szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Poncsó, pléd, zsák és gyermekhordozó is egyben az a magyar fejlesztésű táska, amely Hongkongtól Spanyolországig egyre népszerűbb a bringás közösség tagjai közt.

A Bigo látszatra mindössze egy designos biciklis táska, de alaposabb tanulmányozás után kiderül, hogy valójában poncsó, pléd, zsák és gyermekhordozó is egyben. A márka megalkotói Halász György és Rapali Krisztián legfőképp a biciklis közösség igényeit szem előtt tartva alkotta meg termékét, amit év elején közösségi finanszírozással próbált megpörgetni, akkor még sikertelenül. „A Kickstarteren próbáltunk szerencsét, amihez szükséges, hogy legyen egy amerikai bejegyzésű cég is. Ezt egy ismerősön keresztül sikerült elérni, azonban amivel nem számoltunk, hogy mivel a cég Nevadában van bejegyezve, ezért nagyrészt a netezők ott találkoztak a kampánnyal, ugyanis az oldal hirdetési algoritmusában van egy regionális faktor is. El lehet képzelni mekkora igény van a sivatagban biciklis kiegészítőkre” – foglalja össze kérdésünkre a kampány sikertelenségének okait Kocsis Dániel, az egyik alapító.

Ezt követően a cég elkezdte világszerte bombázni a „szaksajtót” közleményével: „Válogatás nélkül küldtük ki a sajtóanyagot a nagy médiumoktól a legkisebb bringásblogokig. Ágyúval lövöldöztünk verébre” – mondja Kocsis, de végül néhány megjelenés után elkezdtek jönni a megrendelések a Távol – Kelettől kezdve a mediterrán országokig, és ugyan pénzforgalmi adatokat nem árult el, Kocsis annyit elmondott, hogy már több száz darabot értékesítettek a 96 eurós multifunkcionális táskából. A sikereken felbuzdulva, elindították második közösségi finanszírozási kampányukat, ezúttal a globálisabb indiegogón, ami néhány napja zárult.

A kitűzött 19 ezer dollárnak ugyan mindössze 27 százalékát sikerült összegyűjteniük, a kampányt Kocsis mégis sikeresnek értékeli, mert a tőkéhez így is hozzájutnak, és mivel más értékesítési csatornával is rendelkeznek, ez mindössze egy kiegészítő értékesítési fórum. „Az indiegogón lehetőség van flexibilis kampányt indítani, ami lehetővé teszi, hogy akkor is hozzájuthass a tőkéhez, ha a kampány alatt nem jött össze a kitűzött cél. Nem flexibilis kampányt igazából akkor indítanak, ha például csak ezer darab fölött tudja valaki beindítani terméke sorozatgyártását.” – magyarázza Kocsis. A csapat jelenleg külföldi partnereket keres, akiknek üzleteiben fizikálisan is elérhetővé válhat termékük, amit egyelőre csak a cég oldalán lehet megrendelni. A cég decemberben egy bringás akcióval is igyekezett felhívni magára a figyelmet, amikor mikulásnak öltözve kerekeztek és osztogattak ajándékokat a belvárosban designos puttonyukból. A biciklis mikulásokat az alábbi videóban ön is megtekintheti.

 

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!