A Kofola lenyomja a Pepsit

A szlovák hazai üdítőital, a "Kofola" - a csehszlovák idők kedvelt nosztalgiaitala - piaci részesedését tekintve komoly vetélytársa lett az amerikai Coca-Colának és a Pepsi Colának Szlovákiában.

  • MTI MTI
A Kofola lenyomja a Pepsit
A szlovák Sme című lap híre szerint az elmúlt három évben a Kofola megkétszerezte piaci részesedését és közel 20 millió litert adott el. Ezzel a lap szerint megelőzte a Pepsit és csökkentette a Coca-Cola előnyét.
 
A Coca Cola piaci részesdését jelenleg 11,5 százalék körülire becsülik, a Kofoláé tavaly 9,4 százalék volt. Közvélemény-kutatási adatok szerint a megkérdezettek 17 százaléka a Kofolát, és csak 14 százaléka választja a Coca-Colát.
 
A Kofola Slovensko - a cseh Kofola leánycége - tavaly 50 százalékkal, 900 millió koronára (23,1 millió euró) növelte forgalmát. A termelés 77 százalékát Szlovákiában értékesítették, a többit Csehországba és Lengyelországba exportálták. A Kofola Slovensko jelenleg 240 főt foglalkoztat.
Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.