead":"Május 1-re Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismételten tüntetést hirdetett a Kossuth térre „Nem hagyjuk...","id":"20250501_hadhazy-akos-tuntetes-kossuth-ter-momentum-percrol-percre-elo-kozvetites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68ff9208-26c1-4872-9812-a11ee40335c1.jpg","index":0,"item":"188c8878-de9b-472a-a80d-e5cc06d75874","keywords":null,"link":"/itthon/20250501_hadhazy-akos-tuntetes-kossuth-ter-momentum-percrol-percre-elo-kozvetites","timestamp":"2025. május. 01. 15:10","title":"A közmédia riporterét hazaárulózták a Kossuth téren, a Momentum a Várba indult, de visszafordult","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f7877f7-59ee-4515-959d-1f5d8faf6763","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A fővárosi klímaügynökség létjogosultságáról szóló szóváltássá alakult a panelek energetikai korszerűsítésére irányuló javaslat vitája.","shortLead":"A fővárosi klímaügynökség létjogosultságáról szóló szóváltássá alakult a panelek energetikai korszerűsítésére irányuló...","id":"20250430_kozgyules-Karacsony-Gergely-panelprogram-klimaugynokseg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f7877f7-59ee-4515-959d-1f5d8faf6763.jpg","index":0,"item":"f3c9dee6-7885-4b21-9990-8e2339ed3afd","keywords":null,"link":"/itthon/20250430_kozgyules-Karacsony-Gergely-panelprogram-klimaugynokseg-ebx","timestamp":"2025. április. 30. 16:26","title":"Karácsony Gergely: A kormány segítsen a családoknak spórolni azzal, hogy beszáll a panelprogramba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2524708b-7042-4f30-b772-0ecec249ee5c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Gyárfás Tamás állítása szerint még a családjának se árulta el, mikor kell börtönbe vonulnia, de azt már tudja, hogy milyen könyvet fog bevinni magával.","shortLead":"Gyárfás Tamás állítása szerint még a családjának se árulta el, mikor kell börtönbe vonulnia, de azt már tudja...","id":"20250430_gyarfas-tamas-bortonbe-vonulas-agyi-poloska","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2524708b-7042-4f30-b772-0ecec249ee5c.jpg","index":0,"item":"213f3dad-458d-4378-af4b-e2825f7d3d03","keywords":null,"link":"/elet/20250430_gyarfas-tamas-bortonbe-vonulas-agyi-poloska","timestamp":"2025. április. 30. 10:40","title":"Gyárfás Tamás: Az ágyi poloskákhoz jobb, ha már most hozzászokom","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bdae6d18-c49c-4a9f-924f-91422e9bca91","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az amerikai gazdaság az év elején először zsugorodott 2022 óta, amit a vámok bevezetése előtti óriási mértékű importnövekedés, valamint a visszafogottabb lakossági költekezés okozott.","shortLead":"Az amerikai gazdaság az év elején először zsugorodott 2022 óta, amit a vámok bevezetése előtti óriási mértékű...","id":"20250430_Egyesult-Allamok-GDP-csokkenes-2025-elso-negyedev","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bdae6d18-c49c-4a9f-924f-91422e9bca91.jpg","index":0,"item":"d31a6e5a-935b-4e8a-98e1-f92be23a4c68","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250430_Egyesult-Allamok-GDP-csokkenes-2025-elso-negyedev","timestamp":"2025. április. 30. 15:01","title":"Trumpnak elég volt kimondania a vám szót, és megnyekkent az amerikai GDP","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Mini hatodik modellje egy dologban különbözik a kabriótól, de abban nagyon: pont fele annyi ülést kínál. Amúgy sem volt leányálom egy Mini kabrió hátsó ülésén utazni, főleg, ha fent volt a tető. A roadster kétüléses, szélvédőjének dőlésszöge 13 fokkal meredekebb, valamint 2 centivel alacsonyabban is ül az úton, mint a kabrió. Kipróbáltuk 184 lóerős motorral és kézi váltóval.
A Mini Cooper S Roadster formailag azonos a kupéval, csak a keménytetőt cserélték kézzel mozgatható vászonszerkezetre. A Cooper S és John Cooper Works változatok aerodinamikusabb kiegészítőket és látványosabb felniket kaptak. A kocsi további matricákkal tehető még egyedibbé.
A tetőt a kabrióhoz hasonlóan a belső visszapillantónál található szerkezettel nyithatjuk és zárhatjuk. Azt gondolnánk, fölösleges az elektromos rásegítés, csak lassítja a szabadulás folyamatát és szaporítja a tömeget, illetve a könnyen elromló alkatrészek sorát. De nem így van, a vászontetőt szeretjük, ám a Minié nem könnyed szerkezet. Azaz mégis, ha előtte rágyúrunk a karizmainkra. Vagy erő, vagy egy különleges technika elsajátítása kell ahhoz, hogy a mozdulat laza és természetes legyen. Hamarosan rendelhető lesz nálunk is a félautomatikus tetőmozgatás (kézzel kell kioldani és rázárni, a mozgatást motor végzi), Németországban 790 euró a felára. Vannak országok, például Nagy-Britannia, ahol széria az elektromos mozgatás.
