Sci-fi és jazz kéz a kézben érkezik a Trafó színpadára
Az egyik legmeghatározóbb amerikai kortárs jazz zongoratrió, a The Bad Plus április 11-én érkezik a Trafóba egy különleges turné keretében.
Az egyik legmeghatározóbb amerikai kortárs jazz zongoratrió, a The Bad Plus április 11-én érkezik a Trafóba egy különleges turné keretében.
Az egyre népszerűbb és kultikusabb norvég jazz és improvizatív kiadó, a Hubro két zenekara, a Huntsville és a Cakewalk lép fel március 28-án Budapesten, a Trafóban. Ezen az esten kiderül, hogy mi is az a jóga country, és milyen lenne a Radiohead Thom Yorke nélkül.
Japán-holland alkotópáros, hatalmas lufikkal szegélyezett úton teremt a semmiből valamit, és bármiből semmit. A Trafó bemutatójában pici helikoptereket is használnak a héliummal telt gömbök mozgatására, ezeket képzőművészetis hallgatók próbálják irányítani.
Szombaton többek között Mika Vainio és Colin Stetson is fellép a budapesti Electrify kortárs elektronikus széria keretein belül.
A huszadik század és napjaink gondolati összeférhetetlenségéről, a mindent uraló kettőségről mutat be felkavaró darabot a patinás Közép-Európa Táncszínház társulata.
2014-ben is tartanak még a hatvanas évek és bár a világ az elmúlt fél évszázadban sem lett jobb hely, reménykednünk azért még szabad – korunk egyik leginnovatívabb gitárosa, Bill Frisell épp úgy nem hisz a színpadi kakasviadalban, mint a nosztalgiában. Frisellel közelgő budapesti koncertje előtt beszélgettünk.
Magyarországra érkezik a legsötétebb holland performansz, a GRIND, mely minden érzékszervet sokkolva invitál egy egészen zavarba ejtő, pofonokkal teli tripre.
A visszatérő UH Fest és a Trafó fúziójának közös programnapja túlteljesíti a minifesztivál fogalmát.
Kiscsoportos összérzékszervi játékon vehetnek részt, akik a napokban a Trafóba látogatnak. A holland-magyar Dogtroep társulat előadásán a nézők, miután átéltek egy mókás repülőkatasztrófát, valós időben nézhetik végig két kisfilm készítését.
A megannyi színházi bemutatón túl megkerülhetetlen koncertdömpinggel készül az új évadra a budapesti Trafó.
Épp csak lezárta az évadot, máris az őszi programdömpingre készül a budapesti Trafó, mely a színházon túl a kísérleti zenei programok terén is nagyot gurít majd.
A Dekameron örökaktuális társadalomkritikájához tér vissza Molnár Csaba legújabb táncelőadása, mely kissé túlfűtve állít görbe tükröt 2014 Magyarországa elé.
Gördeszkások és breaktáncosok mozgása generál zenét és vetítést a Trafóban startoló Digitális Akrobatikus Happening keretein belül.
Megnéztük a Krétakör A Párt című darabját, ami olyannyira aktuálpolitika, hogy a közönségnek egy héttel a választás előtt voksolnia kellett, többször is. A rendező, Schilling Árpád nagyon dühös az elmúlt 25 év korrupcióval átitatott pártjainak túlhatalmára, de az is kiderül, hogy mi (a nép, a közönség) sem bízunk már a fiatal generációban sem.
Óriási károkat okoz a magyarországi pártok túlhatalma, és hogy mindenbe beleszól a politika – véli Schilling Árpád. E károkozást szerinte a fiatalok helyzete írja le szemléletesen, hiszen leginkább két út áll manapság előttük: itt hagyni az országot, vagy maradni és beállni a Jobbikba. Csütörtökön mutatja be a Krétakör a Trafóban A Pártot.
Ötödik alkalommal csap le a Budapestre hiánypótló elektronikus zenei sorozat, az Electrify, melynek sztárvendégeként áprilisban a kortárs ambient kanadai vezéregyénisége, Tim Hecker is színpadra lép.
Két kortárs magyar táncelőadás is bekerült az Aerowaves Fesztivál idei programjába. A Hodworks Társulat Pirkad című előadását és a Nyúzzatok meg című darabot itthon a Trafóban láthattuk. A két előadás 419-ből kerül a legjobb 24 közé.
Hiányosságai mindenkinek vannak. A társadalom „ép” tagjai ezeket könnyebben leplezik, a fogyatékkal élő emberek esetében viszont nem lehet úgy tenni, mintha nem lennének. Lehet viszont ezekkel dolgozni, a két élethelyzet sajátosságait összeolvasztani, azokból valamit alkotni, sőt: mindezt színpadra vinni. Az eredmény – a vártnak megfelelően – egészen elképesztő. Az ArtMan ParaDOGMA estjén jártunk, a Trafóban.
Otthontalanság, idegenség, magukban beszélő, rángatózó emberek a Combinón, egyre hisztisebb és agresszívebb társadalom. A magyar valóság súlyos szeleteiből építkezik a kivándorlás témáját feldolgozó Hungari című darab. A HOPPart társulat nem azt feszegeti, érdemes-e elmenni ebből az országból, hanem hogy miért érezzük magunkat sokszor idegennek a saját bőrünkben, a saját otthonunkban. A darab rendezőjével, Kárpáti Péterrel beszélgettünk.
Fogyatékkal élő és ép táncosok együtt szerepelnek a színpadon a Trafóban február 3-án, mert az akadálymentesítésre nem csak fizikálisan, hanem a fejekben is szükség van. Az előadás lehetőséget ad a szinte dogmává merevedett előítéletek, tévhitek és sztereotípiák megbontására.