szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A négy, öt évvel ezelőtti befektetői tervek alapján ma már 800 ezer, egymillió tonna bioetanolt kellene gyártani Magyarországon, ám jelenleg egyetlen olyan komolyabb, évi 100-150 ezer tonna kapacitású gyár működik, amely képes előállítani az itthon szabványos E85-ös üzemanyagot – írja keddi számában a Napi Gazdaság.

Valódi etanol-nagyhatalom lehetne Magyarország – vélekedik Héjj Róbert, a Magyar Bioetanol Szövetség alelnöke –, hiszen mind alapanyagbázisban, mind természeti adottságokban kedvezőek a feltételek. Ám a gazdasági válság és a harmadára csökkent olajárak mellett az évekkel ezelőtti beruházási tervek újra beláthatatlan távolságba kerültek.

Az elvi támogatottság megvan a kormány, illetve a földművelésügyi tárca részéről, ám a határozatok és az egységes energiastratégia hiányoznak mellőle. Ezek hiánya pedig sokkal kilátástalanabbá teszi a magyar bioetanol-üzletágat, mint a pénzügyi krízis vagy az olaj árának pillanatnyi mélypontja – fejtette ki a szakember.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Leült a magyar bioetanol-piac

Gyakorlatilag leálltak a bioetanol-beruházások, a több mint harminc tervből 2008 elején összesen egy valósult meg itthon. A szakemberek szerint a jelenlegi piaci árak mellett képtelenség finanszírozni a fejlesztéseket.

hvg.hu Gazdaság

Befuccsol a magyar bioetanolbiznisz?

Mesés összeggel kecsegtette a termelőket és a gazdákat az agrártárca 2006 nyarán. Csakhogy ma már a hosszú távú megállapodások sem vonzzák a gazdákat.

hvg.hu Autó

Elkelt a százezredik bioetanol-üzemű autó Svédországban

A Saab a napokban adta át a százezredik bioetanol üzemű autót Svédországban – egy Saab 9-3 BioPowert. A Saab összesen több mint 43 ezer BioPower autót értékesített világszerte, mintegy 27 ezer 9-5 ös típust és több mint 16 ezer 9-3-ast.