szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hatalmas követőtáborral bíró Chiara Ferragnit egymillió euróra bírságolták, miután kiderült, hogy megtévesztette a fogyasztókat: úgy volt, hogy a saját nevével reklámozott karácsonyi sütemény árából egy gyerekkórháznak lesz adomány, ehhez képest valami nagyon félrement.

Chiara Ferragni olasz divatinfluenszer hétfőn elismerte, hogy „kommunikációs hibát” vétett, és bejelentette, hogy egymillió eurót adományoz egy gyerekkórháznak, miután megbírságolták megtévesztés miatt – írja a Reuters.

Az ügy háttere, hogy tavaly a közel 30 milliós Instagram-követőtáborral rendelkező Ferragni és a Balocco élelmiszeripari vállalat egy olyan karácsonyi süteményt, pandorót dobott piacra, amely a nevét viseli és azt mondták róla, a megvásárlásával jótékonysági célt, egy torinói gyerekkórházat lehet támogatni. Az ominózus termék egyébként duplaannyiba került, mint a cég hagyományos pandorója.

Az olasz versenyfelügyelet, az AGCM ezzel összefüggésben most pénteken jelentette be, hogy több mint egymillió eurós bírságot szabnak ki, miután megállapították, hogy a fogyasztókat megtévesztették, a bevételből nem ment semmi kórházi adományra. A hatóság szerint a Balocco élelmiszeripari vállalat, a sütemény gyártója hónapokkal a Ferragni-féle pandoro megjelenése előtt 50 ezer eurós egyszeri kifizetést teljesített a kórháznak, így a termék eladásának valójában nem volt hatása az adományokra. Míg Ferragni nem teljesített kifizetéseket a kórháznak, a cégei egymillió eurót kaptak a márkaépítésre és a kapcsolódó promóciós tevékenységekre. A Baloccót is megbírságolták 420 ezer euróra.

Ferragni ezek után sírva kért bocsánatot azzal, hogy „kommunikációs hibát” követett el – szerinte az volt a bűne, hogy egy kereskedelmi tevékenységet kapcsolt össze a kommunikációjában egy jótékonysági tevékenységgel. Fenntartja ugyanakkor, hogy fellebbez a bírság ellen, mert az szerinte aránytalan és igazságtalan.

Ferragnit a neve említése nélkül Giorgia Meloni olasz miniszterelnök is bírálta egy vasárnapi megszólalásában. Arról beszélt, hogy a követésre valóban érdemes modellek szerinte nem azok az influenszerek, akik sok pénzt keresnek ruhák vagy táskák bemutatásával, vagy éppen drága süteményeket reklámozásával, elhitetve az emberekkel, hogy jótékonykodnak.

Ferragni tavaly, még az olasz választások előtt arra figyelmeztette a követőit, hogy ha a jobboldali pártok szövetsége nyer (ami meg is történt), akkor azzal az emberi jogok, a nők jogai kerülnének veszélybe, és a bevándorlók iránti gyűlölet fokozódna.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!