Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2fddd207-52f0-45ad-8a43-02854ebcce05","c_author":"MBH Bank","category":"brandcontent","description":"Nem mindenki válik előre megfontoltan vezetővé. Van, akivel ez organikusan történik meg, és szakmai karrierjének kitartó egyengetése közepette egyszer csak azt veszi észre, hogy egy csapatot irányít. Szarka László, az MBH Bank középvállalati üzletágának hálózatirányításért felelős igazgatója 2008 óta formálja az MBH Bankban dolgozók egy szemmel látható részének a pályafutását hullámvölgyeken és -hegyeken át, a vele való beszélgetés pedig remekül szemlélteti a régi bölcsesség múlhatatlan igazságát, hogy az út még mindig fontosabb, mint a cél.","shortLead":"Nem mindenki válik előre megfontoltan vezetővé. Van, akivel ez organikusan történik meg, és szakmai karrierjének...","id":"20241107_nincs-ido-a-mikromenedzsmentre-szarka-laszlo-mbh","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2fddd207-52f0-45ad-8a43-02854ebcce05.jpg","index":0,"item":"c888d588-80f9-450f-a376-1b49e1ce0d90","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241107_nincs-ido-a-mikromenedzsmentre-szarka-laszlo-mbh","timestamp":"2024. december. 21. 11:30","title":"Ha vezetőket vezetsz, nincs idő a mikromenedzsmentre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c5d78a9-a216-41da-ab77-9f845bb88ea6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A luxushajókat gyártó cég pénzügyi beszámolója árulkodik a megrendelésről. ","shortLead":"A luxushajókat gyártó cég pénzügyi beszámolója árulkodik a megrendelésről. ","id":"20241221_szuperjacht-sanlorezno-vsquare","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c5d78a9-a216-41da-ab77-9f845bb88ea6.jpg","index":0,"item":"31cbb46f-797a-4fcd-acea-e933ce1a4ff2","keywords":null,"link":"/itthon/20241221_szuperjacht-sanlorezno-vsquare","timestamp":"2024. december. 21. 21:39","title":"Valóban érkezett megrendelés a Sanlorenzóhoz egy 73 méter hosszú szuperjachtra, de nem tudni, magyar lesz-e a tulajdonos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"761717c6-46ee-4a65-8439-f8abb9b9112c","c_author":"L. Stipkovits Erika","category":"360","description":"Egyedülálló családi élmény volt a végtelen képzelőerővel együtt játszani, írja vendégszerzőnk a 3D Galéria győri interaktív kiállításáról. ","shortLead":"Egyedülálló családi élmény volt a végtelen képzelőerővel együtt játszani, írja vendégszerzőnk a 3D Galéria győri...","id":"20241221_L-Stipkovits-Erika-3D-Galeria-Gyor-kiallitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/761717c6-46ee-4a65-8439-f8abb9b9112c.jpg","index":0,"item":"18623cbd-eb74-41c8-a603-8f4dc2278c99","keywords":null,"link":"/360/20241221_L-Stipkovits-Erika-3D-Galeria-Gyor-kiallitas","timestamp":"2024. december. 21. 16:00","title":"L. Stipkovits Erika pszichológus: Önfeledt „gyerekké” váltam, amikor unokáimmal „megfesthettük” Mona Lisa mosolyát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Timothy Garton Ash arról írt, hogyan alakulhat az ukrán háború 2025-ben, a Die Welt a NATO jövőjét taglalja, a Financial Times pedig megkereste a pozitívumokat a most záruló évben. Válogatásunk a nemzetközi lapok írásaiból.","shortLead":"Timothy Garton Ash arról írt, hogyan alakulhat az ukrán háború 2025-ben, a Die Welt a NATO jövőjét taglalja...","id":"20241222_Nemzetkozi-lapszemle-kitol-fel-Vlagyimir-Putyin-es-mi-volt-jo-ebben-az-evben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"e93cb862-82f2-486d-bae0-d910b3307a77","keywords":null,"link":"/360/20241222_Nemzetkozi-lapszemle-kitol-fel-Vlagyimir-Putyin-es-mi-volt-jo-ebben-az-evben","timestamp":"2024. december. 22. 10:14","title":"Nemzetközi lapszemle: kitől fél Vlagyimir Putyin és mi volt jó ebben az évben?