Elképesztően gyors villanyautótöltőkkel rukkolnak ki a kínai gyártók
Nemcsak a BYD, a Zeekr és a Huawei is feszegeti a hipergyors villanyautó töltés határait.
Nemcsak a BYD, a Zeekr és a Huawei is feszegeti a hipergyors villanyautó töltés határait.
A 600 kW-os töltési teljesítmény révén fél perc alatt 10 százaléknyi energia tölthető a Formula E akkumulátorba.
Ha a villanyautós nem talál töltőoszlopot, hívhat egyet. Kínában ez az egyik megoldás, amellyel kísérleteznek, miután az e-autók rohamos terjedését nem követi a töltőállomások számának gyarapodása.
Kéretlen szoftvereket telepíthetnek, vagy éppen érzékeny adatokat lophatnak a nyilvános töltőpontokon a kiberbűnözők – mutatjuk, mit érdemes kerülni, és mi lehet a megoldás a problémára.
Intő példával szolgál mindenkinek egy felhasználó esete: még az ujján is égési sérülést szenvedett, amikor olvadáspontig melegedett egy kábel, amivel az iPhone-ját töltötte épp. Végül beleszakadt a mobilba a töltő vége, de szerencsére nagyobb baj nem történt.
A vezeték nélküli töltési technológiák csúcsa az lesz, amikor majd semmilyen töltőpadra nem kell rárakni az eszközt, az akár a zsebünkben is töltődik, míg mi otthon vagyunk – ehhez kerülhettünk most közelebb, köszönhetően a finn Aalto Egyetem mérnökeinek.
Az origami mintájára hajtható szét (és össze) a Sego Innovations hordozható napelemes töltője, ami megfelelő körülmények esetén kifejezetten fürgén tudja energiával ellátni az eszközöket.
A Xiaomi négy új mobilt mutatott be a Redmi Note-sorozatban, a Redmi Note 12 Explorer pedig egyértelműen kilóg a többi közül.
Az Európai Parlament döntéshozói megszavazták, hogy 2024-től egységesen csak USB-C típusú töltővel lehessen a mobilokat feltölteni. Az új jogszabály 2026-tól a laptopokra is érvényes lesz.
A Hyper két új eszközt dobott a piacra, amelyekkel egyszerre akár több laptopot, telefont és táblagépet is feltölthetünk.
Az Európai Parlament és az Európai Unió Tanácsának tárgyalói megállapodtak, hogy 2024-től a kis- és közepes méretű hordozható elektronikus eszközök legtöbbje csak az USB Type-C típusú töltővel lesz árusítható az Európai Unióban.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium több ilyen töltőt is átnézett akkreditált laboratóriumában. Tizenkettőnél találtak problémákat.
Az almás kütyük gyártója tavaly döntött úgy, hogy többé nem tesz töltőt az iPhone-ok dobozába, és abból a vezetékes EarPodsot is kiveszi.
Hajlékony, és csak olyan összetevőkből épül fel kínai kutatók új, bőr alá ültethető töltő/akkumulátora, mely a gyógyszeradagoló eszközök energiaellátását segítheti a jövőben.
Az Apple korábbi alelnöke, Tony Fadell szerint bizonyos szabványok már elavultak, a cégeknek pedig muszáj követniük a trendeket.
Az uniós szakpolitikusok azt szeretnék, hogy a fogyasztónak eladott készülékek mindegyike ugyanarra a technológiára épüljön. A terv az Apple-nek a legkényelmetlenebb.
A U-Boat Worx egy igazi luxusjárművet tervezett, amiben egyszerre akár 120 utas is pihenhet.
A holland Club3D megmutatta, milyen adatátviteli sebességre képes az általuk készített 240 W-os USB-C-s töltőkábel.
Az Apple egy idő óta már alkalmazza azt a gyakorlatot, hogy nem ad töltőt az új iPhone-ok mellé. Vannak azonban olyan országok, ahol sikerrel lehet fellépni ez ellen.
Ahelyett, hogy a zavaros vízbe merült volna, hogy megkeresse az elveszett iPhone-t, inkább más megoldás után nézett egy férfi.