Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A kereskedelmi szálláshelyek 2008 január-áprilisban összesen 64 milliárd forint bruttó árbevételt értek el, ez folyó áron 1,8 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.
Az idén január-áprilisban a szállásdíjbevétel 35 milliárd forintot tett ki, 4,6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A külföldi vendégek száma 837 ezer volt, 9 százalékkal több, mint 2007 január-április között. A belföldi vendégek száma viszont 1 százalékkal csökkent, 964 ezer volt.
A külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma 2 százalékkal nőtt és meghaladta a 2,2 milliót, ugyanakkor a belföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma 7 százalékkal, 2,1 millióra mérséklődött. A kettő eredőjeként a vendégéjszakák száma 3 százalékkal csökkent. A szobakihasználtság 41,3 százalék volt, 6 százalékponttal kisebb, mint egy évvel korábban. A szállodai szobák bruttó átlagára 14 ezer forint volt, az egy-, illetve ötcsillagos szállodák szobaárai között közel nyolcszoros a különbség.
A vizsgált időszakban 3,1 milliárd forint értékben váltottak be üdülési csekket, ebből származott a bevétel 4,8 százaléka. A belföldi szállásdíjnak negyedét fizették üdülési csekkel a vendégek. A 755 szálloda 81 százaléka fogadja el az üdülési csekket. A kereskedelmi szálláshelyek bruttó bevétele 2008 január-márciusban az előző év azonos időszakához képest folyó áron 3,2 százalékkal nőtt, 45 milliárd forintot tett ki.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.