Tetszett a cikk?

Célegyenesbe jutott a francia Air France és a holland KLM légitársaságok egyesülése, a svájci Swiss pedig kedden belépett a nagy-britanniai British Airways által vezetett oneworld légiszövetségbe – jelentették be a társaságok. A két esemény elemzők szerint az európai légitársaságok piaci konszolidációjának erőteljes felgyorsulásához vezethet.

A párizsi Le Figaro napilap jelentése szerint célegyenesbe jutott a francia és a holland légitársaság egyesülése, a hivatalos bejelentésre már a hét végén, de legkésőbb a jövő hét elején sor kerül. Az elmúlt napokban tárgyalások folytak néhány sarkalatos pont, mint például az amszterdami Schiphol repülőtér jövőbeni szerepének rendezéséről, az Air France állami tulajdonrészének meghatározásáról, valamint a fúziónak a holland gazdaságra általában gyakorolt hatásáról. Az egyesülés után a forgalma alapján a világ legnagyobb légitársaságává váló tömörülés vezetési modelljét a PSA Peugeot-Citroen esetében már bevált minta szerint alakítják ki. A két alapító társaságra épülő holding lesz felelős a közös stratégia kialakításáért és a szinergikus előnyök kiaknázásáért.
A súlyosbodó pénzügyi gondokkal küszködő Swiss International Air Lines, a Swissair svájci nemzeti légitársaság utóda, a British Airways-zel kötött megállapodás alapján, a British Airways és az AMR-hez tartozó American Airlines vezette oneworld légitársasági együttműködéshez csatlakozik - jelentette a zürichi Tages-Anzeiger napilap kedden. A svájci légitársaság igazgatótanácsa úgy döntött, hogy nem adja át a cég vezetését a Lufthansának, amely az amerikai United Airlines társasággal közösen áll a világ legnagyobb légitársasági csoportosulása, a Star Alliance élén. A brit Financial Times értesülése szerint a szerződés értelmében a British Airways megvásárolja a Swiss számos fel- és leszállási jogát a londoni Heathrow repülőtéren, és ezzel forgóeszközhöz juttatja a svájci társaságot. A brit társaság sem részvényszerzés formájában, sem más módon nem kerül pénzügyi összeköttetésbe a svájci társasággal.
Az európai repülési piacon az elmúlt években három óriás alakult: a British Airways köré tömörült oneworld, az Air France uralta Skyteam és a német Lufthansa vezette Star Alliance. A flották nagysága, az utasszám és a forgalom jelzi a nagyságrendeket: az Európai Légitársaságok Szövetségének (AEA) adatai szerint az elmúlt üzleti évben mindhárom konszern mintegy 45 millió utast szállított, 300 gépet üzemeltetett. Hazai - frankfurti, londoni, párizsi - bázisaikon mindhárom légitársaság óriási utasforgalmat és több tízezer munkahelyet biztosít. A sort a londoni Heathrow vezeti, amely évi 60 millió utast szolgál ki, míg a frankfurti repülőtér és a párizsi Charles-de-Gaulle 45-45 millió utas lát el. Az amszterdami Schipholon 40 millió, Zürichben 20 millió légi utas fordul meg évente. (MTI)

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Hatmilliárd dollárt nem fizettek ki a divatmárkák az ázsiai dolgozóknak

Hatmilliárd dollárt nem fizettek ki a divatmárkák az ázsiai dolgozóknak

Halálos buszbaleset történt az M5-ösön

Halálos buszbaleset történt az M5-ösön

Szakok szűnhetnek meg a Szent István Egyetemen

Szakok szűnhetnek meg a Szent István Egyetemen