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed28e601-5435-4b45-a0ac-e8f4d15b218c","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"A gasztroajándékok nemcsak tárgyak, hanem a szeretet és odafigyelés kifejezői is. Egy házi készítésű finomság vagy egy különleges fűszer, szirup mind arról tanúskodik, hogy törődünk másokkal. Részlet Romics Bea Gasztroajándékok című könyvéből.","shortLead":"A gasztroajándékok nemcsak tárgyak, hanem a szeretet és odafigyelés kifejezői is. Egy házi készítésű finomság vagy...","id":"20241221_Gasztroajandekok-karacsony-mezeskalacskeksz-mezeskalacsszirup-recept","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed28e601-5435-4b45-a0ac-e8f4d15b218c.jpg","index":0,"item":"8eb2cc78-ad1c-4eb1-8fb9-005e7881f0c3","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20241221_Gasztroajandekok-karacsony-mezeskalacskeksz-mezeskalacsszirup-recept","timestamp":"2024. december. 21. 19:15","title":"Gasztroajándékok karácsonyra: A tökéletes mézeskalácskeksz és mézeskalácsszirup receptje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"005e4d6d-9aa8-4084-ac5b-2000c71982a3","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"A fővárosból vidékre költözés alaposan átformálja egy család életét, ez pedig a közlekedés terén is megmutatkozik. Szerzőnk nemrég települt át Budapestről egy vidéki kisvárosba, ami egy új autó beszerzését is szükségessé tette számukra. Szubjektív beszámoló az autóválasztás szempontjairól és az első tapasztalatokról.","shortLead":"A fővárosból vidékre költözés alaposan átformálja egy család életét, ez pedig a közlekedés terén is megmutatkozik...","id":"20241125_fordmagyarorszag_Uj-Ford-Kuga-miert-jo-dontes-egy-full-hibrid","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/005e4d6d-9aa8-4084-ac5b-2000c71982a3.jpg","index":0,"item":"65daad25-ca10-497c-af7e-949413a19a1c","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241125_fordmagyarorszag_Uj-Ford-Kuga-miert-jo-dontes-egy-full-hibrid","timestamp":"2024. december. 22. 11:30","title":"Ilyen a Ford új családi autója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"a7edb185-c065-48ac-b020-a249869b78a6","c_author":"Kovács Gábor","category":"gazdasag","description":"Az ország leggazdagabb embere a bankvezetésbe nem szól bele, de a felesége karácsony első napján már beengedi a konyhába, és Londonba is elmehetnek magángéppel. Az országgyűlés elfogadta a 2025-ös költségvetést és megszavazta a Pénzügyminisztérium megszüntetését. Varga Mihály búcsúzóul még megtrükközte az államadósságcsökkentést. <strong>Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.</strong>","shortLead":"Az ország leggazdagabb embere a bankvezetésbe nem szól bele, de a felesége karácsony első napján már beengedi...","id":"20241222_Es-akkor-Meszaros-Lorinc-megtalalta-a-helyet-a-konyhaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a7edb185-c065-48ac-b020-a249869b78a6.jpg","index":0,"item":"9bdee563-f5ca-4fb2-afb9-87ca72c6c6d1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241222_Es-akkor-Meszaros-Lorinc-megtalalta-a-helyet-a-konyhaban","timestamp":"2024. december. 22. 07:00","title":"És akkor Mészáros Lőrinc megtalálta a helyét a konyhában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Magyarországon csak a felső 2 százalék keres legalább olyan jól, mint a francia vagy a német középosztály.","shortLead":"Magyarországon csak a felső 2 százalék keres legalább olyan jól, mint a francia vagy a német középosztály.","id":"20241222_magyarorszag-europai-unio-atlagfizetes-atlagber","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b.jpg","index":0,"item":"a6e373c7-17ea-4314-bf54-5e6fb1ea5e38","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241222_magyarorszag-europai-unio-atlagfizetes-atlagber","timestamp":"2024. december. 22. 14:20","title":"50 magyarból 49 az uniós átlag alatt keres","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
November elején lép életbe az Európai Bizottság azon rendelte, amely a kínai elektromos autókra kivetett úgynevezett kiegyenlítő vámokról rendelkezik. Az addig hátralévő néhány hétben még folyik az egyeztetés a Bizottság és Kína között, bár ezek eredménye kétséges. Mindenesetre úgy tűnik, a tagállamok nem akartak a folyamatokon változtatni.
