Megelevenedik a Horthyval és Hitlerrel is szembeszálló tudós rabbi és Jászai Mari találkozása
Kárpáti Péter Térkép a túlvilágról című regényének egy fejezetét állította színpadra a Trafó Klub szobaszínházában.
Kárpáti Péter Térkép a túlvilágról című regényének egy fejezetét állította színpadra a Trafó Klub szobaszínházában.
A mára íróként és filmesként is csaknem elfeledett Thurzó Gábort vonzották a kényes témák és tabuk. A melegség témáját a magyar szépirodalomban elsőként tárgyaló regényét, A hal és a hálót Zsótér Sándor állította színpadra a Trafóban.
A háttérben Vajdai és a Trafó díszletezői közötti konfliktus sejlik fel.
A művészeti központ működésében 25 éve vezető szerepet játszó Szabó György visszavonul. Azt mondja, jöjjenek a fiatalok, már ha lesz, aki eléggé motivált ahhoz, hogy egy 2010 óta büntetett, pénzügyileg kiszárított, „politizálásra" kényszerített területen vállalja a küzdelmet bármelyik hatalommal. Interjú.
Bár kaptak gyorssegélyt a fenntartó fővárosi önkormányzattól, a puszta működés is kérdésessé vált, így összehívták az őket támogató művészeket.
Két előadást is láthat egy este a közönség: sérült és nem sérült művészek lépnek fel együtt a Trafóban.
Egy trafó meghibásodása miatt több százan maradtak hűtő, tévé, kazán nélkül egy városrészben, a szolgáltató, az MVM Démász nehezen mozdul a kártérítés rendezésében. A vezetékek esetleges megrongálódását nem is vizsgálta a cég a lakók szerint, a trafóval pedig korábban is voltak gondok, feljelentést is fontolgatnak.
Ahol értelmezik, jelzőkkel látják el, ott szűkül a demokrácia, csorbul a művészi szabadság – mondja a világ egyik vezető fotóművésze, aki a londoni Tate és a New York-i MoMA között a budapesti Trafóban állít ki.
Karácsony Gergely főpolgármester javaslata szerint a Katonát, a Radnótit, az Örkényt, a Trafót és a Szabad Tér Színházat finanszírozná kizárólag a főváros – vagyis ennél nem engedne állami beleszólást a vezetésbe. A Szabad Tér miatt viszont minden borulhat: Gulyás Gergely közölte, ha a Közgyűlés nem az eddigi vezetőt, Bán Teodórát támogatja szerdán, a kormány felfüggeszti a tárgyalást és nem száll be a fővárosi színházak finanszírozásába.
Még október 23-án gyújtott fel egy szélsőjobboldali csoport egy zászlót az Aurórában. A színészek és a rendezők petícióban válaszoltak.
Növekvő szakadék – a nemzetközi műtárgypiac 2018-ban / Felületi Depresszió – az Easttopics Space nyitókiállítása / A pavilon bojkottja – civil kurázsi Franco idején / Válságban is csillognak – Art Dubai és Art Basel Hong Kong / Feltenni a régiót a térképre – a kelet-európai kortárs gyűjtés stratégiái / Most Bécs a nők városa – a Belvedere tárlatáról / Kivonással keletkezik – a design pillanata
Fokozatosan veszíti el az érzékeit, kapcsolatát a világgal, a kommunikációt a rokonokkal belső zajok és hallucinációk váltják fel. A teste még ott van, a lelke, szelleme lassan eltűnik. Sokakat érintő, mégis kibeszéletlen témáról született színdarab a Trafóban. Az író-rendező Pass Andrea a haldoklás folyamatát dolgozta fel, saját édesapja elvesztéséről készített drámát. Az Eltűnő ingerek agyvérzéssel kezdődik és a halálig tart. De miért kell ezt az agóniát végignéznünk? Interjú.
A Kossuth- és Jászai-díjas színművész sztrókja óta csupán egy kisebb filmszerepet vállalt.
A Trafó után a Szegedi Szabadtéri Játékokon is fellép majd a színész a sztrókja után.
Mindig küzdenie kellett azért, hogy képes legyen átvinni a művészi elképzeléseit, és makacsul ragaszkodik az önállóságához. Legújabb darabjával, a W_all című előadással a közös kreatív munkára szeretett volna lehetőséget adni a fiatal tehetségeknek, és szeretné leküzdeni az előítéleteket, amelyeket a gyerekkora óta maga is a bőrén tapasztalt. Frenák Pállal a múltból hozott reflexek ismétlődéséről, és a hatvan felett kibontakozó kreativitásról is beszélgettünk.
Sztrókja után csaknem három évvel játszik újra színházi szerepet.
Idén 20 éves az ország egyik legfontosabb kortárs művészeti intézménye a Trafó. Megálmodójával, jelenlegi menedzser igazgatójával, Szabó Györggyel beszélgettünk a 90-es évek házkereső mozgalmáról, arról, mit lehet "lenyomni a közönség torkán", és arról is, hogy a megszüntetésre váró kultúr-TAO egyszerre kedvezett és ártott is a függetleneknek.
Nyolc év töretlen siker és rengeteg külföldi vendégszereplés után Mundruczó Kornél előadása, a Nehéz istennek lenni visszatér Budapestre, ezen belül is a darab helyszínére, a Gyömrői úti kamionokra.
De egy Nirvana dal és egy francia sanzon között még azt is bemondták, hogy akiket le kell ölni, azokat éppen hol találják. Ez volt a ruandai RTLM rádió, amelynek stábja a polgárháború idején hónapokig tüzelte egymás ellen az ország két etnikumát, és amelynek tevékenysége hozzájárult a Holokauszt utáni legbrutálisabb népírtáshoz - legkevesebb fél-, de inkább egymillió civil áldozattal.
A kelet-európai poszt-punk-funk éra egyik legszívósabb túlélője január 28-án a Trafóban celebrál dadaista multimédia partit. Színpadra lép Tövisházi Ambrus, felhangzanak közismert és kevésbé ismert dalok, a Nevető Kórus pedig közösségi hahotára invitálja a jelenlevőket.