Célegyenesbe jutott a francia Air France és a holland KLM légitársaságok egyesülése, a svájci Swiss pedig kedden belépett a nagy-britanniai British Airways által vezetett oneworld légiszövetségbe – jelentették be a társaságok. A két esemény elemzők szerint az európai légitársaságok piaci konszolidációjának erőteljes felgyorsulásához vezethet.

A párizsi Le Figaro napilap jelentése szerint célegyenesbe jutott a francia és a holland légitársaság egyesülése, a hivatalos bejelentésre már a hét végén, de legkésőbb a jövő hét elején sor kerül. Az elmúlt napokban tárgyalások folytak néhány sarkalatos pont, mint például az amszterdami Schiphol repülőtér jövőbeni szerepének rendezéséről, az Air France állami tulajdonrészének meghatározásáról, valamint a fúziónak a holland gazdaságra általában gyakorolt hatásáról. Az egyesülés után a forgalma alapján a világ legnagyobb légitársaságává váló tömörülés vezetési modelljét a PSA Peugeot-Citroen esetében már bevált minta szerint alakítják ki. A két alapító társaságra épülő holding lesz felelős a közös stratégia kialakításáért és a szinergikus előnyök kiaknázásáért.
A súlyosbodó pénzügyi gondokkal küszködő Swiss International Air Lines, a Swissair svájci nemzeti légitársaság utóda, a British Airways-zel kötött megállapodás alapján, a British Airways és az AMR-hez tartozó American Airlines vezette oneworld légitársasági együttműködéshez csatlakozik - jelentette a zürichi Tages-Anzeiger napilap kedden. A svájci légitársaság igazgatótanácsa úgy döntött, hogy nem adja át a cég vezetését a Lufthansának, amely az amerikai United Airlines társasággal közösen áll a világ legnagyobb légitársasági csoportosulása, a Star Alliance élén. A brit Financial Times értesülése szerint a szerződés értelmében a British Airways megvásárolja a Swiss számos fel- és leszállási jogát a londoni Heathrow repülőtéren, és ezzel forgóeszközhöz juttatja a svájci társaságot. A brit társaság sem részvényszerzés formájában, sem más módon nem kerül pénzügyi összeköttetésbe a svájci társasággal.
Az európai repülési piacon az elmúlt években három óriás alakult: a British Airways köré tömörült oneworld, az Air France uralta Skyteam és a német Lufthansa vezette Star Alliance. A flották nagysága, az utasszám és a forgalom jelzi a nagyságrendeket: az Európai Légitársaságok Szövetségének (AEA) adatai szerint az elmúlt üzleti évben mindhárom konszern mintegy 45 millió utast szállított, 300 gépet üzemeltetett. Hazai - frankfurti, londoni, párizsi - bázisaikon mindhárom légitársaság óriási utasforgalmat és több tízezer munkahelyet biztosít. A sort a londoni Heathrow vezeti, amely évi 60 millió utast szolgál ki, míg a frankfurti repülőtér és a párizsi Charles-de-Gaulle 45-45 millió utas lát el. Az amszterdami Schipholon 40 millió, Zürichben 20 millió légi utas fordul meg évente. (MTI)

Állj mellénk!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig
45 millió forinttal segítették munkánkat.
Ha neked is fontos a minőségi újságírás, csatlakozz!
Világsztárok itthon, és a BFZ a világban: összeállt a Fesztiválzenekar 2019–20-as programja

Világsztárok itthon, és a BFZ a világban: összeállt a Fesztiválzenekar 2019–20-as programja

Deadpool így üdvözli, hogy a Disney bekebelezte a Foxot

Deadpool így üdvözli, hogy a Disney bekebelezte a Foxot

Ab: Rendben van a Taigetosz-törvény, mégis mulasztást követett el az Országgyűlés

Ab: Rendben van a Taigetosz-törvény, mégis mulasztást követett el az Országgyűlés

Tolatás közben ütötte el a járdán álló gyalogost

Tolatás közben ütötte el a járdán álló gyalogost

Szelényi Zsuzsanna: Az európai szuverenitás és a szép új világ

Szelényi Zsuzsanna: Az európai szuverenitás és a szép új világ

Újít az Instagram, ki sem kell belőle lépnie, ha megvenné az új cipőjét

Újít az Instagram, ki sem kell belőle lépnie, ha megvenné az új cipőjét