Az Európai Bizottság jogkörei közé tartozik a vámokról dönteni, ezt a tagállamok csak kétharmados többséggel tudják megakadályozni úgy, hogy a lakosság legalább 65 százalékát képviseljék. A kínai elektromos autókra kivetni tervezett vámok esetében ez a többség nagyon távoli maradt.
Bár hivatalosan nem hozták nyilvánosságra az egyes tagállamok szavazatait, az EUrologus diplomáciai és egyéb forrásokból úgy értesült, hogy öt kormány foglalt a javaslattal szemben állást: Németország, Magyarország, Málta, Szlovénia és Szlovákia. Ezek az országok az EU lakosságának valamivel több mint 20 százalékát képviselik.
Tíz ország támogatta az Európai Bizottság kezdeményezését: Bulgária, Dánia, Észtország, Franciaország, Írország, Olaszország, Litvánia, Lettország, Hollandia és Lengyelország, amelyek a lakosság 45 százalékát képviselik.
És a legnagyobb számban a tartózkodók voltak, amely szavazat tulajdonképpen a javaslat elfogadását, pontosabban el nem utasítását erősíti. A tartózkodók 12-en voltak: Belgium, Csehország, Görögország, Spanyolország, Horvátország, Ciprus, Luxemburg, Ausztria, Portugália, Románia, Svédország és Finnország, az EU lakosságának valamivel több mint 30 százalékát képviselve.
A mai napon az Európai Bizottságnak a Kínából származó akkumulátoros elektromos járművek behozatalára vonatkozó végleges kiegyenlítő vámok kivetésére irányuló javaslata megkapta a szükséges támogatást az EU-tagállamoktól a vámok elfogadásához. Ez újabb lépést jelent a Bizottság szubvencióellenes vizsgálatának lezárása felé
– fogalmazott az Európai Bizottság déli sajtótájékoztatóján Olof Gill szóvivő. Azt is hozzátette, hogy ezzel párhuzamosan „az EU és Kína továbbra is keményen dolgozik egy olyan alternatív megoldás feltárásán, amelynek teljes mértékben WTO-kompatibilisnek kell lennie, megfelelőnek kell lennie a Bizottság vizsgálata által megállapított kárt okozó szubvenció kezelésében, ellenőrizhető és végrehajtható”. Hogy ez pontosan mit jelent, azt nem részletezték, mindenesetre a következő hetekben még lehetősége van a kínai félnek különböző vállalásokat megfogalmazni. Elsősorban annak garantálására, hogy a kínai állam nem nyújt olyan támogatásokat a jövőben, amely a piaci viszonyokat torzítaná.
Az elmúlt hónapok tárgyalásainak egyébként volt minimális eredménye. Ennek köszönhető, hogy az eredetileg javasolt vámtételek csökkentek. Így most a következő számok irányadók (zárójelben az eredeti javaslat)
Tesla: 7,8% (9%)
BYD: 17% (17%)
Geely: 18,8% (19,3%)
SAIC: 35,3% (36,6%)
A vizsgálat során együttműködő cégek: 20,7% (21,3%)
A vizsgálat során nem együttműködő cégek: 35,3% (36,6%)
Ezek a tételek hozzájönnek a már meglévő 10 százalékos vámhoz, így akár 45 százalékkal is sújthatnak egyes gyártókat.
A Német Autógyártók Szövetsége (VDA) a kezdetektől ellenezte a javaslatot, mivel a német autóipart nagyon érzékenyen érinti a változtatást. A VDA eljuttatta a közleményét az EUrologusnak, s ebben többek között azt írják, hogy „a szubvencióellenes jelentés egyértelműen megmutatta, hogy Kínában kihívást jelent a kormányzati támogatás mértéke és jellege”. Ennek ellenére szerintük a javasolt tarifák nemcsak a kölcsönös kereskedelmi konfliktus kockázatát növelik, hanem jelentősen megdrágítják a járműveket a fogyasztók számára.
A kiegyenlítő vámok által okozott potenciális kár ezért nagyobb, mint az eszköz lehetséges előnyei. A piaci elszigeteltség fokozása nem választható az európai – és különösen a német – autóipar számára
– írják. Különös értetlenséggel fogadták azt a tényt, hogy mindezek fényében a Kínából az EU-ba exportáló német és európai gyártókat magasabb vámokkal terhelik, mint az egyes kínai és amerikai versenytársakat.