A magyar médiapiac 2012-re túl lesz a válságon

A Sanoma Budapest arra számít, hogy 2012-re állhat helyre a hazai médiapiacon a válság előtti környezet, azaz a korábbi növekedés, fogyasztásbővülés, és szűnnek meg a mostani ingadozások – közölte Szabó György, a finn médiabirodalom magyarországi cégének vezérigazgatója.

  • MTI MTI
A magyar médiapiac 2012-re túl lesz a válságon

Szabó György szerint 2011 és 2012 fordulóján indulhat el visszafelé a hirdetői és az olvasói piac is a mélypontról. Mint mondta, ezzel számolnak tavaly szeptemberben készült hároméves válságstratégiájukban is. A vezérigazgató úgy véli, hogy a heti- és kétheti lapok szegmensében kisebb a csökkenés, mint például a havilapok piacán. Az előbbinél 6-8, az utóbbinál akár 30-40 százalékos visszaesésekre is számítani kell. Ennek magyarázatát Szabó György többek között abban látja, hogy a hirdetők érdeklődése elmozdult e szegmens felől a heti, kétheti magazinok felé.

Szerinte a magyar átlagember nem ijedős, és nem szenved a válságtól: szeret jól élni, és ez meglátszik magazinfogyasztásán is. Különösen, hogy sokaknak van ma még annyi tartaléka, hogy ha halasztja is nagyobb értékű beszerzéseit, a kisebbekben nem fogja vissza magát.

A vezérigazgató szerint a válságidőszak végére, 2012-re – a magazinok most 75 százalékos forgalomrészesedésének csökkenése mellett – 20-ról 30 százalék közelébe emelkedik majd az internetes, s 5-ről 7-8 százalékra a televíziós tevékenységük aránya a bevételben.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.