Nem kedveli a főnöke? Így tehet ellene
Ismeri az érzést, hogy valahányszor tárgyalnia kell a főnökével, görcsbe áll a gyomra, mert érzi, hogy nem kedveli önt? A jobs.aol.com összegyűjtötte, ez miért lehet, illetve hogy mit tud tenni ellene.
Ismeri az érzést, hogy valahányszor tárgyalnia kell a főnökével, görcsbe áll a gyomra, mert érzi, hogy nem kedveli önt? A jobs.aol.com összegyűjtötte, ez miért lehet, illetve hogy mit tud tenni ellene.
A munkáltató egyik legvitatottabb jogköre az úgynevezett fegyelmezési jog. A szocialista politikai rendszer munkajogában e jogkör szinte magától értetődő volt, hiszen a fegyelmi felelősség legális kauzája a munkavállaló munkajogviszonyból származó kötelességeinek a vétkes megszegése volt - derül ki a Complex munkajogi hírleveléből.
A Wall Street Journal összegyűjtötte azokat a készségeket, amiket minden munkáltató keres az alkalmazottakban.
A kiégésnek négy legtipikusabb fázisa van, ezeknél az eseteknél mindig megvan a megfelelő módszer arra, hogy mind a munkaadó, mind a munkavállaló megelőzhesse a teljes érzelmi kimerülést.
Érdekes felmérést publikált a Harvard Business Review blogja: egy kutatás szerint a vezetők 46 százaléka inkább nem kéri számon az alkalmazottjait, hogy elkerülje a konfrontációt.
Sokan örülnek, ha a főnök kezdeményez, de akadnak olyanok is, akik kényszernek érzik a helyzetet.
Egy friss tanulmány szerint a nyáron születettekből ritkán lesznek vezetők - írja a business.time.com.
A magyar menedzserek nagy részénél óriási szakadék tátong a hangoztatott célok és tervek, illetve a konkrét cselekedeteik között - írja a tudatosvezetes.blogspot.hu.
A munkaköri leírás kulcsdokumentum a személyügyi működésében. Kijelöli az adott munkavállaló helyét a szervezetben, a szükséges kompetenciákat, megadja az ellátandó feladatokat stb. Gyakorlati jelentősége okán érdemes áttekinteni, mit szabad, mit tilos és mit érdemes belefoglalni ebbe a dokumentumba. Kártyás Gábor blogbejegyzése azujmunkatorvenykove.hu oldaláról.
Egy friss, amerikai kutatás szerint minél magasabb pozícióban dolgozik valaki, annál kevésbé stresszes.
Egy új munkahely több szempontból is kihívások elé állítja a dolgozót.
Egy rossz főnök megmérgezi a légkört, és elveszi a dolgozók kedvét a munkától.
Ha új a munkahelyén, nem elég, hogy lelkes és szorgalmas. Vannak olyan tipikus szokások, amivel könnyen felbosszanthatja a főnökét.
A munkahelyi stresszről régóta ismert, hogy a szív- és érrendszeri megbetegedések, az elhízás, a depresszió és más krónikus betegségek kialakulásában fontos szerepet játszik.
Egy tanulmány látszólag megcáfolta azt a sztereotípiát, miszerint kizárólag egy férfi lehet jó főnök.
Biztosan sokan ismerik ezt a típust, és szinte rettegnek tőle: a főnök, aki durva, leereszkedő, és természetesen mindig mindent jobban tud.
Az otthoni munkavégzés egyaránt számos előnnyel és hátránnyal is együtt járhat. Érthető, ha a munkáltatónak fenntartásai vannak a távmunkával kapcsolatban, de ha úgy érzi, hatékonyabban tudna otthonról dolgozni, győzze meg a főnökét! Tippek.
Régebben sem volt egyszerű a főnök elé állni hasonló kéréssel, az elmúlt években viszont a gazdasági válság sem segíti a munkavállaló helyzetét.
Nem dolgozik, de köteles rendelkezésre állni az a munkavállaló, aki valamilyen okból megtagadta munkáltatója utasításait. Mit von maga után, ha a beosztott önkényesen távozik is a munkahelyéről, és mikor köteles megtagadni az utasítást a dolgozó az új munka törvénykönyve szerint?
Komoly önértékelési problémák forrása lehet, ha a beosztott semmilyen visszajelzést nem kap a főnökétől. A hosszú távú érvényesülés, karrierépítés érdekében éppen ezért bizonyos kérdéseket akkor is érdemes feltenni a vezetőnek, ha a kirúgástól tart a munkavállaló.