Ötvenezer utast érint a román Blue Air légitársaság járatainak törlése
A román nemzeti légitársaság, a Tarom elkezdte hazaszállítani a Blue Air külföldön rekedt utasait.
A román nemzeti légitársaság, a Tarom elkezdte hazaszállítani a Blue Air külföldön rekedt utasait.
A cég hamarosan tájékoztatja az érintett utasokat.
A szakszervezet 9,5 százalékos béremelést követel az idén.
A lutoni repülőtéren kialakult helyzet miatt lépett a légitársaság.
Nagy a munkaerőhiány, ezt szenvedik meg most azok, akik Frankfurtból és Münchenből repültek volna.
Azt várják az intézkedéstől, hogy csökkennek a fennakadások.
Légikísérő-hiány jöhet az ír légitársaság gépein a spanyol szakszervezetek döntése értelmében. A Ryanair cáfolja, hogy baj lehet.
Vasárnap helyett szerdára ajánlottak az utasoknak repülőgépet.
Járattörlések, több órás késések, kígyózó sorok – komoly gondokat okozott a nagyobb európai repülőtereken a koronavírus utáni újraindulás. Miközben egyre többen akarnak utazni, a repülőtéri kiszolgáló cégek és a légitársaságok munkaerőhiánnyal és sztrájkokkal küzdenek. Ferihegyen a késésekkel és a növekvő utasforgalommal egyelőre meg tudnak birkózni, de a külföldi problémák az ide utazók életét is megkeseríthetik.
A fapados légitársaság állítja: kivizsgálják a helyzetet, és ha mulasztás történt, megteszik „a szükséges lépéseket”.
Egy utas beszámolója szerint "szélnek eresztették az embereket, hogy menjen mindenki isten hírével".
Pedig csak néhány hete jelentették be, hogy júliusban mintegy 900 európai járatot törölnek ugyanebből az okból.
Sztrájkba lépnek csütörtökön a Brussels Airlines pilótái, utaskísérői, földi hostessei. A három napos munkabeszüntetés alatt a járatok több mint felét törlik, köztük budapestieket is.
Az elmúlt napokban attól volt hangos a sajtó főként külföldön, de azért itthon is, hogy Európa több repülőterén is irdatlan káosz uralkodik, az utasok órákat állnak sorban, tömegével késik le a gépeiket, és már az is jó, ha a járat kisebb-nagyobb késéssel el tud indulni. De jár-e bármilyen kártérítés ilyen esetben az utasoknak, kiterjed-e erre az utasbiztosítás?
Két londoni repülőtéren is gondokat okoz a munkaerőhiány. Az EasyJet a nyári időszakban 7 százalékkal kevesebb járatot indít, de a British Airways is járattörlésekre kényszerült.
Az új foglalásoknál fölösleges keresni a jegyenkénti plusz 3900 forintot a Ryanair és más fapados légitársaságok áraiban, de ez nem azt jelenti, hogy az új magyar adót ne építenék be az utazás költségébe. A fapadosok árképzési logikája miatt ráadásul az utasok számára az extra adónak nem is az lehet a legkellemetlenebb következménye, hogy megdrágul az utazás, hanem az, hogy törlik a járatot - derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
A Lufthansa és az Austrian Airlines pedig a hónap végéig törölte a háborúval fenyegetett országba induló, illetve onnan visszafelé tartó járatainak többségét.
Rohamosan terjed az omikron variáns, a légitársaság emiatt jelentette be a törléseket.
Kevesebb az utas és több a betegeskedő pilóta.