Jobbik: az oligarcháknak kedvez az új taxisszabályozás
A Jobbik fővárosi képviselőcsoportja szerint megalapozatlan a készülő fővárosi taxisszabályozás; az ellenzéki párt "az oligarchák" direkt támogatását sejti a rendelet mögött.
A Jobbik fővárosi képviselőcsoportja szerint megalapozatlan a készülő fővárosi taxisszabályozás; az ellenzéki párt "az oligarchák" direkt támogatását sejti a rendelet mögött.
A hétfő délután az 56-osok terén tüntető taxisok arról beszéltek: kormányközeli cégeknek kedvezhet az új szabályrendszer, amelynek értelmében minden 10 éven felüli, 430 literesnél kisebb csomagtartós járművel rendelkező tulajdonosnak le kellene cserélnie autóját, ha tovább akar taxizni. Taxis körökben az a meggyőződés, hogy az új rendeletnek a hazánkban gyártott B-osztályos Mercedesek felelnek meg a legjobban, amiből állítólag egyes érdekcsoportok több mint 1000-et már be is rendeltek Kecskemétről.
Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatójának közlése szerint fél éve egyeztetnek a taxis érdekképviseletekkel az új taxirendeletről, és annak során a szakszervezetek kéréseit is figyelembe vették.
Hétfő kora délután több mint 1000 taxis gyűlt össze a budapesti Hősök terén, hogy elkezdjék felvonulásos, forgalomlassító demonstrációjukat - jelentette a hvg.hu tudósítója. A menet délután háromkor indult el, fennakadásokat okozva a belvárosban. A felvonulást az Országos Taxis Szövetség és a Gépkocsivezetők Független Szakszervezete szervezte, tiltakozásul az új fővárosi taxirendelet tervezete ellen. A taxisok nem sokkal 5 óra előtt értek vissza a kiindulási pontjukhoz.
Taxisok demonstrálnak jövő hétfőn Budapesten azért, hogy a szakmai szervezetek támogatása nélkül a főváros ne fogadja el az új taxirendeletet; a forgalomlassító megmozdulást szervező szakszervezetek mintegy ezer taxis részvételére számítanak.
Munkakörülményeik és jogaik rendezéséért tartottak figyelemfelhívó demonstrációt taxisok hétfőn Budapesten, a sofőrök jelképesen eltemették hivatásukat és járműveiket.
Munkakörülményeik és jogaik rendezéséért figyelemfelhívó demonstrációt tartanak taxisok hétfőn Budapesten.
Szigorú műszaki követelmények, egyendizájn – az ötleteket már bedobták, a főváros ígéretével szemben mégis megrekedtek a taxisokkal folytatott egyeztetések. A BKK tervei a szakszervezetek szerint köszönőviszonyban sincsenek a korábban megbeszéltekkel, ezért a taxisok tüntetni fognak.
Mentőautót lopott VIP-taxiztatás végett egy férfi Oroszországban.
A Fekete-tengerben valaha tapasztalt legnagyobb tömeges delfinpusztulás után több mint tíz évvel újfent elpusztult példányokra találtak biológusok, egy delfint drámai körülmények között, taxival mentettek meg.
Az Országgyűlés Hivatala által taxi szolgáltatásra kiírt nettó 17 millió forintos keretszerződést egyedüli ajánlattevőként az RT 5 Taxi Holding Kft. és Rádiótaxi Kft. nyerték mint közös ajánlattevők. Az eredmény a hétfői Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.
Hetvenöt éve kezdett dolgozni New York legöregebb taxisa, aki idén 92 éves. John Footman 17 évesen jutott "vezetői" munkához, azaz 1937-ben kezdett taxizni. Akkor még fél dollárba került 1 mérföldnyi viteldíj, a fajgyűlölet pedig annyira heves volt, hogy sok fehér utas, miután leintette a kocsit, inkább be se szállt, amikor meglátta, hogy fekete a sofőr.
Jövőre már egységes tarifa alapján taxizhatunk, ha tavasszal elfogadja a Fővárosi Közgyűlés a taxisok és a BKK javaslatát. A fuvarozók a piac tisztulását, a számlázás átláthatóságát és a minőség javulását várják, ám az utasokat bosszanthatja, hogy nem tudnak választani a többféle árajánlat közül.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója szerint több feltételnek kell egyszerre teljesülnie ahhoz, hogy bevezethető legyen a budapesti a taxiszolgáltatásban az egységes tarifarendszer.
A főváros csütörtökön ismerteti a taxis érdekképviseletek vezetőivel az ágazattal kapcsolatos stratégiát - közölte Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke a Napi Gazdasággal, amely szerint nyáron elfogadhatja a főváros a taxirendeletet.
A taxis cégeknek nem okoz forgalomkiesést az 1-es terminál bezárása a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, mivel az eddig három terminálra érkező utasok a jövőben a 2A és 2B terminálra koncentrálódnak - mondta az MTI kérdésére a Főtaxi és a City Taxi képviselője.
Az utolsó klasszikus bogárhátú taxik engedélye az év végén fog lejárni, és ezzel véget ér a mexikóvárosi közlekedés történetének egyik kalandban gazdag, noha kényelemben szegényes korszaka.
Az agglomerációból bejáró taxisok kiszorulnak a piacról, ugyanis csak azok a taxisok tevékenykedhetnek a január elejétől hatályos, úgynevezett drosztrendelet szerint Budapesten, akik telephellyel vagy székhellyel rendelkeznek a városban, s a fővárosnak fizetik az iparűzési adót - írja a csütörtöki Népszava.
Facebook-oldalán kérdezi a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a fővárosi taxik utasait a szolgáltatás színvonaláról.
Az év elején lépett hatályba a taxiállomások létesítéséről, használatának és üzemeltetésének rendjéről szóló fővárosi rendelet módosítása, amelynek hatására az eddiginél szigorúbb feltételekkel lehet csak taxizni Budapesten, a helyi iparűzési adó befizetése előfeltétele a használati engedélyek kibocsátásának - közölte a BKK.