szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

A Colosseum jegyeladási rendszerének honlapján sosem lehetett megvenni az alapáras jegyeket.

Az olasz versenyhivatal összesen 20 millió euróra bírságolta a Colosseum jegyeladási rendszerének működtetőit, amiért a megszabott alapárnál jóval drágábban értékesítették a belépőjegyeket.

A legsúlyosabb bírságot a műemlék jegyrendszerét évtizedeken át, egészen 2024-ig működtető CoopCulture szövetkezetre vetették ki, emellett hét további jegyforgalmazó vállalkozást büntettek meg. A versenyhivatal vizsgálata szerint a cégek webshopjában sosem voltak elérhetők az alapáron megvásárolható belépők, amivel megsértették a tisztességes piaci magatartásra és kereskedelmi versenyre vonatkozó szabályokat.

A vizsgálat még 2023-ban indult, miután a látogatók és a fogyasztóvédelmi szervezetek jelezték, hogy lehetetlenné vált jegyet venni a Colosseumba. A hivatal megállapította, hogy miután a Rómába készülő olasz és külföldi látogatók számára majdnem teljesen lehetetlen volt jegyet venni az arra fenntartott honlapon, arra kényszerültek, hogy más szolgáltatókat vegyenek igénybe, akik jelentős felárat számoltak fel. A szóban forgó jegyforgalmazók 30 ezertől 5,6 millió euróig terjedő bírságot kaptak.

A Colosseumot és a Forum Romanum egy részét fedő archeológiai parkba a belépés fejenként 18 euróba (hétezer forint) kerül. Ingyenes a római lakosok számára, de kedvezményben részesülnek a gyerekek, tanulók, idősek is, ha az Európai Unió állampolgárai. A külső jegyszolgáltatók fejenként ennek a sokszorosát is elkérték, főleg, ha a látogató rövid időn belül akart bejutni a Colosseumba, amivel évi több száz millió euró kárt okoztak a látogatóknak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!