Vasúti járműgyártásban is lesz együttműködés a kínaiakkal
Mozdonyok és tehervagonok beszerzéséről és magyarországi gyártásáról állapodott meg egy magyar és két kínai cég.
Mozdonyok és tehervagonok beszerzéséről és magyarországi gyártásáról állapodott meg egy magyar és két kínai cég.
Megint nem készült fel a MÁV-Start a várhatóra, miszerint több kocsi kell egy hosszú hétvége napjain, mint máskor. Az ok megint a vészesen elöregedett járműállományban, a fogyatkozó üzemképes kocsik számában keresendő.
Mivel hamarosan néhány vasútvonal alkalmas lesz a jelenleginél nagyobb sebességű közlekedésre, új InterCity kocsikat is vásárol a MÁV, amelyek 2019-ben jelenhetnek meg a belföldi közlekedésben.
Oroszország és Magyarország tárgyalásokat folytat arról, hogy közösen gyártsanak vasúti kocsikat és trolikat, akár egy harmadik ország, például Egyiptom számára – hangzott el Szijjártó Péter és Gyenyisz Manturov orosz ipari és kereskedelmi miniszter budapesti találkozója után. Manturov szerint Magyarországnak szüksége van egy új nemzeti légitársaságra, ebben az orosz fél is érdekelt, sőt, javaslatuk is van erre. Autóipari együttműködésről is szó lehet, bár erről nem sok részlet derült ki eddig.
Macedóniában kevés a vasúti vagon az országon átáramló szíriai menekültek tömegeinek a szállításához, ezért szerdán a szomszédos országokhoz fordult segítségért.
Az ÖBB volt az egyetlen ajánlattevő a magyar vasúti társaság pályázatán. A MÁV 6,5 millió eurót (kb. kétmilliárd forintot) fizet a használt személykocsikért.
Az új InterCity+ kocsik légkondicionáltak, lesz bennük konnektor és GPS-vezérelt, fedélzeti és audiovizuális utastájékoztató-rendszer – mondta a csütörtöki bemutatón Ungvári Csaba, a MÁV-Start vezérigazgatója.