Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A külföldi befektetők egyre borúlátóbban ítélik meg a közép- és kelet-európai üzleti kilátásokat, és fokozott óvatossággal mérlegelik az esetleges újabb beruházásokat – derül ki a Thomson Reuters and OeKB legfrissebb regionális üzleti hangulatindexéből.
A szerdán közzétett felméréshez mintegy 400 olyan céget kérdeztek meg, amelyek Ausztriából irányítják közép- és kelet-európai – szám szerint 1400 – leányvállalataikat. A cégek 44 százaléka abból indul ki, hogy az üzleti feltételek rosszabbodni fognak a térségben a következő hat hónapban. (Tavaly októberben még csak a 16 százalékuk vélekedett így.) Csaknem kétharmaduk a válság elmélyülésére számít a következő egy évben. Kiváltképpen a biztosítók, az ingatlan-befektetők és a szállítási vállalkozások néznek pesszimistán a jövőbe.
A külföldi beruházók szemében Ukrajna jelenti a legnagyobb gondot, több mint 80 százalékuk úgy látja, hogy az amúgy is feszült gazdasági helyzet tovább fog súlyosbodni a kelet-európai országban. Egynegyedük egyenesen azt fontolgatja, hogy csökkenti vagy felszámolja ukrajnai érdekeltségét. Magyarországra és Oroszországra ugyancsak úgy tekintenek, mint a gazdasági válság által legkomolyabb mértékben érintett telephelyre.
A bankok szintén aggodalommal figyelik a fejleményeket. Csaknem a felük az üzleti feltételek jelentős romlását jósolja a régióban a következő fél évben, ennek ellenére szilárdan kitart eddigi hosszú távú üzleti stratégiája mellett. A megkérdezett pénzintézetek kétharmada a térségben kíván maradni.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.