Hiába mondtunk le a két ülésről, a 3,734 méter hosszú, 1,683 méter széles és 1,39 méter magas Mini Roadster (tengelytávja 2467 milliméter) csomagtere 240 literes, egy kis nyílásnak köszönhetően az utastérből is elérhető. A csomagtartó a tető helyzetétől függetlenül teljes méretében elérhető, két kézipoggyászként repülőre felvihető táska kényelmesen befért, de az ülések mögött is van hely apróságoknak, kabátoknak.
A Mini Roadster ülései kényelmesek, az állításuk nehézkes, mert szűk a hely, a kilátás korlátozott, 180 centi fölött egyenesen problémás a döntött szélvédőkeret és az alacsony szélvédő miatt. A kapcsolók a Minihez megszokottan inkább dizájnosak, mint ergonomikusak, a nagy méretű sebességmutató helyett a kormány küllői között a kis kijelzőn követjük a sebesség alakulását.
A többi Minihez hasonlóan elsőkerék-hajtású roadster motorválasztéka széles: 122, 143, 184 és 211 lóerős motorokkal (három 1,6 literes benzines mellett kétliteres BMW-től származó dízellel) választhatjuk és már az árlistája is nyilvános: a Cooper Roadster alapára 5,815 millió forint, a Cooper S Roadster alapára 6,794 millió, John Cooper Works Roadster 8,098 millió, a Cooper SD Roadster 7 millió forint.
A csúcsmodell John Cooper Works Roadsterben (JCW) az 1,6 literes kettős leömlésű turbóval szerelt benzinmotor 211 lóerőt (155 kW) és 260 Nm-t teljesít, így 6,5 másodpercig tart a százas sprint, a kicsi kocsi végsebessége 237 kilométer/óra. A JCW-hez elektronikus fékdifferenciál, feszesebb futómű és erősebb fékek is járnak.
A 184 lóerős (135 kW) és 240 Nm-es Cooper S Roadster 7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége 227 km/h. Mivel One alapváltozat nincs, a belépő 1,6-os Cooper 122 lóerős (90 kW) és 160 Nm-es, gyorsulása nulláról 100 km/h-ra 9,2 másodperc, végsebessége 200 km/h.
A gyári sajtóközlemény szerint a Mini Cooper Roadster fogyasztása 5,7 liter, a Cooper S-é 6 liter, míg a JWC változaté 7,3 liter 100 kilométerenként. A valós tesztek alatt természetesen nem ezt tapasztaltuk: a menetpróbán rendelkezésünkre álló egyetlen modell a Cooper S volt, amely a 200 kilométeres tesztelés során 9 litert fogyasztott átlagban 100 kilométerenként, igaz meg is hajtottuk rendesen (a sport gombot indulásnál be-, a start-stop gombot pedig kikapcsoltuk). Hangja vérpezsdítő, a sportosra hangolt kipufogó néha durrog is mögöttünk, ha túl sok benzint kap - mi pedig adtunk neki rendesen a Portugáliában 1,6 euróért kapható 95-ös oktánszámú benzinből.
A Cooper SD Roadster kétliteres dízelmotorja 143 lóerős (105 kW), maximális nyomatéka pedig 305 Nm. A százas sprintet 8,1 másodperc alatt teljesíti, fogyasztását 4,5 liter/100 kilométerre ígéri a gyártó.
A hatsebességes kézi váltó mellett szintén hatsebességes automatikus váltómű is elérhető lesz a Roadsterhez, ám vélhetően az elvesz majd a dögös kis kocsi dinamikájából.
Az elektromos szervokormány, a kipörgésgátló és a menetstabilizáló széria, az elektronikus differenciálzár a JCW-n kívül (széria) mindegyik változathoz rendelhető.
Bukáskor jól jöhetnek a merev, rozsdamentes acél bukócsövek amelyek az ülések mögött vigyáznak. 80 kilométer/órás sebesség fölött az autó stabilitása és jobb aerodinamikája miatt önműködően kinyílik a hátsó spoiler.
Cooper S-től felfelé széria a klíma, az elektromosan állítható külső tükör, a tolatóradar, a magasságban állítható ülés, és az mp3-as, aux-csatlakozóval szerelt cédés rádió. Az opciós lista bőséges: kanyarodó xenonfény, sötétített házú hátsó lámpák, kulcsnélküli nyitás, iPod- és iPhone-kapcsolódás (teljesítmény kijelzővel, haránt- és hosszirányú gyorsulásmérővel), navigációs berendezés, Harman Kardon hifi, webrádió, Google-, Facebook- és Twitter alkalmazások, RSS hírolvasó.
A Mini Roadster megmarad britnek, már ami a gyártósort illeti, a Genfben premierjét ünneplő autó Oxfordban készül.