Kínai politikai bábszínház a Trafóban
Kínai politikai bábszínházat láthat a közönség Budapesten két estén át a Trafó - Kortárs Művészetek Házában: Jeung Faj (Yeung Fai) Hand Stories című előadását pénteken és szombaton tűzik műsorra.
Kínai politikai bábszínházat láthat a közönség Budapesten két estén át a Trafó - Kortárs Művészetek Házában: Jeung Faj (Yeung Fai) Hand Stories című előadását pénteken és szombaton tűzik műsorra.
Pályázatot írt ki a főváros a Trafó Kortárs Művészetek Háza Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatói munkakörének betöltésére - közölte a Nemzeti Erőforrás Minisztérium (NEFMI) csütörtökön a kormányzati portálon.
A Budapesti Operettszínház, a Trafó Kortárs Művészetek Háza Nonprofit Kft. és a Felvonulási tér állami tulajdonba adását javasolják a Fővárosi Közgyűlésnek benyújtott előterjesztésükben Bagdy Gábor és Csomós Miklós főpolgármester-helyettesek.
Szőcs Géza kulturális államtitkár néhány napja elmondta: a kormány tervei szerint a Trafó Kortárs Művészetek Háza a jövőben Markó Iván és Bozsik Yvette társulatának ad majd otthont. A jelenlegi, bizonytalan helyzetről kérdeztük Szabó Györgyöt, a Trafó ügyvezető igazgatóját.
Karácsony Gergely LMP-s képviselő hétfőn a parlamentben azt kérdezte a kulturális államtitkártól, hogy miért alkottak olyan kormányrendeletet, amely ellehetetleníti a zenés-táncos szórakozóhelyek üzemeltetését, illetve az állam valóban átvenné-e a fővárostól a Trafó üzemeltetését, illetve mi lesz a Tűzraktérrel? Vágó Gábor szerint a kormányrendelettel "túlbiztosíttatják" a helyszíneket és az új kötelezettségeket a szervezők nem tudják teljesíteni.
Nem adja ingyen az állam az adósságtengerben úszó BKV idei túléléséhez szükséges 19 milliárdot. Jellemző azonban, hogy a főváros cserébe néhány kulturális intézményt tart fájdalommentesen feláldozhatónak.
EU-elnökségünk fél éve alatt lehetőséget kap az ország, hogy kulturális fronton javítson imázsán, és bár a kultúrtörténeti szőnyeg csúszósra sikerült, a milliárdos büdzséből futja politikamentes programokra is. Megnéztük, mit kínálunk Brüsszelben és idehaza.
A Fővárosi Önkormányzat a kulturális intézményei átalakítására készül, melynek részeként beolvasztanák a Pecsát a Trafó Kortárs Művészetek Házába. A Hírszerző úgy tudja, nem csak az intézményeket vonnák össze, de jövő nyárig megválnának a Petőfi Csarnok épületétől is.
A Fiatal Képzőművészek Stúdiójának Trafó Galériában rendezett kollektív kiállítása színes és erőteljes munkákat vonultat fel. A stúdió tagsága vagy ennyire átütő erőt képvisel, vagy nagyon jó a válogatás, de a legfontosabb, hogy a bemutatott anyag a globális művészeti szcéna számtalan intézményében találhatna természetes közegére.
Már harmincötödik alkalommal zajlik a Korunk Zenéje fesztivál. Idén a világ első számú kortárs zenei együttesét hívta meg a nagy múltú rendezvény. És ez még akkor is jelentős tényként értékelendő, ha a királyi udvarból csak néhány követ tette tiszteletét. A Gramofon kritikusa a fesztiválon járt s egy ősbemutatót látott-hallott.
A hazai színházi világ a budapesti pénzelvonásoktól hangos, ám alig hallani arról, hogyan lehetne más, finanszírozható szerkezetet kialakítani. "Két év múlva fenntarthatatlan lesz a Trafó" - mondja Szabó György is, akár a többi igazgató, közben azonban jelzi: itt az ideje újragombolni a kabátot. Akárcsak a kórházügyhöz, a színházi struktúrához sem nyúlt hozzá senki évtizedek óta. A főváros egyik legizgalmasabb helyének vezetője azt állítja: tud egy gyakorlati megoldást.
Két ember pályázik a budapesti Trafó Kortárs Művészetek Háza Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatói posztjára. A december 1-jei határidőig az intézmény mostani vezetője, Szabó György valamint a hírek szerint Bozsik Yvette táncművész-koreográfus nyújtott be pályázatot.
A túlélőkkel, családtagokkal, falubeliekkel készített interjúkon keresztül dolgozza fel a 2008-2009-es romagyilkosságokat a PanoDráma Szóról szóra című darabja; a dokumentumszínházi előadás csütörtöktől látható a budapesti Trafó - Kortárs Művészetek Házában.
Fekete humor, kifacsart popzene, jazz és afro egy zseniális finn figurától. Jimi Tenor zenéje bőven túlmutat az aktuális trendeken: koncertjein elképesztő szabadsággal és eredetiséggel ötvözi az afro-amerikai zene magával ragadó ritmusvilágát a jazz, a funky dallamaival és némi elektronikával. Tenor kreatív energiáinak egyszerűen semmi sem szab határt: fotósként, filmrendezőként, hangszertervezőként és divattervezőként szintén elképesztő.